THE LEGEND OF ZELDA: SKYWARD SWORD |
THE LEGEND OF ZELDA: SKYWARD SWORD |
Netreba dlho chodiť okolo horúcej kaše, Nintendo si podrobilo E3 a všetkých návštevníkov až do takej miery, že padli rekordy v dĺžke čakania na vystavované produkty. Išlo pochopiteľne o handheld Nintendo 3DS a netrpezlivo očakávané Wii pokračovanie The Legend of Zelda: Skyward Sword. Čakalo sa dlho, predlho. Zlé jazyky hovoria o 6 hodinách, iné zase o tom, že došlo nakoniec k drastickému zníženiu času stráveného s demom po celodňovom státí v rade na pár minút.
Od minuloročného predvedenia jediného artworku s éterickou postavou opierajúc sa o chrbát dospelého Linka sa na internete rozprúdilo množstvo špekulácií. Teraz už môžeme smelo povedať, že nová Zelda využije potenciál hardvérového rozšírenia Motion Plus naplno a možno to bude aj jediná hra, ktorá všetky jeho možnosti predvedie správne, tak ako sa patrí. Tretie strany vytrvalo odmietajú potrebu zapájať do hry dodatočný hardvér, keď všetko ostatné dokáže Wiimote. Zelda na tom nič nezmení, ale Skyward Sword si bez Motion Plus nezahráte. Integrácia presnejšej detekcie pohybov ruky dá hráčom konečne možnosť držať meč tak ako vždy chceli. A nielen to.
Wiimote je predĺžením paže hráča rovnako ako meč v prípade Linka. Hra po vytasení presne kopíruje uhol a pohyb, akým držíte ovládač. Nejde však iba o kozmetické chvastanie, súboje s takými modrými mäsožravými rastlinami vyžadujú, aby ste sekali v smere, akým majú rozškľabenú papuľu. Ak je tlama otvorená vertikálne, tak úder sprava doľava je vykrytý a potvore to nijako neublíži. Linkovi nová ovládacia schéma neubrala charakteristický spin attack (z otočky) ani chargované výpady. Vzhľadom na to, že vaše pohyby sú prenášané presne, akékoľvek chaotické „zametanie" Wiimotom v bojoch je absolútne neúčinné.
Presnosť nadovšetko
Boje nie sú taktickejšie, ale už to nie je bezduché mávanie ovládačom v snahe sa čo najskôr zbaviť protivníka. Tomu prispieva aj Nunchuk – teda štít. Používate ho ako rytieri na odrážanie útokov, ale aj na projektily. Ak si správne načasujete blok, tak ho môžete poslať odkiaľ prišiel. Zatrasením Nunchuku Link vytiahne štít, ostatné gadgety a špeciálne hračky sú ukryté v radiálnom menu, ktoré vyvolávate tlačítkom B.
Z novej ovládacej schémy bude ťažiť predovšetkým pohodlnosť pri hraní a ocenia ho hlavne tí, ktorí s obľubou ležia pred televízorom. Pri streľbe z luku alebo praku už nie je potrebné presne mieriť na obrazovku! Ak vám vyhovuje držať Wiimote vertikálne (ovládač otočený smerom hore), tak môžete páliť z tejto pozície. Tetivu naťahujete nunchukom. Aby ste presne zamerali otravné malé netopiere prakom, takisto ich nepotrebujete hľadať na obrazovke ovládačom. O to sa postará Motion Plus.
Zaujímavo je spracované aj hádzanie bômb. Link ju stále vie položiť a hodiť tradične cez hlavu, ale pri otočení Wiimote smerom dolu ju môže schovať do diery v stene ako guľu pri bowlingu. Ovládacia schéma je oslobodzujúcejšia a už miliónkrát použité zbrane a predmety sú zrazu atraktívnejšie a pozeráte sa na ne zase trochu inak. Aj na bič, ktorý takisto kopíruje pohyb, akým šviháte. Môžete s ním dokonca zbierať srdiečka aj Rupee.
Novým gadgetom v arzenáli Linka je lietajúci chrobák Beetle. Je niečo ako vzdušný vír zo Spirit Tracks s tým rozdielom, že ho ovládate priamo a to ako pri zbieraní inak nedostupných predmetov, ale aj pri útočení. Po jeho vypustení jeho smer letu riadite nakláňaním Wiimotu. Ďiaľkovo ovládaný chrobák vám vie priniesť napríklad kľúč, ale zodvihnúť bombu a zhodiť ju na nepriateľov.
Vzdušné zámky
Meč, Luk, prak, bomba, bič a chrobák. To sú zatiaľ známe zbrane a gadgety, ktoré sú upravené alebo boli špeciálne vyvinuté tak, aby využívali naplno Motion Plus. Veľmi by sme sa nečudovali, keby do výbavy pribudol aj prevarený bumerang aj napriek podobnosti s Beetle a nejaká veľmi rafinovaná hračka. Do vydania Skyward Sword je ešte ďaleko, Nintendo plánuje hru vydať až začiatkom budúceho roka, čo je snáď najsmutnejšia infomácia týkajúca sa najnovšieho Linkovho dobrodružstva. A o čom bude?
O príbehu sa toho veľa nevie a Nintendo drží jazyk za zubami. Skyward Sword sa bude odohrávať v dvoch svetoch, resp. jeho dvoch častiach. Tá vo vzduchu je aj rodnou zemou Linka, no po nájdení meča ho čepeľ vedie dolu, do nebezpečnej krajiny. Jeho cieľom bude zistiť, prečo je svet rozdelený na dve časti a kto za tým všetkým stojí.
Ako ste si už možno z obrázkov a traileru všimli, Skyward Sword si adoptovala nový grafický štýl, ktorý je na pomedzí celshadingu z Wind Waker a dospelejšieho vizuálu Twilight Princess. Ak sa pozriete bližšie a obrázky detailnejšie preskúmate, zistíte, že tá nadýchanosť a vzdušnosť sveta v oblakoch sa podpísala aj pod malé obláčiky zapustené do textúr.
My sa už nevieme dočkať, kedy sa pustíme s Linkom do nového dobrodružstva a čo vy?
Wii
Vývoj: Nintendo / Nintendo Štýl: RPG Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|