MASS EFFECT 2 |
MASS EFFECT 2 |
Tak je mŕtvy, alebo nie je? Kapitán Shepard mŕtvy nie je, ešte stále hrá najväčší part v Mass Effect 2, ale môže zomrieť! Ak ho neudržíte nažive a nezostavíte svoj tím tak, aby spolu prežili aj samovražednú misiu, na ktorú sa vydáva, otvára prezentáciu hlavný kormidelník Casey Hudson.
Po spustení hra rozpozná uloženú pozíciu Mass Effect a následne sa príbeh dvojky bude odvíjať na základe vašich predošlých rozhodnutí. Kto je mŕtvy, mŕtvym zostane, žiadne záhadné zmŕtvychvstania a verte tomu, že budete niesť za svoje chyby aj následky. Zdieľanie uloženej pozície bude fungovať aj v Mass Effect 3, záverečnej časti plánovanej trilógie.
Shepard má tentoraz pred sebou neľahkú úlohu, zistiť, kto alebo čo stojí za miznutím ľudí z celého vesmíru. Rozhodnutia a čelenie následkom má byť popri dôslednom výbere členov vášho tímu mimoriadne kľúčové. Po novom môžete mierne ovplyvniť aj sled udalostí v neskutočne kvalitne zrežírovaných cutscénach. V jednej z nich stlačením tlačidla vyhodí Shepard von oknom stráž, ktorá možno mala nejaké cenné informácie o zabijakovi menom Thane. Či ich mal, to sme sa už nedozvedeli.
Pridaná hodnota
Hrateľnú ukážku na E3 otvárala scéna v kozmickej lodi krúžiacej medzi budovami vertikálne postaveného mesta. Shepard so svojou partiou hľadá zabijaka Thanea, no nevie, že sú to vlastne dve postavy. Zabijak takisto pátra po Thane a chce ju zabiť. Po zosadnutí plavidla na pevnú zem dostáva priestor modifikovaný súbojový systém. Už nie je nutné pauzovať hru, ak chcete určiť, ktoré schopnosti a zbrane má vaša partia používať primárne. Na d-pade figurujú známe príkazy útoč, stiahni sa, ale môžete ich rozdávať zvlásť pre každého člena.
Boje sú takto dynamickejšie, intenzívnejšie, čomu sa prispôsobuje aj automatické doplňovanie zdravia. Vzhľadom na to, že demo mali pod kontrolou priamo členovia BioWare, je ťažké hovoriť o tom, aký bude mať dopad na celkovú hrateľnosť a ako bude nastavená obtiažnosť. Shepard sa oháňal kvôli zrýchlenej prezentácii účinným raketometom, takže nepriatelia padali jeden za druhým. Mass Effect 2 silno pripomínal skôr klasickú 3rd person akciu ako RPG.
Ďalšou novinkou sú zásahové zóny na protivníkoch. Streľbou do nohy spomalíte robotov, ale ich úplne nezneškodníte, paľba do hlavy znamená najrýchlejšiu smrť. Zásahové zóny však nefungovali tak ako boli komentované Hudsonom. Pre spohodlnenie hrania bude upravený aj inventár a jeho manažment.
Normandy v plameňoch, Shepard zomiera
Shepard sa nakoniec dostal do miestnosti, kde naňho už čaká Thane s prekvapeným výrazom na tvári. „Shepard, ale ty si predsa mŕtvy!" V zápätí dá signál osobným strážam, aby zložili zbrane a počas rozhovoru je zasiahnutá smrteľnou ranou zo zbrane zabijaka, ktorý sa postaral aj o rýchlu a efektnú elimináciu bodyguardov. Jeho vstup na scénu bol tak nonšalantný, až z neho išiel strach. Určite bude zasahovať do deja viackrát. Tu však prvá časť ukážky končila a Hudson sa vrátil naspäť k rozhodnutiam a ich následkom.
Mass Effect 2 vychádza začiatkom budúceho roka pre PC a Xbox360.