UNREAL 2 TECHNOLOGY DEMO |
UNREAL 2 TECHNOLOGY DEMO |
Práve sa mi dostalo do rúk technology preview demo na Unreal 2. Trochu som to potestoval a musím povedať, vyzerá to veľmi dobre. Nový 3D engine teraz dokáže rovnako dobre spracovávať rozsiahle externé priestory ako detailné vnútorné priestory, plus má mnoho nových 3D efektov a hlavne je optimalizovaný na zobrazovanie desiatok tisícov polygónov naraz na obrazovke. A to som ešte nespomenul, že tento gigantický engine mi ešte celkom slušne bežal na Geforce 2 a 700MHz procesore a myslím, že kedže to je len technology demo, tak ešte nebol aj optimalizovaný.
V niekoľkých mapách, ktoré boli v 1.4Gb deme priložené, som videl pekné rozľahlé krajinky, zložité vnútorné priestory a aj jeden pekný level vo vesmíre. Štýl krajín s množstvom budov a objektov pripomínajú asi najviac engine Tribes2, prípadne Delta Force. Samozrejme aj rozsiahlosťou sú dosť veľké, a preto dá hra zabrať pamäti a aj grafickej karte. Teda hlavne pamäti, niektoré mapy majú totižto so svojimi všetkými objektami a textúrami aj okolo 110Mb, a keď si to nahráte do pamäti, hra zaberá takých 300Mb (tá najdlhšia mapa mi dokonca ani spustiť nešla, ale je to len technology preview, tak tam ešte nie sú zoptimalizované veci). Našťastie tie menšie mapy zaberajú len okolo 40Mb a celkovo myslím, že minimum pamäte pre hru bude 192 až 256 Mb. Čo sa týka samotnej rýchlosti v hre, nebolo to také zlé. Aj na už spomínanej konfigurácii to behalo v pohode, len kedy tedy sa to seklo a ťahalo pár mega ďalších textúr do pamäte. Ostatné veci ako streľba, behanie, skákanie, zameriavanie atď. sú už podobné ako v predošlých verziách Unrealu. Možno mi na hre vadila jedna vec - triafanie nepriateľa. Napríklad som si dokonale zameral nepriateľovu hlavu a krv mu vystrekla niekde pri krku, podobne aj pri nohách a rukách, strelíte do vrchnej časti ruky a krv strieka niekde zo stredu ruky... čiže na každú časť tela majú len jeden hit point. Trochu málo, ale možno to ešte dorobia. Inak postavy sú peknučké, cez priezor v prilbe vidíte nepriateľovi tvár, vidíte ako sa jeho prst chveje na spúšti a aj strach v jeho očiach, keď mu pomaly zohrievate plameňometom skafander (mimochodom, väčšina postáv v hre sa nehýbala, tak som si na nich testoval). Zo začiatku som myslel, že sú všetci nehybní, no smiech ma prešiel v jednej mape, keď po mne dvaja ostreľovači začali páliť).
Zo zbraní by som spomenul kvalitne spravený plameňomet, klasickú unrealovskú pištoľ, pekne spravenú ostreľovačku skoro s tisícnásobným priblížením, nejaký raketomet atď... (napríklad ostreľovačka sa mi veľmi páčila, aj keď nebola extrémne účinná na chlapov v brnení, musel som ich zabíjať na dva krát, a to priamou strelou do prilby). Teda zbrane sú podobné, ako sme videli v pôvodnom Unreali alebo v addone Na Pali. Tentoraz sa totižto znova dostanete do fantasy svetov Unrealu, kde budete bojovať proti mimozemšťanom a inej hávedi. Nečakajte niečo ako Unreal Tournament, ale peknú príbehovú 3D akciu s možnosťou multiplayerových levelov. V hre prejdete niekoľko planét, od typicky ľudských s pevnosťami, cez úplne mimozemské s divným zariadením a vegetáciou až po vesmírne levely, kde si prebojujete cestu cez vesmírne stanice a asteroidové polia v minimálnej gravitácii.
Technology demo nemalo zatiaľ žiadne nastavenia ani nič a detaily sa dajú nastavovať jedine cez tých milión konfiguračných súborov. Tak som to zatiaľ neskúšal. Možno ak sa mi podarí fps nahodiť, skúsim spraviť aj nejaký benchmark. Myslím však, že aspoň tých 30-40 fps mi to na mojej šunke hodilo.
|
|
|
|
|
|
|
|
|