PROTOTYPE 2 |
PROTOTYPE 2 |
New York sa ocitá v katastrofálnom ohrození. Mesto zachvátila nákaza, ktorá nemá zľutovanie, vedci s ňou nedokážu efektívne bojovať a tak sa z celých štvrtí stávajú oblasti zamorené mutantmi. Zóny, ktoré nie sú infikované, má pod palcom armáda. Vyhlasuje v nich stanné právo. Do stredu týchto udalostí je vhodený Alex Mercer, mutant schopný kontrolovať svoje schopnosti, avšak zbavený minulosti a spomienok. Takto v roku 2009 začínal Prototype. Na apríl 2012 ja nachystaný návrat do zamoreného New Yorku. Prototype 2 však prinesie nového hrdinu s iným cieľom.
Približne 14 mesiacov po pôvodných udalostiach sa v meste, ktoré nikdy nespí, dostaneme do kože Jamesa Hellera hnaného nesmiernou túžbou po pomste. Vírus Blacklight zabil celú jeho rodinu a z neho samého spravil niečo, čím sa nikdy nechcel stať. Mutantom. Obludou. Monštrom. Na jednej z vojenskej misii je Heller zranený a z náručia smrti ho vytrhne injekcia upraveného vírusu podaná samotným Alexom. Alex tak nie je pre Hellera iba synonymom rodinnej tragédie, ale tiež osobou, ktorá priamo môže za jeho znetvorenie. Lov na vlastného stvoriteľa môže začať.
New York bude v Prototype 2 rozdelený do troch zón podľa stupňa zamorenia vírusom. Zelená štvrť je relatívne bezpečná, o žiadnej nákaze tam ani nechyrovať. Žltá zóna sa hemží chorými ľuďmi, je tu rovnako veľa vedcov ako vojakov, pričom vedci sa ani tak nesnažia obyvateľstvu pomôcť, ako ho skôr použiť na testy a experimenty. V štvrti vládne karanténa a stáva sa útočiskom pre tých, ktorí sa dostali živí z červenej zóny. Tá je pravým mutantským peklom, lenže práve v najviac zamorenej oblasti sa údajne ukrýva aj Alex Mercer.
Prezentáciu na GamesCome začíname v žltej zóne. Heller stojí na streche výškovej budovy a my máme možnosť rozhliadnuť sa po veľkom jablku. Ploty, ohrady, zátarasy, vojaci, vedci v kontaminačných oblekoch, protestujúci ľudia, tak vyzerá karanténa v podaní Prototype 2. Aby sme sa mohli po uliciach mesta prechádzať nepozorovane, potrebujeme prebrať podobu dôstojníka Blackwatch armády. Vďaka podobným schopnostiam, akými disponoval Alex Mercer, je preberanie cudzej podoby hračkou. Pretvorený do podoby dôstojníka sa prechádzame po uliciach a sledujeme reakcie obyvateľstva. Vojakov tu nemajú príliš v láske, strach sa mieša s nenávisťou a ľudia sa pracú vojakovi z cesty.
Prvou predstavenou novinkou je schopnosť pustiť človeka. Čože? Čo to je za schopnosť? Prototype 1 neumožňoval prílišnú interakciu s ľuďmi, ak už ste niekoho chytili pod krk, zomrel nie práve najšťastnejším spôsobom. Dvojka umožní chytených ľudí pustiť a aj keď sa to môže na prvý pohľad zdať ako čisto humanitárna záležitosť, keď si k tejto schopnosti pripočítate akúkoľvek vysokú budovu a vynásobíte to okrajom strechy, vo výsledku to nemusí byť všetko iba o humanizme. Okolo mechaniky chytania, púšťania a hádzania (nie len ľudí, ale aj predmetov, vozidiel atď) plánujú autori z Radical Entertainment roztočiť malý achievementový kolotoč – koľko ľudí ste pustili, koľko áut ste odhodili atď.
