QUAKE 4

QUAKE 4

Quake, jedna z prvých 3D sérii pokračuje vo svojej púti. Tentoraz štafetu prebrala firma Raven a id Soft poskytli Doom 3 engine.

Dojmy

Quake je v hernom svete pojem. Quake bol jednou z prvých hier, ktorá používala 3D modely nepriateľov a tiež sa často označuje za otca všetkých multiplayerových FPS. Quake II priniesol dovtedy nevídanú grafiku. S príchodom Quake III nastal boom multiplayerových hier a je to stále jeden z najhrávanejších MP titulov. Po všetkých úspechoch, ktoré Quake dosiahol, bolo len otázkou času, kedy si budeme môcť zahrať ďalší diel tejto série. Už koncom tohto roka plánuje štúdio Raven Software (Soldier of Fortune, Star Trek Voyager: Elite Force, Star Wars Jedi Outcast) pod záštitou id Software vydať Quake 4, priame pokračovanie Quake 2, klasiky z roku 1997.

Príbehovo je Q4 zasadený do obdobia po skončení konfliktu na Stroggose, kde vtedy bezmenný mariňák zničením BigGunu (koľká nostalgia... smrk, smrk) a zabitím Makrona mal raz a navždy zbaviť galaxiu hrozby Stroggov. Ako vždy sa ale niečo pokazilo a Stroggovia znova začínajú nebezpečne vystrkovať svoje biomechanické „rôžky“. Zem sa rozhodne na Stroggos opäť vyslať svojich najlepších vojakov, Rhino Squad, aby ukázali Stroggom, kto je pánom v galaxii. Po prvýkrát v sérii Quake bude mať hlavná postava meno! Vesmír bude zachraňovať Kane. Matthew Kane.

Útok na Stroggos pre Kanea nezačína dobre. Jeho výsadkový modul je zostrelený a on sa ozbrojený len základnou pištoľou musí dostať k zbytku svojej jednotky. Áno, čítate správne, jednotky. Asi jednu tretinu príbehu bude totiž Kane prechádzať spolu s ďalšími členmi Rhino Squad. Táto jednotka je rozdelená do 4 skupín nazývaných 4 Horsemen of Apocalypse (Štyria jazdci apokalypsy, pozn. Junker). Kaneova skupina sa volá veľmi priliehavo – „Death“. Ako v jednom interview hovorí Tim Willits, hlavný dizajnér Q4, Kane je typ vojaka, ktorý rozkazy plní a nie ich rozdáva. Snahou ľudí z Raven Soft. je obklopiť hráča postavami s uveriteľnými vlastnosťami, vlastnou identitou a jedinečnosťou. Spolubojovníkov teda nebude možné priamo riadiť, ale počas celého príbehu by mal mať hráč pocit, že je súčasťou tímu. Spoluhráči budú obdarení umelou inteligenciou, na ktorej Raven Soft tvrdo pracoval. Vojaci budú Kanea podporovať v útoku, navzájom sa kryť, ustupovať pred presilou atď.

Quake 4
Quake 4
Quake 4

Po znovuspojení všetkých členov oddielu sa spolu vydávajú hlbšie do komplexu asimilačných tovární s cieľom zneškodniť komunikačné zariadenie Nexus. Aj keď by sa mohlo zdať, že celá hra sa bude odohrávať len v interiéroch, nie je tomu tak. Kane v niektorých leveloch vyjde na denné svetlo. Vhodným príkladom je exteriérová misia v štýle prvej/druhej svetovej vojny, kde nebudú chýbať klasické zákopové prestrelky so snipermi (niečo podobné ako CoD alebo MoH zasadené do budúcnosti). Na prepravu medzi vzdialenými lokáciami a boj proti silnejším nepriateľom bude možné použiť niekoľko dopravných prostriedkov. Z vozidiel si budeme môcť vyskúšať hovertank, ktorý by mal byť súčasťou skoro každej „vonkajšej“ misie. Na niektorých protivníkov a stroggskú bojovú techniku by to bolo ale málo, takže ku slovu sa dostane i ťažký obrnený mech (walker), vybavený smrtiacim zbraňovým arzenálom.

Keď som začal hovoriť o zbraňovom arzenáli, musím jedným dychom dokončiť, že sa máme na čo tešiť. Ponuka zbraní bude naozaj bohatá a klasikom možno aj slza vyhŕkne pri názvoch ako minigun, railgun, hyperblaster či rocket launcher. Doba však pokročila a tak sa nám do rúk dostanú nielen staré známe kúsky, ale samozrejme aj úplne nové megahyperanhilátory :). V leveloch budú rozmiestnené rôzne mody a upgrady, ktorými sa jednotlivé zbrane, okrem základnej a granátometu, budú vylepšovať (po upgradovaní rocket launcheru sa bude dať kontrolovať let vystrelenej rakety). Sľúbená je aj „ultimátna“ zbraň na štýl BFG.

