GOD OF WAR III

GOD OF WAR III

Krvavý diktát celebrity Olympu

Dojmy

Jeho meno je neznáme, nanajvýš sa spomína pri opisoch ako jedno z detí matky Styx, ktoré priviedla na pomoc Diovi, keď sa vzoprel Kronovi. Jeho skutky sú opomenuté, božský status sa nepočíta. Vo svete, z ktorého povstal, je prehliadnuteľnou postavičkou, no vo svete hernom je meno Kratos prísľubom veľkých vecí. Mnohí sa inšpirovali, iní kopírujú, ďalší zlyhávajú, druhí možno aj uspejú. Záverečnému dielu trilógie God of War sa v najbližšej dobe nič tak ľahko nevyrovná ani sa kvalitou k nemu nepriblíži. Veľmi silné slová, no autori dvakrát zvoleného kráľa akcií nám naservírujú taký chod, že God of War III nasadí dlhoročnej nadvláde povestnú korunu.

Spomeňme si na časy nástupu aktuálnej generácie konzol, kedy sa u pokračovaní známych sérií objavovali slová o upscalovanej grafike z PS2 s minimom inovácií. Čakali sme na zázraky, ktoré nastupujúca technológia sľubovala, ale neprinášala ich v priehrštiach. God of War III nie je výnimkou potvrdzujúcou pravidlo ani sa závratným spôsobom nesnaží o revolúciu. Je to jednoducho God of War ako ho poznáme a milujeme. Kráľ.

Od prvých sekúnd, ak ste absolvovali niektorý z predošlých dielov, budete ako doma. Ovládacia schéma má mimoriadnu odozvu a naučené kombá môžete rovno použiť na zmasakrovanie zástupu odvážlivcov rozhodnutých čeliť hnevu Krata. Späť je mučivá špirála, vyhadzovanie nepriateľov do vzduchu, kruté pripnutie reťaze o letiaceho a akceleráciu gravitačného zákona a iné obľúbené akrobatické kúsky. Späť je brutalita a úplne nové finiše prepojené na prostredie.

Späť vo forme

Schmatnete prvého nepriateľa a rozpučíte mu hlavu o stenu, grabnete druhého a bežíte s ním ako americký futbalista do davu ďalších, zrážate ich na kolená, lámate kosti, pričom sa telo chudáka nárazmi mení na neidentifikovateľnú masu a keď sa počítadlo komba zastaví niekde za číslom 50, kocháte sa zafŕkanými stenami, fľakmi na podlahe. Zvrátené. God of War si nikdy servítky pri finišoch nedával pred ústa a vykreslená brutalita naozaj bolí a to nemusíte ani dostávať vibračný feedback do rúk.


Pohľad na vyvrhnuté vnútornosti kentaura, zapichávanie chiméry vlastným rohom, ktorý je predtým vytrhnutý z jej hlavy, alebo kontrola očnej bulvy kyklopa nemusí byť pre slabšie žalúdky. Násilie je jedným z trademarkov série a povedali by sme, že v God of War III autori niektorými scénami prekračujú mieru únosnosti. Zúfalý zápas o vlastnú hlavu prehráva Helios s Kratom v mimoriadne detailnom zábere, kedy sa dívate na praskajúce krčné väzivo s charakteristickým mľaskotom a zvukmi trhaného mäsa. Divoko mačkáte L1 a R1 na striedačku a keď sa konečne zmocníte koristi, opadne z vás napätie, ako keby ste samotného aktu oddeľovania hlavy od zvyšku tela osobne zúčastnili.

Helios sa v hrateľnej ukážke mihol hneď na začiatku, keď sa svojím ohnivým trojzáprahom snaží zabrániť lávovému Titánovi v jeho ničivých chúťkach. Kratos naťahuje obrovskú kušu a horiacu kométu zostrelí z oblohy. Samozrejme, predtým skolí chiméru - minibossa. Každé zviera uväznené v jej tele (škorpión, lev, koza) má inú stratégiu, inak útočí a vy musíte pochopiteľne tomuto faktu aj podriadiť stratégiu boja.

Škorpióna si držať od tela reťazami, u leva sa spoliehať na úskoky a keď sa postaví naspäť na všetky štyri, tak sa spoliehať na Cestus – jednu z nových zbraní v tvare rukavíc s levími hlavami. Kratos je s nimi pomalší, ale údery sú oveľa silnejšie, smrteľnejšie. Podobne ako pri Blades of Chaos aj u Cestus platia špeciálne údery a kombá, výmena medzi zbraňami je rýchla a plynulá. Ďalším prírastkom do smrtiaceho arzenálu je ohnivý luk, vypúšťané šípy môžete chargovaním zapáliť a ak máte šťastie, tak trafený nešťastník nabehne medzi svojich a tí sa vznietia spolu s ním.

