Za najlepšiu hru na GamesCome podľa interného hodnotenia našej miniatúrnej výpravy bol jednohlasne zvolený RAGE. Pri hodnotení multiplayeru sa ale na prvé miesto dostal Battlefield: Bad Company 2. A celkom oprávnene, dlhodobé skúsenosti DICE s titulmi orientovanými pre viacerých hráčov sa jednoducho musia prejaviť vo všetkom, na čo položia svoje zlaté švédske ručičky.
Hlavnými postavami príbehovej časti bude nechvalne známa rota „B“ Company, ktorá sa znova dostane do problémov. Tešiť sa môžeme na herných Troch Kráľov (film s G. Clooneym) zasadených do politickej konšpirácie ako vystrihnutej z kníh Toma Clancyho. V praxi to znamená moderné vojnové peklo podaného cez poriadnu dávku štipľavého, ba až čierneho humoru. Chýbať nebudú ani dramatické (predskriptované) scény, poriadne akčné súboje a rozľahlé bojové scenáre. Singleplayer ale na GamesCome príliš prezentovaný nebol, naopak, dôraz bol kladený na multiplayerovú časť.
Hneď na úvodnej konferencii EA chlapíci z DICE jasne predstavili svoj postoj ku konkurencii. „Máme radi našu konkurenciu, tešíme sa na nové Call of Duty a určite sa bude jednať o hru s výborným multiplayerom. Lenže my sme lepší a to najmä vďaka vozidlám.“ Presne tak, vozidlá sú tým, čo od začiatku Battlefield série priťahuje hráčov do lákavých osídiel DICE najviac. V Bad Company bude ponuka ovládateľnej techniky rozšírená o pár nových kúskov. Rýchla a agilná štvorkolka bude často využívaná pri taktických prepadoch nechránených vlajok alebo pri potrebe akútneho presunu z jedného konca mapy na druhú. Štvorkolka naraz odvezie dvoch vojakov a jej šoférovanie v deme bolo naozaj zábavné. Z celkového zoznamu 17 vozidiel ešte autori vypichli transportný vrtuľník. Okrem pilota do neho môžu nasadnúť štyria vojaci, pričom dvaja dostanú pod kontrolu výkonné rotačné guľomety a ďalší dvaja môžu nepriateľov obšťastňovať vlastným arzenálom.
Keď uz sme načali tému dema, treba povedať, že v rade na „ošahanie“ Bad Company sa čakalo skutočne dlho. Našťastie my sme sa do stánku EA vybrali v prvý novinársky deň a tak sme sa dozvedeli aj pár ďalších informácií. Napríklad to, že proti hráčom z výstaviska sa postavili zamestnanci EA z Rumunska a touto formou vlastne testovali aplikáciu. Keďže mali hru k dispozícii skôr, bolo na nich vidieť, že zohratým a taktickým prístupom sa bude Bad Company (ako vlastne každý Battlefield) hrať oveľa lepšie. Po tom, čo sme si pred samotným živým zápasom vyskúšali štvorkolku a nový systém vyberania kitov, sme sa pustili do akcie proti Rumunom na zasneženej mape.
Borci s desiatkami hodín odohratých v Zlej Spoločnosti sa aj tu budú cítiť ako doma. Základný mód „Golden Rush“ znova prináša snahu o zničenie/obránenie dôležitých debničiek (či v nich je naozaj zlato sa mi zistiť nepodarilo). Celkový pocit z hry je výborný a skutočne sme nemali ani najmenší problém sa za pár minút s gameplayom stotožniť. Ovládacia schéma bola mierne upravená na štýl Battlefield 1943 a treba povedať, že premapovanie niektorých funkcií bolo logickým krokom. Zasnežená industriálna mapa predviedla to, čo máme všetci tak radi. Zákerné ostreľovanie z diaľky, boje v uzavretých miestnostiach, bitky medzi ťažkými obrnenými jednotkami i zbesilé kľučkovanie na štvorkolke pred hlavňou tanku.