Pre tých, ktorí mali možnosť hrať inFamous, podobne orientovanú superhrdinskú akciu na PS3, nebude treba zvlášť predstavovať funkciu Pulz. Jedná sa o signál nie nepodobný sonaru z ponorky, ktorý „opingá“ všetky predmety v dosahu hlavného hrdinu. Červeno označené postavy nie je možné skonzumovať bez toho, aby bol vyvolaný alarm. Väčšinou to znamená, že na červeno opinganú postavu pozerá niekto iný a ak chceme postupovať v stealth štýle, treba najprv odstrániť pozorovateľa a až potom cieľ, ktorý sme si zvolili primárne. To do hry prináša nové, takmer puzzle prvky, kedy treba veci vykonávať v určitom poradí, aby bola zachovaná čo najväčšia miera utajenia. Samozrejme, ak vám je jedno, že k cieľom priamo nabehnete, skonzumujete, vyvoláte poplach a desať minút sa budete naháňať po mrakodrapoch s vrtuľníkmi, na pulz sa môžete z vysoka vykašľať.
Ďalšou predstavovanou featúrkou je rýchle prepínanie medzi dvoma silami. V prvej hre sa výmeny odohrávali cez grafické kruhové menu, a to, hoci len na okamih, spomaľovalo boje a akciu. Tentokrát bude možná na dve tlačidlá namapovať rôzne sily a super dvojkombo sa tak bude dať vyvolať bez akéhokoľvek menu. Kombinovanie síl sme si vyskúšali na skupinke vojakov a tanku. Tradičné mutantské čepele sú ideálnym prostriedkom k ničeniu živých bytostí. Ostré meče sa zabárajú do mäkkého tkaniva ako nôž do masla a vysporiadanie sa s celou skupinkou nepriateľov je otázkou pár švihov. Horšie to je s tankom. Na ten meče čepele príliš neplatia a je potrebné použiť inú zbraň, kladivovú päsť. Vhodným použitím čepelí a kladiva sa z vojakov a tanku za pár sekúnd stala neidentifikovateľná biologická hmota a pár kusov plechu.
Krátka potyčka nechala vyniknúť hneď niekoľkým novinkám. Jednou boli finiše. Každé vozidlo, resp. kus techniky bude mať vlastnú "coolovú" animáciu zničenia. Druhou bol štít s ostňami, ktorý okrem iného dokáže odrážať nepriateľské projektily späť k strelcom, čo sa hodí najmä proti raketometčíkom. „Štít je iba jednou z vecí, ktorú sme do hry pridali, aby mal hráč lepšiu kontrolu nad akciou a aby boje boli ešte o čosi dynamickejšie,“ hovoria chlapíci z Radical.
Pri súbojoch s technikou sme si všimli pridané spôsoby ozbrojovania. Na vozidlách sa často nachádzajú sekundárne zbrane (guľomety, odpaľovače rakiet) a k nim má Heller ako bývalý vojak veľmi kladný vzťah. Odobrať vrtuľníku rakety priamo za letu a použiť ich proti nemu je navyše veľmi štýlové.
Vojaci Blackwatchu medzi sebou komunikujú pomocou kryptovanej siete Blacknet. Blacknet je medzi jednotkami distribuovaný pomocou veľkých mobilných vysielačov a práve Blacknet umožní pridať do príbehu množstvo vedľajších úloh. Ako príklad bol uvedený lov na vysokopostaveného generál. Lov (hunt) je úzko spojený s Pulzom, ktorý vám upresní polohu cieľa. Po skonzumovaní dôležitej osoby sa rovnako ako v prípade Alexa aj James stáva svedkom posledným prežitých chvíľ obete vďaka jej spomienkam, čo môže odomknúť dôležité informácie alebo posunúť dopredu hlavný dej.
PC
PS3 Xbox 360 Vývoj: Activision / ABC Data / Activision Štýl: Akčná Adventúra Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|