Osedlateľné kreatúry

Zostrelený Helios nakoniec prichádza o hlavu a s ňou prichádza vôbec prvá hádanka. S jej pomocou môžete vidieť aj veci, ktoré vidia iba Bohovia. Odhaľuje skryté priechody, objekty, dokonca môže slúžiť ako fakľa a jej silné svetlo vie oslepiť nepriateľov. Zasvietite na skalu a potom pravým analogom na ňu nakreslíte obrovskú bránu, ktorá sa zhmotní. V jaskyni zase hlava poslúži na dočasné zviditeľnenie nepriateľov. Práve temná časť ukrýva v sebe obrovskú kreativitu. Na prechod koridoru ponoreného v temnote by stačilo bezmála 5 sekúnd, v God of War III vám pomalé našlapovanie a hľadanie cesty vpred skrížia nepriatelia. Ak ich nevymydlíte rýchlo, tak sa znovu ponoria do tmy.

God of War III

Bravúrne zakomponované puzzle do mimoriadne dynamickej akcie si takmer nevšimnete. Strieľate z balisty na Helia automaticky, pritom kamera sama ponúka riešenie, keď obrovskú kušu posúva do popredia. To isté sa deje aj pri otváraní brány na skalnom masíve a rovnaké je to aj pri živých plošinkách tvorených z harpyí. Jednu vyprovokujete vystreleným šípom a potom sa k nej pritiahnete reťazami, ktoré sa zarezávajú do živého. Harpya sa snaží dostať bližšie k svojmu kŕdeľu, čo je signál, že čoskoro skape a je na čase osedlať ďalšiu, kým nemáte znovu pod nohami pevnú zem.

Osedlávanie nepriateľov je ďalšou z brutálnych noviniek. Kratos nikoho nešetrí, harpye vyjú od bolesti, kyklop sa zase snaží striasť z chrbta toho, ktorý mu do masívneho krku vráža čepele, čím ho núti biť a kopať do vlastných radov. Ak to preženiete, osedlaná kreatúra zomiera predčasne, na námestí nestihnete zabiť všetkých vojakov, resp. si s nimi zahrať kuželky.

Striedanie boja a prekonávanie prekážok nerušene nadväzuje na seba, dopĺňa sa. E3 demo však napriek svojej monumentálnosti postrádalo tak epický začiatok ako u predchodcov. Vsadíme topánky, že je to dané skutočnosťou, že nešlo o začiatok hry, ale o neskorší part po zabití prvého bossa, ktorý prichádza na scénu ako prvý a vy sa niekoľko minút snažíte najskôr unikať a potom ho doraziť mimoriadne bolestivým spôsobom.

Pohyblivé svety

Po stlačení Start sa kamera od Kratovej tváre oddialila a odhalila lávového Titána, na ktorého útočí Heliov slnečný záprah. A Titáni hrajú v God of War III veľkú úlohu, nielenže budú dotvárať kulisu finálneho súboja s gréckym Božstvom na pozadí, ale mnohé úrovne sa budú odohrávať práve na častiach ich tela! Pohyblivé levely, resp. celé svety sú len malou ukážkou toho, kam sa autori chcú posunúť čo sa týka architektúry a desivej epiky.


Titán v deme sa javil ako neutrálny, dokonca priateľsky, ale na jeho konci sa snaží Krata zasiahnuť svojou obrovskou pažou. Je to vďaka za jeho pomoc alebo demo končí schválne takýmto cliffhangerom? Ako poznáme Krata, on pomoc nepotrebuje, možno Titánov len zneužije a možno niektorého aj pošle k zemi. Kto vie.

Jedno vieme však isto, God of War III bude obsahovať aj lietajúce sekvencie. S krídlami od Ikara sa Kratos dostane do víru, ktorý ho komínom vynesie späť na zemský povrch. Nejde však o suchopárny výstup ako v závere traileru Modern Warfare 2, ale o strmhlavý let smerom hore, pričom sa snažíte uhýbať trámom, rozpadajúcim sa častiam veže a padajúcim lávovým kameňom. Napätie sa u tejto sekvencie dá krájať a keď vyletíte hore, cítite čerstvý závan vzduchu ofukujúc kropaje potu na čele.

Tak intenzívna bola ukážka God of War III a už teraz sa nevieme dočkať, kedy sa s kráľom akcií stretneme opäť. Prísľub noviniek, upgradovaná grafika a nemenný recept postavený na brutalite a epike už teraz má tendencie otvárať sánky a čo potom v marci 2010, keď skutočne vyjde?


napísal spacejunker 24.6.2009
Páči sa mi!
GOD OF WAR III


PS3

Vývoj: SCEE / SONY Czech / SCEA
Štýl: Akcia
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 17. marec 2010
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Efootball (0)
Prosím vás hrávate niekto Efootball? Hľadám nejakú...
|Steam awards 2024 (2)
Sem môžete písať ako ste hlasovali na Steam Awards...
|Záchrana ranenej pc zostavy (12)
Ahojte, chcel by som Vás poprosiť, či by niekto ne...
|Gamepady (17)
vsetko ohladom a okolo gamepadov...
|Chodíte k lekárom? (11)
Stáva sa vám niekedy, že po intenzívnych hrách nem...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29895)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk