Kedysi sa viedli nikdy nekončiace debaty, ktorý engine je lepší, krajší apod, Quake vs Unreal. S príchodom prvých obrázkov na Doom III bolo všetko rozhodnuté a všetky zraky sa upreli na tento projekt s neuveriteľnými tieňmi a detailnými postavami. Týmto smerom sa rozhodli ísť aj tvorcovia Unreal 2 (Epic). V diskusnom fóre na Beyond Unreal rozpráva Tim Sweeney o nových technológiách použitých v pripravovanom Unreal engine. Predovšetkým sa chcú zamerať na realitu v najväčšej možnej miere do posledného pixelu. Každý jeden objekt bude vrhať svoj tieň, tie však nebudú mať ostré hrany, ale budú rozmazané, samozrejme pri realtime renderingu. Každý objekt bude okrem RGB obsahovať aj normálovú a secular textúru, čo zvýši detailnosť jednotlivých objektov. Prvá hra postavená na tomto engine by sa mala objaviť do dvoch rokov, pričom hráči budú mať oveľa výkonnejšie počítače ako teraz. Podľa tvorcov výkon dnešných PC nepostačuje na plynulý chod nového enginu (som zvedavý na hardvérové požiadavky).