FALLOUT 3 |
FALLOUT 3 |
Prehliadnuteľný čierny stánok s trojicou obrovských LCD panelov a miest tak akurát pre 20 ľudí. Privieram oči na trochu dlhšiu dobu ako štandardné žmurknutie a hlavou mi prebleskne nezmyselná otázka, prečo neukazujú už známy E3 trailer aj verejnosti? Keď si oči zvyknú na takmer úplnú tmu a do uší sa dostane hlbokým hlasom Rona Pearlmana dvakrát prednesená nezabudnuteľná veta War, War Never Changes, rozpoznávam po mojej pravici siluetu postavy s gamepadom v ruke, ako hovorí, vitajte na prezentácii Fallout 3.
Na začiatok niečo pre ortodoxných fanúšikov, ktorí majú prejdené oba zásadné diely odpredu aj odzadu. Bethesda pracuje na Fallout 3 v tichosti od roku 2004 a k vývoju, v roli konzultantov, prispievajú svojou troškou aj bývalí členovia dnes už neexistujúceho štúdia Black Isle Studios. Autori pracujú s licenciou ako v rukavičkách, ale postapokalyptický svet si prispôsobujú podľa seba. A kto pozná tvorbu Bethesdy, vie, čo teraz príde. Fallout 3 vyzerá na prvý pohľad ako postapokalyptický Oblivion.
Veľká pozornosť je venovaná aj stovkám NPC postav a rozhovorom. Menší počet obyvateľov Falloutu dovolil autorom vložiť každému z nich dušu. Už by sa nemalo stať, že sa v dialógoch objavia ničnehovoriace vety. Medzi NPC postavami budú väzby, budú mať vlastné starosti, vlastné ciele a záujmy. Pochopiteľne vašimi skutkami budete ovplyvňovať ich chovanie k vám. Rozhovory prebiehajú ako v Oblivione, kedy sa kamera sústredí na tvár postavy, ale okamžite badať väčší dôraz na detaily, mimiku. Žiadna z NPC postáv nebude mať svoje dvojča vo Falloute 3, ako tomu bolo v Oblivione.
Tu sa narodíš, tu budeš žiť a tu aj zomrieš
Život vo Fallout 3 začína v podzemnom úkryte (Vaulte) číslo 101. Prakticky celá úvodná časť hry sa venuje vytváraniu a formovaniu postavy, definovaniu základných atribútov a skillov. Súčasťou vstupnej prehliadky je aj DNA analyzér, ktorý predurčí, ako budete vyzerať. Tu si prakticky zadefinujete pohlavie a prispôsobíte tvár postavy. Ako malé dieťa dostanete od otca (nahovoril ho írsky herec Liam Neeson) knižočku s názvom You're Special! Fanúšikom už isto zaplo, ide o základné atribúty S.P.E.C.I.A.L.! (Strenght, Perception, Endurance, Charisma, Intelligence, Agility a Luck).
Ak by sa hra riadila pravidlom Vaultu „Tu sa narodíš, tu budeš žiť a tu aj zomrieš“ hra by predčasne skončila. Po dosiahnutí veku 19 rokov, sa z Vaultu nelegálne vytratí váš otec. Okamžite sa strhne vzbura a ste obvinený z konšpirácie a pomáhaní pri úteku. Na otázky, kam šiel, prečo tak spravil a čo ho viedlo von z bezpečia, už budete hľadať odpovede sami. Keď sa vám podarí získať heslo do konzoly (predchádza tomu niekoľko questov vo vnútri Vaultu) a otvoríte pancierované dvere, vyjdete von z jaskyne a čelíte krutej realite. Na opačnej strane dverí vidíte kostry zúfalých ľudí s transparentmi „Pustite nás dnu.“ Pravá a brutálna tvár Falloutu.
Fallout, Fallout is changing
Výhľad na „prekrásnu“ scenériu prekazí príchod prvého nepriateľa – zmutovaného trojmetrového mravca. Súboje vo Fallout 3 budú prebiehať v reálnom čase s možnosťou pauzy. Prvý mravec padol po niekoľkých výstreloch z pušky, ale na elimináciu jeho ďalších dvoch kolegov je použitý systém VATS (Vault-tech Assisted Targeting System). V tomto režime sa kamera zameria na nepriateľa a jeho telo je rozkúskované na časti, pri ktorých sa objavuje percentuálna úspešnosť zásahu. Každý jeden útok (akcia, výstrel) vám uberá z Action Points (AC). Pri viacerých nepriateľov je vhodné taktizovať.
War, War never changes
Ak sa napijete z mláky alebo záchodovej misy, doplníte si vodou zdravie (na úplné uzdravenie potrebujete Stimpacky), ale zároveň si do tela vpustíte aj radiáciu a pri vysokých dávkach hrozí smrť. Ľudia si vás budú pamätať v dobrom alebo v zlom, podľa toho, aké rozhodnutia spravíte. A majú to byť práve rozhodnutia, kvôli ktorým sa ku hre opätovne vrátite. Niektoré cesty sa vám voľbou jednej vety v rozhovore zatvoria, iné naopak otvoria. Autori dokonca chcú, aby ste niektoré kroky ľutovali a neskôr v hre si povedali: „Bol som to ja ale veľká sviňa.“
Kvôli efektnému zakončeniu prezentácie sa samozrejme volila možnosť odpáliť bombu na diaľku. O niekoľko minút neskôr sme stáli na vysokej budove. Mäkké slnečné lúče sa opierali o obnažené betónové pahýle mrakodrapov. Mŕtvolne kľudná scenéria na niečo čakala a v tom sa medzi vežiakmi niečo zablysklo. Nasledovala tlaková vlna, zvírený prach a obligátny atómový hríb ako varovný prst hrozil, že Megaton bolo úspešne pochované. Bomba fungovala.
Po absolvovaní 30-minútovej intenzívnej prezentácii Fallout 3 sa niečo vo mne zlomilo. Nebol to tak typický ironický humor, Vault Boy, ani plagáty o hororových víziách vojny tam vonku a strach z prežitia vo Vaultoch, nebol to asi silný retro vplyv na techniku, ani loading screeny so štatistickými údajmi, na pozadí ktorých prebieha slideshow dobových fotiek, dokonca ani gránatomet FatMan (názov bomby, ktorá rozmetala Nagasaki) metajúci malé atómovky. Bola to neskrývaná satisfakcia, že prichádza hra, ktorá sa na nič nemusí hrať, aby vzduchom lietali skrvavené telá a že budem môcť byť opäť najväčšou sviňou v hernom univerze.
PC
PS3 Xbox 360 Vývoj: Bethesda Softworks / Bethesda Softworks Štýl: RPG Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|