Rumuni nám najmä zo začiatku pekne nakladali a my sme sa častejšie váľali v agónii na zemi, než sme efektívne pomáhali s dobíjaním debničiek. A tu prichádza výborná správa pre všetkých zaprisahaných medikov. Defibrilátor je späť! V rámci prekopania celého systému povolaní a špecializácií sa naozaj vracia oživovátko, ktoré sme tak milovali v Battlefield 2. Zomretých členov vojska budete môcť do určitého času priviesť späť k životu a s vytiahnutým defib-om je dokonca možné zabiť nepriateľa!
To je však iba začiatok zoznamu zmien v organizácii classov. Jednotlivé „povolania“ bude možné čiastočne vyskladať pred respawnom podľa vlastného uváženia, pričom na výber je celkovo 200 customizovateľných zbraní (výmenná optika, tlmiče atď), 3 exkluzívne zbrane pre majiteľov BF1943 a niekoľko gadgetov (medzi nové patria napríklad už spomínaný defibrilátor alebo nočné videnie). Spočítané, podčiarknuté, tvorcovia hovoria o vyše 15 000 možných kombináciách kitov. Aby toho nebolo málo, po vzore Call of Duty sa postupne budú odomykať akési perky (špecializácie) a za dosiahnuté výsledky budeme odmeňovaní napríklad väčšou kapacitou zásobníkov, zvýšenou schopnosťou šprintovania alebo bonusom k brneniu.
K často zdôrazňovaným novinkám patrí tiež kontextová komunikácia, t.j. komunikácia bez potreby používať headset. V DICE sú si vedomí, že veľa hráčov headset vlastní a napriek tomu ho nepoužíva, preto do hry zakomponovali skutočne jednoduchý systém predskriptovaných hlášok, ktorými môžete medikovi naznačiť, aby vám vyhodil lekárničku a podobne. V záplave týchto informácii sa našiel čas aj na otázku. „Bude sa dať v BC2 zaľahnúť?“ pýtam sa. „Ležiacu polohu síce milujú všetci snajpri, ale naopak ju neznášajú ostatné kity. Či sa vo finálnej verzii táto možnosť objaví, bude závisieť od našich testov vybalansovania.“
Ruka v ruke s prvým Bad Company sa všade prezentovala deštrukcia. Deštrukcia síce nakoniec bola iba predskriptovaná, no aj tak vyzerala veľmi dobre a na hrateľnosť mala zásadný (v pozitívnom slova zmysle) vplyv. V pripravovanom pokračovaní sa máme tešiť na deštrukciu vo verzii 2.0. Po krátkych testoch v deme sa zdá, že opäť hovoríme len o skriptoch, lenže v niekoľkých smeroch poriadne vylepšených. Tak napríklad bude možné odstreliť z betónového múra iba malý kúsok, čím vznikne ideálny úkryt pre streľbu. Vy iba vystrčíte zbraň cez stenu, ale nepriatelia vás ihneď nezabijú. Druhou veľká zmena prichádza so zničiteľnosťou budov. Po novom bude s dostatočne silnými zbraňami zarovnať budovu so zemou a navyše si pripočítať body za všetkých nepriateľov, ktorí zahynuli pri jej zrútení.
Dynamický trailer vypustený pri príležitosti GC09 jasne naznačil orientáciu titulu na squady. Hranie s rozumom v dobre organizovaných malých skupinách 4 vojakov by malo byť základným pilierom hry. Okrem módu Gold Rush a Conquest v DICE pripravujú ďalšie dva, na squady zamerané, herné režimy. Používanie gadgetov a niektorých zbraní priam volá po spolupráci, laserové označenie cieľa nasledované jeho zničením vďaka kolegovej rakete je len začiatkom plodnej spolupráce v squadoch.
Jedinou negatívnou stránkou prezentácie Battlefield: Bad Company 2 na výstavisku v Kolíne bolo poodhalenie release dátumu. No povedzte, kto má pri tomto všetkom vydržať čakať až do marca budúceho roku?