CRYSIS |
CRYSIS |
Očakávaná akcia Crysis sa blíži a my sme vám pripravili sériu obrázkov z multiplayerovej beta 3 verzie, porovnávajúc jednotlivé úrovne detailov v hre. Konkrétne sú to low, medium a high detaily v rôzne zameraných lokalitách od pobrežia, cez detaily pod vodou, až po pohľad na krajinu.
Nie je to obraz finálnej hry a chýba ešte very high nastavenie, ktoré spolu s DX10 módom nie sú v bete 3 prístupné, ale môžete si aspoň porovnať rozdiely. Mimochodom aj na minimálnych detailoch je hra stále veľmi slušná a hlavne rýchla aj na slabších počítačoch. Podľa bety neodporúčame pomalší procesor ako singlecore 2,5 GHz a menej ako 1 GB pamäte. Nasledujúce závery robíme z Core 2 Duo precosorom a rôznymi kartami, nie sú to presné testy, ale povedia vám, ako vám približne hra pôjde.
Ak máte GF 8800 alebo Radeon 2900 úplne sa o výkon v hre nemusíte báť a pôjde vám bez problémov na high detailoch. High detaily ponúkajú detailné textúry, ostré real-timeové tiene všetkého, volumetrickú hmlu postupne zakrývajúcu vzdialené časti ostrova, takmer reálnu vodu a vysoké postprocessing efekty zodpovedné za rozmazanie obrazu pri každom vašom pohybe (aj keď myslím, že sú dosť nevhodné pre PC štýl hry, odporúčam motion blur vypnúť, hlavne v multiplayeri, kde ani poriadne nezameriate).
Na druhú stranu postprocessing pridáva aj depth of field, pekný efekt s rozmazaním zbrane pri pohľade cez mieridlá, respektíve rozmazaní pozadia pri nastavovaní zbrane. Rovnako je tu veľmi kvalitné HDR svetlo vyzdvihujúce atmosféru tropického ostrova.
Medium detaily sú vhodné pre o triedu nižšie karty ako Radeon 1950, Radeon 2600, GF 8600, kde už shadre a tiene veľmi nestíhajú a hlavne tie musíte znížiť na medium. Inak, ak máte 2 GB pamäte, textúry a objekty môžete nechať na high. Hráči pri medium prídu o vysokú kvalitu shadrov, čo znamená trochu menej detailov na objektoch, určite prídu o plnohodnotné tiene, kde na druhej strane stále ostávajú aj keď sú menej detailné. Postprocessing s motion blurom absentuje, ale zaujímavejší depth of field ostáva. Kvalitu vody je lepšie nastaviť na medium, lebo hra by sa pri pohľade na more spomaľovala.
Pre zaujímavosť na týchto všetkých kartách bude hra fungovať aj na high detailoch, ale len v malých rozlíšeniach, kde sa výrazne zníži počet prepočítavaní, teda 800x600 alebo 640x480 môžete výskúšať, ak myslíte, že by ste chceli hrať radšej v nízkom rozlíšení s viac efektami ako vysokom rozlíšení (optimum je 1280x768) s menej efektami. V rozlíšení 1680x1050 by pri týchto kartách mala hra ísť aj na low detailoch.
Low detaily sú optimálne pre karty nižších kategórii ako spomínané pri medium detailoch. Ak máte starú GF 7600, Radeon X1650 alebo slabšiu karty veľmi neodporúčame nastavovať vyššie detaily, hlavne shardov, tieňov, minimalizovať treba aj postprocessing. Textúry a objekty je vhodné nastaviť podľa vašej pamäte v počítači a podľa pamäte karty. Pri slabších kartách budete musieť znižovať aj rozlíšenie, aby hra šla aspoň tých 25 fps. Na GF 7600 to na 1280x768 tak akurát stíhala na low pod Vistou (XP bude zrejme o pár frejmov lepšie). Pri low detailoch sa automaticky znižuje aj viditeľnosť a orezávanie ostrova v diaľke už výraznejšie vidieť. Pri medium detailoch sa vyskytuje tiež, ale nie je také výrazné.
Všetky porovnania sú len predbežné, demo a nakoniec aj finálna verzia to môžu všetko zmeniť a DX10 mód to môže svojim rýchlym alebo pomalým výkonom tiež zamiešať. Rovnako autori môžu ešte pomeniť parametre v jednotlivých módoch, takže nám ostáva čakať, ako to dopadne. V každom prípade priemerné počítače hru teraz zvládnu bez problémov. Majitelia podpriemerných si môžu pozrieť aspoň obrázky.
PC
PS3 Xbox 360 Vývoj: EA / Crytek Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|