V tomto odstavci prezradím možno až príliš veľa z ďalšieho deja hry, takže kto nemá rád spoilery a naopak má rád prekvapenia, nech tento odstavec radšej preskočí! Vám ostatným poviem veľké, ale ozaj veľké tajomstvo. Stroggom sa podarí Kanea chytiť. A nielen to! Čiastočne sa im ho podarí prerobiť k obrazu svojmu. Bohužiaľ ho to bude stáť nohy a niektoré z vnútorných orgánov. Tesne pred implantovaním riadiaceho čipu do mozgu, pri zapojení ktorého by sa z Kanea stala len ďalšia bezmocná bábka v rukách Stroggov, sa ho podarí ostatným členom jednotky zachrániť. Kane tak nielen že bude od tej chvíle rozumieť reči a písmu Stroggov, ale navyše sa vďaka implantátom aj rapídne zlepšia jeho fyzické atribúty. Bude rýchlejšie behať, skákať atď. Uvidíme, akú zmenu to prinesie v hrateľnosti. I keď sa tento nápad (nanotechnológie, implantáty, mutácie, vírusy) už pomaly stáva klišé, môže do hry vniesť isté originálne a dúfajme, že aj zábavné prvky.

Quake 4
Quake 4
Quake 4

Už z prvých obrázkov bolo zrejmé, že hra pobeží na modifikovanom DOOM3 engine. Podobnosť niektorých chodieb a architektúry levelov je až zarážajúca. Môžeme sa teda tešiť na graficky prepracované (ale tmavé) interiéry, na kvalitné modely postáv (ale stále neprirodzene kockaté hlavy), na textúry vo vysokom rozlíšení, na bezchybnú hru svetiel a tieňov, ktorá nám už v tesných koridoroch komplexu na Marse dokázala spôsobiť nejedno mrazenie na chrbte. Našťastie sa autori poučili a najviac kritizované prvky DOOM3 v hre ošetrili. Bude možné mať naraz baterku a zbraň, prípadne priamo zbraň s baterkou (to už bolo vyriešené v datadisku k D3), a pre postup v hre nebude nutné zdĺhavo prechádzať logy v PDA. Pri upravovaní D3 enginu sa programátori zamerali na zdokonalenie efektov a lepšie použitie fyzikálneho enginu (s nailgunom sa budú dať nepriatelia doslova priklincovať na stenu). Ak by sme sa tvorcov hry spýtali, aký je najväčší rozdiel medzi Q4 a D3, odpovedali by: „Kým D3 bol horor, Q4 je vojna“.

Aj keď má byť Q4 primárne sinpleplayerovým titulom, tvorcovia sú si vedomí, aká silná je značka Quake aj v multiplayeri. Preto sa MP venuje špeciálny tím ľudí, ktorí sa ho snažia navrhnúť tak, aby sa vyrovnal alebo predbehol v obľúbenosti a popularite QIII. Už teraz sa vie, že MP bude podporovať hru 12-16 hráčov, pričom ku klasickým herným módom: deathmatch, capture the flag a tourney, pribudnú novinky, ktoré Raven Software tají. Plánujú sa aj prerábky najhranejších máp zo starších verzií Quake. V MP nebudú dostupné vozidlá, pretože tvorcovia hry nechcú, aby sa celý MP zvrhol na to, kto bude mať najšťastnejší respawn a dobehne prvý k walkerovi. Ale rocket jumpy či lezenie po stenách pomocou nailgunu si znova budeme môcť vychutnať naplno. Taktiež sa v hre pre viacerých hráčov nebude vyskytovať nová superzbraň, pretože sa hráči sťažovali, že BFG z Q2 bola príliš smrtiaca a to aj v rukách úplných začiatočníkov.

Ako sme už informovali, chystá sa aj samostatný MP titul postavený na Quake univerze - Enemy Territory: Quake Wars.

Quake 4
Quake 4
Quake 4

Okrem PC verzie sa Quake 4 pripravuje aj pre Xbox360. Výkon tejto konzoly zabezpečí, že do hry budú zakompované všetky grafické efekty (specular lighting, bump mapping, normal mapping) použité v PC verzii. Zmien sa dočkajú iba niektoré elementy hry, napríklad ovládanie, ktoré je nutné upraviť na štýl hry s gamepadom. Pribudne tak funkcia automatického zameriavania (autoaim), alebo dynamické menenie citlivosti ovládania počas hry.

id Software spolu s Raven totožne tvrdia, že majú v pláne vytvoriť najlepšiu hru z celej Quake série. Mala by kombinovať singeplayer z QII a multiplayer z QIII. Bližšie informácie týkajúce sa nového „kváka“ sa dozvieme na tohtoročnom QuakeCone, ktorý sa začne 11.augusta v Texase. Na záver ešte dodám, že oba tímy spolupracujú aj na ďalšej hre, ktorá nebude zasadená do žiadneho známeho univerza (Quake, Doom, Wolfenstein). Táto hra ešte nemá ani názov, vie sa len, že to bude FPS a že sa máme určite na čo tešiť.


napísal je2ry 27.7.2005
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
Quake 4 CZ intro
| QUAKE 4 CZ INTRO
[21.7.2006]
Quake 4  (gameplay - boss)
Quake IV trailer
| QUAKE IV TRAILER
[11.8.2005]
Quake 4 (gameplay indoor)
QUAKE 4


PC
Xbox 360

Vývoj: Activision / Raven Software
Štýl: Akcia
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania:  2005
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Skladací alebo pevný herný sto... (4)
Ahojte, vedeli by ste mi poradiť nejaký ak možno s...
|Steam deck - nonsteam games se... (5)
čus,ako inštalujete non steam hry na Steam deck? n...
|Speňaženie youtube - privyrába... (1)
Zdar potreboval by som poradiť od niekoho, kto zar...
|Philips oled 818 - ktory mod? (3)
Caute, kedze sa v tom az tak nevyznam dosiel som s...
|Problém s batériou notebooku. (7)
Ahojte, pred nedávnom som si všimol, že sa mi o vý...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29398)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk