TOMB RAIDER LEGEND |
TOMB RAIDER LEGEND |
Dve pištole. Dlhý zapletený vrkoč. Štíhle nohy, úzky pás a nadmieru vyvinutý hrudník. Tušíte, o kom je reč? Áno, je to ona. Prvá dáma herného priemyslu, sex-symbol virtuálnej éry, Lara Croft. Táto ženská verzia Indiana Jonesa sa nám prvýkrát predstavila v roku 1996 a od vtedy sme už videli 5 pokračovaní hry a dva filmy. Z originálneho námetu zasadiť ženskú postavu do role vykrádača hrobiek sa stal celosvetovo úspešný stroj na peniaze, veď len herných titulov sa predalo okolo 30 miliónov kusov. Podľa plánov pôvodných autorov zo spoločnosti Core by sa ale tento počet ešte mohol o nejaký ten milónik zvýšiť a preto sa rozhodli vytvoriť ďalšie pokračovanie počítačového Tomb Ridera. Kvôli slabým úspechom predchádzajúcich častí sa však rozhodli zmeniť vývojárske štúdio a tak už Lare neleštia jej dve Desert Eagle v Eidos ale v Crystal Dynamics (i keď taká veľká zmena to zas nebola, Crystal Dynamics je totiž de facto vývojárske štúdio pracujúce pre Eidos) . A tak sa dočkáme už siedmeho pokračovania legendy s priliehavým názov Tomb Raider: Legend.
Všetci iste netrpezlivo očakávate, aké novinky má pre nás Lara prichystané tentokrát. Začnime výbavou. V tmavých zatuchnutých kobkách sa určite zíde baterka, ktorú má archeologička pripevnenú na ramene. Magnetický hák jej pomôže dostať sa na inak neprístupné miesta alebo preskakovať veľké vzdialenosti. Pri orientácii a prieskume okolia pomôže ďalekohľad s funkciou zoomovania a remote analysis device (RAD) modulom. Ten umožní okamžitú analýzu okolitých objektov, pričom vyhľadáva neštandardné vlastnosti materiálov, ako je napríklad vysoká horľavosť alebo nestabilita. RAD bude podľa toho vítanou pomôckou pri plnení logických hádaniek, resp. pri hľadaní odpovede na otázku „ako ďalej?“. Zbraňový arzenál bude pozostávať zo 7 kúskov. K notoricky známym pištoliam zaveseným prekliate nízko pribudne brokovnica, útočná puška, RPG (protitanková päsť), granátomet, samopaly a frag granáty.
|
|
|
Zväčšila sa aj ponuka pohybov, ktoré Lara zvláda s gracióznosťou baletiek. Akrobatické prvky ako behanie, skákanie, robenie kotrmelcov a sált jej nerobia žiadny problém. Od posledných dobrodružstiev sa priučila aj niekoľkým novým fintám. Dokáže preskakovať zničené časti skalnatých ríms efektnou otočkou, po vzore Princa Perzského nemá problém s prekonávaním výškových rozdielov pomocou dvoch rovnobežných stien. Najväčšou zmenou ale bude implementácia tzv. „super action“ pohybov, ktoré nahradia zúfalé pokusy pri prekonávaní extra ťažkých pasáži. Systém týchto super akcií je podobný ako ten, ktorý sme videli napr. vo Fahrenheit. V určitom momente hry sa na obrazovke začnú rozsvecovať grafické značky reprezentujúce ovládacie tlačidlá. Ak ich stihnete v postláčať v pravý čas, Lara sa v doprovode efektnej animácie cez danú prekážku dostane, ak nie, čaká ju rovnako efektná animácia smrti. Každá z týchto animácií je špeciálne navrhnutá pre ten ktorý moment a tak by sa nemalo stať, že budeme stále dookola pozerať na hnedý cop miznúci v tmavej nekonečnej priepasti. Pri zbieraní materiálov na toto preview som sa však stretol s dvoma rôznymi vysvetleniami týchto hrateľných animácií. Zatiaľ čo niektorí tvrdia, že sa im pri hraní nedá vyhnúť a že sú jeho neoddeliteľnou súčasťou, iní oponujú názorom, že pomocou správne načasovaného stláčania tlačidiel sa len vymaníte z pazúrov istej smrti a celý systém bude slúžiť ako „záchranná brzda“. Táto posledná nádej sa bude využívať v prípadoch, keď sa slečna Croftová po nepodarenom skok zachytí končekmi prstov o kraj prekážky a bude len na vašej šikovnosti, či sa vám ju (stláčaním zobrazovaných tlačidiel v správnom poradí) podarí zachrániť od bolestivej smrti. Je tiež možné, že zúrivé stláčanie bude použité v oboch prípadoch. Sám som zvedavý, ako to nakoniec so „super moves“ dopadne.
