UNCHARTED 2 - MULTIPLAYER BETA |
UNCHARTED 2 - MULTIPLAYER BETA |
Prirodzený vývoj môže za vytváranie nových trendov transformujúc ich do nevyhnutnej samozrejmosti. Dnes už každá veľká akcia musí mať v základnej výbave také neodmysliteľné komponenty ako DLC, multiplayer a jeho populárnejšiu voľbu co-op. Uncharted 2: Among Thieves nebude výnimkou. Trampoty Nathana Drakea, jeho žien a jednej naštvanej armády, ktorá proti nemu posiela vrtuľník, zatiaľ čo on po strechách uniká pred guľkami, naberajú na obrátkach, čo nie je dané len zmenou prostredia.
Okupovaný Nepál, vojnou zničenené ulice, domy bez stien, rozpadajúce sa podlahy, vývesné tabule, vraky áut a niekoľko desiatok ozbrojených vojakov to je výzva viac ako pre jedného. Co-op zamestnáva rovno troch hráčov naraz. Drake po konzultácii s mapou ukáže niekam smerom vpred so slovami, že poklad je na námestí. A trojica lovcov okamžite vyráža a hneď za prvým rohom sa strhne prestrelka.
Lovec loveným
Kooperatívnu časť multiplayer bety tvorila iba jedna jediná misia, ktorá bola navyše ešte skrátená o poriadny kus. Je zasadená do rovnakej úrovne, ktorou sa ako prvou popíšilo pokračovanie Uncharted na obrázkoch a videách. Ide o level, v ktorom Drake uteká úzkou uličkou pred nákladným autom a po príchode na námestie ním preletí červený autobus. Nepál je skutočne divoký. V deme je úzka ulička vyplnená iným nebezpečím – nepriateľmi. Odlišnosť od singleplayer kampane je daná skutočnosťou, že v kooperatívnom režime neprechádzate príbeh Among Thieves, ale sériu misií odstupňovaných obtiažnosťou.
Úvodné negatívne ohlasy na margo separovanej kampane od co-opu sa teraz zdajú byť prchkými reakciami. Naughty Dog odviedli výbornú prácu aj na poli, ktoré im bolo doteraz cudzie. Nie sú to len cut-scény uvádzajúce hráčov do deja misie, ale aj dramatické prestrihy, počas ktorých prichádza na scénu miniboss alebo rovno ťažkoodenec s rotačákom v ruke. Tieto situácie budujú napätie, zastihnú vás nepripravených a majú spád zrovnateľný s hraním klasickej kampane, s ktorou si ruku podáva aj systém checkpointov, ak je zostrelený každý hráč. Nepriatelia prichádzajú vo vlnách z každej strany, hráči si musia navzájom kryť chrbát a zaujímať tie najvýhodnejšie pozície.
Boje sa však neodohrávajú iba na zemi, ale presúvajú sa aj na strechy rozpadnutých budov. Aj vo víre prestrelky môžete vyliezť na stĺp, rebrík. Riskujete tým rýchlu smrť, ale ak sa dostanete na vyvýšené miesto, máte bojisko vymedzené prirodzenými prekážkami či ruinami ako na dlani. Prechod z jednej časti do druhej je podmienený vyčistením mapy a prisunutím knižnice k stenám, ktorá slúži ako rebrík. Prvé zdolanie vysokého múru je otázkou dvihnutia kusu nábytku všetkými hráčmi, po druhýkrát musí jeden z nich rúčkovať po fasáde a zhodiť knižnicu z okna, zatiaľ čo jeho parťáci sa zabávajú zabíjaním útočiacich jednotiek pod ním.
Bojisko: Nepál
Kompetitívnu časť multiplayer dema tvoria dve mape The Plaza a Village a dva tímové režimy – DM a Plunder. Village je rozlohou menšia, no zato členitejšia vďaka nízkym poschodovým budovám, úzkymi uličkami medzi nimi a námestíčkom obohnaným strategicky rozmiestnenými domami s vyvalenou časťou smerujúcou k nemu. Hra je mimoriadne rýchla aj vďaka tomu, že ak vyslovene nestojíte medzi domami máte v zornom uhle veľkú časť mapy. Viete, čo sa deje pred vami aj nad vami.
Keďže multiplayer v Uncharted 2 stavia aj na lození, skrývaní sa a slepej paľbe, bezhlavá fragovačka sa môže zmeniť na taktické eliminovanie a plazenie sa v tieňoch. Zvolená farebná paleta a svetelné podmienky tesne po západe slnka nahrávajú do karát zloduchom v čiernych kombinézach. Nebyť menoviek nad menami hráčov, ani neviete, z ktorej strany príde smrteľná rana. Využívanie rebríkov a výčnelkov v stenách vás na jednej strane dostane do relatívneho bezpečia, no na druhej nemôžete pri lození používať ťažkú zbraň. Horné poschodia sú na väčšine miest vyšperkované výbušnými tlakovými fľašami, takže tu sa kemperi neuživia.
