BAD DAY L.A. |
BAD DAY L.A. |
"Zničiť Los Angeles nám pripadá celkom zábavné", tvrdí American McGee, tvorca hry Bad Day L.A. O tom, či to bude naozaj tak, sa môžeme presvedčiť na budúci rok, keď sa titul od Enlight Software objaví na hernom trhu. Určité indície a poznatky o tomto atypickom akčnom projekte s prvkami čierneho humoru však máme už teraz. Takže, poďme si povedať, čo o Bad Day L.A. zatiaľ vieme.
Hlavným hrdinom hry je bezdomovec Anthony, postavička inšpirovaná komediálnym hercom, ktorý sa volá Dave Chappele. Jedného dňa, keď Anthony tlačí nákupný vozík, typickú výbavu bezdomovca, cez preplnené ulice Santa Moniky, nastane katastrofa. Pri meste sa zrútilo lietadlo pilotované francúzkymi teroristami a do ovzdušia unikol jedovatý plyn. Toxický oblak pohltil celú oblasť a premenil všetkých obyvateľov, ktorí sa nadýchli, na krvilačných zombíkov. To bol však len začiatok. Nastali zemetrasenia, prestrelky v uliciach a automobilové havárie a do hry sa zapojila aj Mexická armáda.
Anthony nie je typický hrdina, ktorý sa snaží dať veci do poriadku. Jeho jedinou starosťou je dostať sa z mesta a vyhnúť sa problémom. Počas úteku sa však z neho nechtiac stane dobrý samaritán, pretože nedokáže byť chladný voči nešťastiu iných. Trampoty miestnych nešťastníkov však rieši bizarným spôsobom. Môžete očakávať príbeh plný satiry o násilí a čierneho humoru. Anthony behá po meste a vláči so sebou množstvo bojového arzenálu a aj zdanlivo neškodné predmety, ako napríklad hasiaci prístroj, ktorý sa v jeho blízkosti stáva smrtonosnou zbraňou.
Hamburger, do toho!
|
S hladnými psami nie sú žarty. Najmä keď vidia hamburger
|
Indián alebo idiot?
|
Hlavný hrdina však nie je na všetko sám. Počas strastiplného putovania divokým mestom ho postupne sprevádzajú štyria spoločníci. Každý z nich má unikátne schopnosti a osobitý prístup k veci. Najprv sa objaví nezbedný chlapec, ktorý ako zbraň používa svoje zvratky. V inej misii pomôže záhradník Juan svojou reťazovou pílou a odpratávačom listov. Hodí sa aj elegantná blondýnka Beverly, ktorá mätie nepriateľov svojím šarmom. Napokon je tu seržant, drsný vojak so zatiaľ bližšie nešpecifikovanými schopnosťami.
Náplň hry bude pestrá. V jednej misii Anthony jazdí na aute vyzbrojenom guľometom a naháňa teroristov, v ďalšej pomocou výbušnín odstraňuje z cesty nahromadené vozidlá, inokedy zachraňuje civilistov uväznených v ohni, alebo obkľúčených psou svorkou. Dokonca pomáha plačúcej matke získať späť jej dieťa. To všetko je sprevádzané drsným humorom a vtipnými zápletkami. Napríklad keď úbohému starcovi zlyhá srdce, Anthony mu poskytne oživujúcu masáž tak, že poskáče dedovi po chrbte. Hra neobsahuje minimapu, ale v podstate ani nemáte, kde zablúdiť. Ak by ste predsa len nevedeli kam ďalej, stačí sa opýtať voľne roztrúsených občanov.
Hlavným dôvodom, prečo je nutné aspoň niekedy konať dobré skutky, je Anthonyho karma. Hrdina má akýsi indikátor hrozby, ktorý by nemal prekročiť určitú hranicu, lebo vyvolá negatívne reakcie okolia. Dobré skutky znižujú hrozbu a hlavná postava sa vtedy usmieva. Zlé skutky navyšujú hodnotu na indikátore a hrdina vtedy vystrúha nešťastný ksichtík. Pýtate sa "Nie je to v meste plnom zombií jedno?" Veru nie. Keď vás okrem mutantov začnú po meste naháňať aj civilisti pohoršení vašim správaním, pekelne vám to sťaží situáciu. A ak sa pri extrémnej hrozbe o vás začne zaujímať aj polícia LA, zažijete naozaj drsné chvíľky. Ani so špeciálnou jednotkou SWAT nie sú žarty.
Bodlo by auto
|
Bordel a zničené cesty - presne ako u nás, na Slovensku
|
No maličký, vypľuj ten prsteň!
|
Boje budú využívať automatické mierenie vo vertikálnej rovine. Atakovať nepriateľov môžete strelnými a bodnými zbraňami, ale aj atypickými a zábavnými predmetmi, ako napríklad farebným sprejom, hasiacim prístrojom alebo vrhacími hviezdicami. Okolité objekty sa budú poškodzovať a explodujú. Pri konfliktoch vás niekedy sprevádzajú aj NPC - počítačom ovládané postavy. Nepriatelia sa budú kryť pred útokmi a neutrálne a priateľské postavy budú po vyprovokovaní agresívne. Ich reakcie na okolité podnety a situáciu sú rôznorodé – strach, panika, hnev, smútok... Celkovo úroveň AI v hre má byť na vysokej úrovni.
Jedným z hlavných cieľov tvorcov je zachovať jednoduchý herný systém, ktorý by si ľahko osvojil každý aj absolútne neskúsený hráč. Tomu sa snažili prispôsobiť všetky faktory hry – najmä ovládanie. Projekt sa bude prezentovať aj peknou animovanou grafikou a skvelým ozvučením. Titul bude obsahovať viac ako stovku originálnych, licencovaných piesní a kvalitné zvukové efekty. Okrem akčnej zložky vás čakajú početné nahovorené dialógy a viac ako sto interaktívnych postáv. Celkovo tu bude okolo 25000 riadkov dialógov a môžete očakávať hlášky a udalosti typické skôr pre svojrázny South Park.
Aký teda bude titul Bad Day L.A.? Rozhodne kontroverzný a atypický. Drsný humor možno nesadne každému, niekedy sú prvky v hre priostré až urážajúce. Uvidíme, do akej miery napokon autori ustriehnu obsah dialógov a či to výrazne nepreženú. Inak sa zrejme dočkajú tvrdej cenzúry a v niektorých krajinách aj zákazu distribuovať hru. V každom prípade je jasné, že Bad Day L.A. bude jedinečnou hrou a nemusí sa obávať nezáujmu zo strany hráčov. Navyše už na námete McGee pripravuje aj filmovú verziu.
O chvíľu bude veselo.
|
Niekto dostane po hube!
|
Chaos v uliciach LA
|
PC
Xbox Vývoj: TMIEC / Enlight Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|