WATCH DOGS |
WATCH DOGS |
Watch Dogs je povestným zlatým klincom. Jedna z ostro sledovaných hier predstavených na E3 má hneď niekoľko prvenstiev. Nielen že ide o vôbec prvú hru reprezentujúcu vzorku prichádzajúcich titulov pre novú generáciu, i keď si to Ubisoft nechce priznať a stále prízvukuje, že sa objaví aj na súčasných konzolách PS3 i Xbox360, ide takisto o úplne novú IP, ktorým sa na tohtoročnej E3 nedostalo veľkého priestoru.
Určite ste už videli video z prezentácie, no Ubisoft ukazoval Watch Dogs aj za zatvorenými dverami, kde k už videnému pribudlo niekoľko drobností ako hranie na tablete a alternatívne riešenie situácií. Pre úplnosť si prejdime, čo vlastne bude ponúkať a čo o nej vieme.
Nápad vytvoriť Watch Dogs pochádza z obyčajnej konverzácie o zneužívaní informácií a množstva osobných údajov zverejňovaných na sociálnych sieťach. Kto by nechcel vedieť, akú hudbu počúva tá pekná slečna, čo za knihu zapálene číta na tablete a komu tamten pán v obleku nadáva do telefónu. Predstava vedieť viac bez toho, aby dotyčný vedel, že mi o ňom vieme takmer všetko, je neodolateľná. Watch Dogs nie je prvou hrou, ktorá poukazuje na hrozbu konštantného pripojenia k sieti a prepojenia elektronických zariadení, ktoré ťaháme všade so sebou. Ako prvá sa však tou myšlienkou nezaoberá, ale ju rovno vykonáva.
Dnes nie je problém pristúpiť k firemným dokumentom cez vytvorený tunel a vzdialene pristupovať k obrovskej knižnici multimediálnych súborov. Watch Dogs neplánuje ukazovať fotky z dovolenky, ale tieto informácie zneužiť vo svoj vlastný prospech. Vo svete hry sú veľké mestá riadené centrálnym počítačovým systémom ctOS. Je mozgom, stará sa o semafóry, bezpečnostné kamery, dopravu, metro, distribúciu elektrickej energie.
Vo Watch Dogs je informácia muníciou a samotný systém zbraňou. Kľúčom k ctOS je hackovanie, čo je v prípade prepojených sietí a zariadení hračkou pre Adama Pearca. Je po ňom vyhlásené pátranie a zďaleka nie je jediný, kto sa dokáže nabúrať do systému a hrabať sa v súkromných údajoch. Neunikne mu vek, vierovyznanie, mesačný príjem, čo robíte vo voľnom čase, aké časopisy a noviny čítate, akú muziku sťahujete, aké filmy sledujete. Vaše zvyky sú preňho otvorenou knihou, zanechávate za sebou digitálny tieň.
Hrozba z odcudzenia identity je len špičkou ľadovca, čo dokáže Pearce. Svoj mobil dokáže premeniť na rušičku, odstaviť reklamné plochy a znemožniť okolitým telefónom prijímať hovory. Touto technikou si otvorí dvere do galérie mediálneho guru Josepha DeMarca, ktorý je jeho cieľom. Vyhadzovačovi pri dverách preruší hovor s priateľkou, okolité city lighty vyhasnú v modrej obrazovke smrti a ležérne s rukami vo vreckách sa prešmykne do vnútra.
Dnu ho už čaká kontakt, predá mu zbraň a jeho prítomnosť okamžite pritiahne pozornosť. Je predsa hľadaný políciou. Asistentka DeMarca volá zamestnávateľovi, že ho tu čaká Pearce, na čo dostane príkaz zatarasiť všetky východy a hrdinu zamestnať ochrankou. Adam si nenechá porúčať od najatých goríl. Tú pri zadnom východe tromi údermi obušku pošle k zemi. Vonku sa medzitým zmenilo počasie a silný vietor nahradil dážď. Pearce z telefonátu, ktorý si vypočul napichnutím asistentky, vie, že DeMarco prichádza autom.