Crystal Dynamics zaryto mlčí o príbehu hry. Z útržkov rozhovorov s tvorcami a zo strohých informácií na oficiálnej stránke vyplýva, že Lara pri hľadaní historickej relikvie v Južnej Afrike stretáva nebezpečnú postavu zo svojej minulosti a tým odštartuje naháňačku za jedným z najcennejších pokladov ľudskej histórie. Producent titulu, Morgan W. Gray, sa interview vyjadril, že sa v rámci príbehu budeme mať možnosť stretnúť aj s mladou Larou a jej rodinou. Morgan rovnako spomenul prostredia, do ktorých sa v hre pozrieme. Začiatok bude patriť práve Africkým pralesom a ruinám dávnych chrámov. Odtiaľ sa vyberieme na návštevu Peru aby sme cez rôzne iné lokality (chýbať nebude ani mestský level) dostali až do zamrznutých Himalájí. Bez ohľadu na príbeh a lokácie ste sa už aj z newsiek na Sectore mohli dozvedieť o tom, že hlavnou devízou hry má byť rovnaký herný mechanizmus, ktorý očaril širokú verejnosť v roku 1996. Nosnou charakteristikou 7. časti legendárnej série bude prekonávanie prekážok, plnenie ľahkých logických úloh a domyslených pascí. Až na druhom mieste bude používanie zbraní a súboje s nepriateľmi. Všetko Larine (nové) vybavenie bude slúžiť najmä na to, aby ste našli cestu z bodu A do bodu B. Nasadíte ďalekohľad, zapnete RAD a zistíte, kde sa dá uchytiť magnetický hák, vyskáčete na najvyššiu plošinku, prerúčkujete po rímse, spustíte sa dole na liane a opatrne zdoláte pascu s ostrými kôlmi. Logické hádanky budú zastúpené najmä klasickou kombináciou „tu treba nejakým spôsobom zaťažiť tri dlaždice na podlahe a tamto čírou náhodou stoja tri pomerne ťažké kamenné sochy“ s malými obmenami v podobe nutnosti používania fyziky. Nie, nebojte sa, žiadne výpočty zrýchlenia a trajektórie sa nekonajú. Zato ale budete musieť porozmýšľať, ako sochu/pilier/kamennú guľu dostať na správne miesto pomocou gravitácie či už viackrát spomínanej magnetickej prísavky. Logické hádanky sa objavia aj pod vodnou hladinou. Kvôli väčšiemu komfortu pri hraní bude Lara plávať len v dvoch rovinách – švárna devucha bude teda svoje (zmenšené) pľúca zaťažovať v konštantnej hĺbke. No a čerešničkou na torte je možnosť používať dopravné prostriedky. Potvrdená je motorka a snáď sa dočkáme aj iných výkonných strojov.
|
|
|
Vývojári mlčia o príbehu, ale zato veľmi radi zdôrazňujú kvality technickej stránky hry. Najväčším plusom by sa okrem grafiky mala stať kamera. Tá bude od základov prepracovaná a každú scénu by mala snímať z najlepšieho uhla. Hráč si síce bude môcť kameru nastavovať aj manuálne, ale podľa slov autorov to nebude potrebné. Samotnú grafiku najlepšie charakterizujú obrázky, každopádne zvýši sa počet polygónov (postava hlavnej hrdinky bude pozostávať z dvojnásobného počtu polygónov oproti Angel of Darkness), skvalitnia sa textúry a pribudnú pokročilé grafické efekty. Ďalšou devízou by sa mali stať Larine animácie, ktoré vývojári označujú ako mix medzi Prince of Persia a God of War. Jednoducho, všetko bude vyzerať plynulo, reálne a zároveň sexy. Keďže Legend vyjde na rozličných platformách (PC, PS2, PSP, Xbox, Xbox360), každá verzia bude mať vizuálnu stránku prispôsobenú možnostiam konkrétneho hárdvéru.
Nový Tomb Raider od Crystal Dynamics by mal vrátiť celú sériu na cestu, ktorú Eidos v posledných častiach série začal opúšťať. Najviac by sa mal podobať prvým dvom častiam a pomer akcie a adventúry by mal byť zhruba na úrovni 30:70. Keď si k tomu pripočítame zaujímavé novinky, pomerne slušnú (sľubovanú) herné dobu 10-12 hodín, príjemné technické spracovanie a inteligentnú kameru, nie je dôvod neveriť, že návrat ku koreňom „3rd person“ akčných hier by nemal byť úspešný. Už teraz ale vieme o malej chybe v podobe absencie multiplayeru a online hrania (možno sa to k pôvodnému Tomb Rideru nehodí, ale doba predsa len trocha pokročila) a „prúserom“ zaváňa tiež systém „super action“, ktorý podľa môjho názoru takejto hre vôbec, ale vôbec nesedí. Konečné zúčtovanie nastane 18. apríla, kedy by mal byť TR: Legend uvedený na trh.
|
|
|
PS2
PC PSP Xbox Xbox 360 Switch 2 Vývoj: Eidos / KONTIKI / Crystal Dynamics Štýl: Akčná Adventúra Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|