STALINGRAD |
STALINGRAD |
Pozor! Ďalšia vojnová real-time stratégia na obzore! Tentokrát, ako je jednoznačné z názvu, sa autori sústredili na prelomové obdobie Druhej svetovej vojny a to bitku o významnú baštu Ruskej moci- Stalingrad. Aby som bol presný, hra mapuje napätú situáciu v období od júla 1942 do januára 1943. Či sa autorom podarilo vytvoriť atraktívnu hru bude stopercentne jasné zrejme v marci. Ale z rôznych publikovaných článkov, informácií a aktuálneho dema sa už dá mnohé vytušiť. Takže ako to momentálne vyzerá s pripravovanou RTS?
Základ hry budú tvoriť dve kampane. V jednej sa ocitnete v obrannej pozícii Červenej armády, druhá zachytáva ofenzívu nemeckého Wermachtu. Tvorcovia sľubujú boje, vytvorené podľa historických faktov, doplnené pravdivými informáciami, ktoré tvoria akúsi náučnú encyklopédiu. Celkovo by mal produkt obsahovať solídnych 36 misií. Špeciálnym doplnkom je 7 unikátnych misií, kde nás údajne čakajú zaujímavé odhalenia a odtajnenie málo známych skutočností z toho obdobia. Nebude chýbať niekoľko druhov terénu a taktická mapa. Kampane budú doplnené dobovými fotografiami, ktoré dotvoria celkovú atmosféru.
|
|
|
Hra má obsahovať až 150 rôznych vojenských jednotiek, bojových vozidiel a techniky a množstvo unikátnych modelov objektov. Nebude chýbať vlakové nádražie, ministerstvo, továreň ,,Červený Október“, dom špecialistov a iné reálne budovy historického Stalingadu. Údajne vo vojenskej výzbroji budú figurovať aj doposiaľ neprezentované, ale skutočne jestvujúce jednotky, ako napr. protitankové delo PZB- 41/28 alebo experimentálne pancierové jednotky nacistov. Autori do neba vychvaľujú realistické správanie pechoty a bojovej techniky, reálny dohľad a dostrel jednotiek ako aj nové parametre armády. Čiže delá so zvýšeným dostrelom, ale menšou intenzitou streľby, koordinovaný pohyb pechoty atď. Celý produkt bude mať neošúchaný dizajn a nové možnosti v boji...
To tvrdia publikované rozhovory a odvážne slová nie veľmi známej vývojárskej firmy DTF Games. Znie to veľmi atraktívne, však? Ale prvé hrateľné ukážky poskytujú triezvejší pohľad a jasne ukazujú, že nie všetko, čo sa povie, musí byť pravda. Takže, prejdime k tomu čo som zistil. V prvom rade, aktuálny dizajn hry mi vôbec nepripadá výnimočný a nijako nevybočuje z bežného priemeru. Popis misií je veľmi neprakticky popisovaný na niekoľkých obrazovkách. Zvyšok hry je už prakticky rovnaký ako poznáme zo staršej stratégie Blitzkrieg, z ktorej autori použili strategický engine. Teda 2D grafika, nemožnosť rotácie mapy, približovania. Možno pred pár rokmi to plne vyhovovalo, ale bohužiaľ v súčasnosti takéto spracovanie pokladám za nepostačujúce.
|
|
|
Možnosti jednotiek v Stalingrade tiež ničím neprekvapili, možno len dosť obmedzenou ponukou. Realistický dohľad a dostrel sa taktiež nekoná. Aby som bol konkrétny, tu je ukážková situácia. Dvaja moji snajperi dosť zdĺhavo likvidovali trojčlennú hliadku so samopalmi. Navyše, napriek tomu, že sa ukrývali vo veľkej vzdialenosti v húštine, bez problémov ich zasiahli nepriateľské samopaly. Zdanlivo banálna úloha zabiť nepriateľského generála na sudom blokovanom moste, bola tiež pomerne zložitá. Kým dvojica ostreľovačov stihla raz vystreliť, dvaja oficieri vyskočili z auta, odstránili prekážku a nasadli do nezastaviteľného vozidla. Takže nasledoval LOAD a nový pokus.
Hoci rýchlosť hry sa dá usmerniť, niekedy potrebujete niekoľko pokusov na zdolanie istých úskalí, ktoré v hre nájdete. Niekedy je to vec vysokej obtiažnosti, ale často skôr dôsledok nevyvážených bojových vlastností a podradnej umelej inteligencie.Ako som už vyššie uviedol, grafika je na súčasné pomery podpriemerná a poteší azda len majiteľov slabších počítačových zostáv. Takže ak máte, oprášte svoj 500 Mhz procesor, táto hra vám na ňom bude fungovať bez problémov. Ozvučenie je tiež iba priemerné a produkt a celkový dojem nedokáže vylepšiť ani hudba vyrobená na objednávku nejakou druhotriednou skupinou.
|
|
|
STALINGRAD zatiaľ pôsobí, ako nie veľmi vydarený klon hier BLITZKRIEG alebo SUDDEN STRIKE. Zastaralá grafika, umelá inteligencia na nízkej úrovni a chudobné možnosti hry ma nepresvedčili o tom, že táto hra bude svetová. Skôr mám dojem, že nás čaká tuctový béčkový titul, navyše ako sa zatiaľ zdá, bez sieťovej hry. Totiž nech som sa akokoľvek snažil, nenarazil som na zmienku o multiplayeri. Aj keď je šanca, že niektoré veci sa zmenia k lepšiemu, neverím, že tento titul výrazne zaboduje. Ak vám chýba bitka pri Stalingrade, vybojujte ju radšej v hre CODENAME PANZERS. Budete z toho mať väčší pôžitok. Na druhú stranu ak ste zasadený na históriu, možno práve STALINGRAD vám poskytne presné bitky a chronológiu bojov, aj keď možno v menej kvalitnom podaní.
PC
Vývoj: 1C Company / DTF Games Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|