EARTH 2160 |
EARTH 2160 |
Zdá sa, že tento rok sa dočkáme návratu mnohých veľkolepých stratégií. Určite ste už zaregistrovali príchod hier Stronghold II (recenzia) a Empire Earth II. Pri troche šťastia sa v blízkom čase nabažíme aj titulu Age Of Empires III. Medzi navrátilcami, ktorí sa pokúšajú o hráčsku priazeň, zrejme nebude chýbať ani ďalšie pokračovanie kvalitnej RTS Earth 2140.
Nová hra nadväzuje na dej predošlej časti. ZEM v roku 2150 skolabovala. Iba niekoľko tisíc ľudí prežilo ničivú katastrofu. Zachránili sa útekom na červenú planétu, kde sa znovu začali rozvíjať a budovať nové sídla. Ale ako to už medzi ľuďmi býva, zostali nejednotní a rozdelení. V novej domovine sa rozvinuli tri sekcie. Euraziánska dynastia sa pokúša zjednotiť všetkých, čo prežili a zabrániť zániku rasy. Lunárna korporácia je zoskupenie mierumilovných ľudí. Spojené civilizované štáty sú korporáciou diabolských robotov. Bezcitné stroje sa snažia sa o elimináciu humanoidov, ktorí si na Marse našli nové útočisko. Situáciu ešte vyhrotí prítomnosť podivnej mimozemskej civilizácie... Píše sa rok 2160 a schyľuje sa k závažnému konfliktu!
|
|
|
Pri vojnovom ťažení sa výborne uplatnia virtuálni agenti. Sú nezávislí a ochotní spolupracovať s kýmkoľvek, kto im dá príležitosť. Môžu sa venovať ťažbe, špionáži a pracujú so všetkými technológiami. Skrátka vykonajú všetko, čo budete požadovať. Sú hodnotnejší ako bežné jednotky. Ak ich najmete viac, pracujú efektívnejšie a vytvoria spoľahlivý tím. Ak zlikvidujete niekoho, koho neznášajú, budú pre vás pracovať za nižšiu sumu.
Hra kladie veľký dôraz na výskum a technologický pokrok. K dispozícii je množstvo inovácií, ale nie všetky sú dostupné už na začiatku. Niektoré si musíte pracne zaslúžiť a nájsť spôsob, ako ich získať. Pomôcť vám môžu vaši spojenci alebo schopní agenti, ktorí okradnú nepriateľa. Výskumných možností je naozaj veľa, takže prakticky máte stále čo robiť. Pokiaľ pravdaže máte dostatok peňazí.
Popri výskume je dôležitá ťažba a získavanie troch základných surovín. Sú to kov, voda a silikón. Veľký význam má najmä kov. V krajine sa vyskytuje niekoľko rozličných druhov a tie sa líšia svojou kvalitou a zložením. Voľba kovu má výrazný vplyv na efektívnosť a vlastnosti budov a jednotiek. Napríklad, ak použijete nevhodný materiál pri výstavbe obrneného vozu, bude mať slabšie brnenie a ľahšie podľahne nepriateľom.
|
|
|
Súčasťou hry bude v každom prípade aj multiplayer. Zatiaľ sú pripravené štyri módy a desať máp, kde sa môže v boji stretnúť až osem hráčov. Nový hráč bude mať údajne možnosť kedykoľvek vstúpiť do konfliktu, či už ako aktívny hráč alebo ako pozorovateľ. Určite poteší aj praktický editor.
Po vizuálnej stránke vyzerá hra veľmi pôsobivo. Nájdete tu niekoľko rozmanitých prostredí ľadovú krajinu, prales, aj typický červenkastý povrch Marsu. Krajinou prelietavajú bojové lode, v teréne pochodujú bojoví mechovia a futuristicky odetí vojaci. Nebudú chýbať bojové veže, laserové strely a pôsobivé explózie. Každá sekcia má odlišné bojové jednotky a teda aj rozdielnu taktiku. Napr. kým Euraziánska dynastia bude preferovať moderné tanky a pásové vozidlá, Spojené civilizované štáty uprednostnia chodiace oceľové monštrá. Okolie bude obohatené o množstvo objektov a nebudú chýbať poveternostné vplyvy, ako je vietor a búrkové mračná.
Dokonalý fyzikálny model krajiny otvára nové taktické možnosti a umožní zaujímavé výjavy. Napríklad padajúca veža zachytí a poškodí blízku budovu alebo kameň, ktorý uvoľníte na kopci, prevalcuje nepriateľskú hliadku v údolí. Zatiaľ čo jednotky v hre Earth 2150 tvorilo 50 -70 polygónov, v novej hre by mali byť zložené až z 1500 - 5000 polygónov. Takže môžeme očakávať veľmi vysokú technickú úroveň, ale zrejme aj hardvérové nároky. Okrem štandardného pohľadu, ktorým sledujete komplexné bojisko bude umožnený aj pohľad z prvej osoby.
|
|
|
Earth 2160 vyzerá veľmi nádejne. V hre zrejme nenájdete nejaké prevratné novinky, ale hrateľnosť a technické spracovanie budú na vysokej úrovni, podobne ako AI. Vývojári nás už predtým presvedčili o tom, že dokážu vyrobiť kvalitnú hru. Preto môžeme predpokladať, že ani teraz nás nesklamú a pripravia pre nás prvotriednu stratégiu.
PC
Vývoj: ZUXXEZ Entertainment AG / Reality Pump Studios Štýl: stratégia / realtime Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|