V prezentácii priamo na ulici manipulovaním so svetlami na križovatke spôsobil dopravnú nehodu. Za zatvorenými dverami sa vyštveral na chodník nadzemnej dráhy metra, postavil sa pred križovatku a zameral sa na prvú kameru v dosahu. Cez ňu sa natočil na druhú kameru na druhej strane ulice, preskočil na ňu a až potom mohol napichnúť semafór. Cez kamery je možné odpočúvať hovory ľudí, na ktorých sa cez sklo optiky pozeráte. Takto sa dá vypočuť telefonát muža a ženy, ktorí sa spolu hádajú.
Po reťazovej havárii dochádza k pomerne surovej prestrelke v uliciach Chicaga, počas ktorej zomierajú civily, vybuchuje benzínka a hlavou DeMarca je prehnaná guľka hlavou. Adam sa nebojí okrem technologických hračiek používať aj konvenčné zbrane. Watch Dogs predviedol aj jednu z najlepšie spracovaných spomaľovačiek. Ešte predtým než padli prvé výstrely, sa dianie na obrazovke zmrazilo až tak, že bolo vidieť dažďové kvapky naťahované gravitáciou a oheň šľahajúci z hlavní.
Lokalizácia cieľa, získanie informácií o jeho aktuálnej pozícii, vykonanie popravy a útek z miesta čina zdieľajú identickú schému, na ktorej je postavaný Assassin’s Creed. Ubisoft je jednou z mála firiem, v produkcii ktorej je badať DNA všetkých zásadných hier. Watch Dogs má najbližšie k sérii o zabijakoch a to nielen otvoreným svetom, v ktorom môžete jazdiť autom a vytvoriť si zelenú vlnu, keď máte za zadkom policajtov, ale aj doplňujúcimi informáciami vyskakujúcimi na obrazovke.
Prezentácia Watch Dogs končí útekom cez dvíhajúci sa most, po ktorom kamera vycúva z detailného pohľadu a zaberá celé centrum s mrakodrapmi. Alternatívny koniec z tlačovky však končil náznakom na prepojenie svetov s hráčmi z celého sveta. V ňom unikajúceho Pearca nečinne sledoval zo strechy výškovej budovy druhý hráč. Ubisoft sa k online prepojeniu nevyjadruje, no o tradičný multiplayer alebo co-op s vysokou pravdepodobnosťou nepôjde, na čo odkazuje aj tabletová verzia.
Premisa Watch Dogs “Všetko je prepojené, všetko je hacknuteľné,” umožňuje hru priateľov nabúrať alebo im pomáhať. Ak si dobre všimnete úvodný trailer s infografikou a vysvetlením pozadia informačnej vojny, tak model Chicaga levituje nad mobilným zariadením. Touto mapou môžete otáčať, zoomovať a sledovať každého jedného obyvateľa, auto aj misie (v hre nazvané projekty), v akom sú stave a potom samozrejme aj progres priateľov.
Watch Dogs je vo vývoji dva roky, hra beží na upravenom a značne modifikovanom engine Dunia (AnvilNext). Prezentácia bežala na bližšie nešpecifikovanom PC hardvéri a z toho, čo sme videli na vlastné oči, v takejto detailnosti hru neuvidíme na stávajúcej generácii konzol, ale až na tej ďalšej.
Ak sa budete dívať pozorne, všimnete si ohromného množstva detailov pridávajúcich na autenticite a dôveryhodnosti prostredia. Vietor sa pohráva s korunami stromov, s dáždnikmi, keď sa oprie do hrdinu, jeho silu odráža aj vlajúci kožený kabát a opasok. Po prvýkrát je korektne spracované oblečenie vo vrstvách, pri pohybe hlavou sa správne krčí rolák a až po tom límec kabáta. A nie je to iba hrdinom, ale aj takými vecami ako zbytočné rozhovory, ktoré môžete počúvať, okoloidúci svedok dopravnej nehody bežiaci na pomoc vodičovi alebo osvetlenie interiéru auta pri otvorení dverí.
Watch Dogs je už teraz jednou z hier, na ktoré si budeme musieť budúci rok dať pozor.
PC
PS3 PS4 Xbox 360 Xbox One WiiU Vývoj: Ubisoft / Conquest / Ubisoft Montreal Štýl: Akčná Adventúra
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|