Naopak na mape Plaza je takých miest hneď niekoľko. Je to aj dané skúsenosťami hráčov, ale ak si jeden s dobrou muškou čupne na balkón na poschodí, dokonale pokrýva takmer 1/3 mapy. Zatiaľ čo v dedinke prší a zem je pokrytá kalužami vody, nad námestím prelietava vrtuľník kropiaci guľometom dolu pobehujúcich hráčov. Obe mapy sú zahalené do temnej farebnej palety a obe obslúžili naraz desať hráčov. To platí aj o druhom, tímovejšie zamernom móde Plunder.
Ide o variáciu na CTF, no s niekoľkými trikmi. Oba tímy sa snažia získať zlatý artefakt a dopraviť ho do svojej základne. Prvý trik spočíva v tom, že ten, kto nesie zlato, je dvakrát tak pomalší ako zvyšok hráčov a môže sa brániť iba príručnou zbraňou. Druhý trik je samotné skórovanie. Nestačí iba pribehnúť do základne, ale zlatú sošku musíte vyhodiť na poschodie. Zohraný tím sa môže dostať do tyla nepriateľa, počkať na sošku na poschodí a potom si ju hádzať ako loptu cez celú mapu.
Drakeov arzenál
Počet zbraní sa v Uncharted 2 rozšíri minimálne o neuveriteľne silný rotačák, novú verziu Desert Eaglu, niekoľko nových revolverov, štít, za ktorý sa môžu hráči schovať a favorizovanú pušku FAM s ďalekohľadom. Náboje chrĺi iba v malých dávkach, no ak niekoho zasiahne, je okamžite mŕtvy. Presný zásah do hlavy sa takisto rovná smrti. Uncharted 2 využíva automatické doplňovanie zdravia, ak sa schováte, alebo počkáte v bezpečí. Hádzanie granátov L2 kvitujeme dvojnásobne, už nie je nutné šachovať so SIXAXSom a nastavovať trajektóriu. Len ťuknete do tlačítka a ananás už letí.
Kooperatívny a kompetitívne režimy majú spoločný profil, do ktorého si kumulujete finančné odmeny. Veľkosť finančných čiastok je daná fragmi s rôznymi zbraňami z rôznych pozícií, v prípade co-opu je to udržanie indexu násobiča v kombo metri, ako aj skórovanie v Plunder či za získanie špeciálnych medailí napríklad za streľbu bez krytia, slepú paľbu alebo útočenie päsťami, ktoré je tentoraz mimoriadne efektívne a účinné. Zatiaľ je nejasný systém odmien za levelovanie. V tímových módoch existujú boostre, ktoré vám zlepšujú mierenie s príručnými, utočnými zbraňami alebo vám umožnia zbierať viac munície. Vyberajú sa vždy pred začiatkom zápasu. Väčší počet boostrov je samozrejmý, ako aj odomykanie kostýmov a nových postáv.
Sieťový kód ku koncu bety bol stabilný, nedochádzalo až k tak častému výpadku, resp. nemožnosti pokračovať v začatom zápase. Počet hráčov na serveroch kolísal medzi tisíckou a niekoľkými stovkami. Pripojenie do hry cez matchmaking bolo otázkou nanajvýš dvoch minút. Výbornou správou je, že si bude možné vytvárať hry podľa vlastného gusta, ako aj sledovať, nahrávať a potom uploadovať zaujímavé zápasy na server. Podľa posledných informácií má multiplayer Uncharted 2 obsahovať ďaleko viac módov a ich rôznych variácií.
Dobrodružný multiplayer
Naughty Dog vkladá do multiplayeru mimoriadne veľa úsilia, čo sa odzrkadľuje na kvalitne navrhnutých mapách, vysokej detailnosti a o krok lepšej grafike ako u predchodcu. Atmosféra na bojisku je intenzívna vďaka sprievodným efektom ako prelietavajúci vrtuľník, dážď alebo trasením obrazu pri explóziách. Ovládacia schéma, ktorá rýchlo prejde do krvi, robí z každého hráča smrtiacu zbraň, pričom nemusí poznať všetky zákutia máp. Je ešte predčasne hodnotiť kvality multiplayeru, no už teraz môžeme povedať, že v Uncharted 2: Among Thieves nie je iba z dôvodu, že to doba vyžaduje.
PS3
Vývoj: SCEE / SONY Czech / Naughty Dog Štýl: Akčná Adventúra Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|