SLY COOPER: THIEVES IN TIME |
SLY COOPER: THIEVES IN TIME |
V USA začiatkom februára a v Európe koncom marca vychádza takmer celú konzolovú generáciu očakávaný Sly Cooper: Thieves in Time. Novinka vyjde súčasne pre PS3 i PS Vita. K dispozícii už máme preview verziu s prvými dvomi prostrediami hry, ktorá načrtla ako sa bude Sly Cooper hrať a či na nových konzolách nestratil nič zo svojho šarmu.
Dobrá správa hneď na úvod, Sly Cooper pre PS Vita je skutočne výborná behačka po všetkých stránkach a prvé levely sú dynamické, nápadité a dejom nabité. Novinka sa nie nadarmo pýta pred úvodným levelom či chce hráč vidieť plný príbeh. Ak zvolíte áno, čaká vás takmer 10-minútová sekvencia, kde sa Sly stihne pochváliť, ako sa utiahol do civilu a so šarmantnou vyšetrovateľkou Carmelitou si žije iný život. Ešte vás čaká aj prekvapenie veľkého formátu – Sly bez masky vyzerá všelijako, ale jeho ikonická škraboška mu skrátka chýba.
No nebude trvať dlho, kým ho opantá nový lup a vrhne sa do akcie. Úvodné video má za úlohu načrtnúť nielen pohľad späť na majstra zlodeja, ale aj na Bentleyho (ktorý si nažíva v labáku s neskutočnou kočkou) a pilne maká na akejsi novej mašine či na Murrayho, ktorý chcel strašne jazdiť na pretekoch, no nakoniec skončil len ako majster Destruction Derby. Keďže Sly zistí, že jeho rodinná kronika podozrivo stráca svoj obsah a písmo na stránkach rýchlo mizne, musí zvolať dokopy starú partiu a využiť časovú mašinu, aby si dedičstvo ponechal.
Bohatá dejová schéma v úvode nepoľavuje a dáva pozitívny signál, že novinka bude nielen dejovo bohatá, ale aj plná nových nápadov ako cestovanie v čase. Preview verzia vás zavedie do úvodného levelu v súčasnosti, kde treba splašiť japonský artefakt. Sly sa okamžite vydá na púť za nositeľmi artefaktu, čo ho vymrští na strechy nočnej metropoly. Skákanie po strechách, lozenie na visuté laná či hľadanie aktívnych plôch je na mieste. Vertikálny gameplay však neprináša závrate ako niektoré momenty v Gravity Rush – je iba príjemné skákať nahor, liezť na zdanlivo nedostupné miesta (občas sa treba poobzerať naokolo ani pochod prvým levelom nie je zadarmo) a kochať sa príjemným dizajnom levelov, ktoré nestratili nič zo šarmu pôvodnej trilógie. Kto ju hral, hneď sa bude cítiť dobre.
No fakt je, že autori sa vám budú snažiť znepríjemniť cestu levelom, napríklad neustále sliediaca helikoptéra vám dá zabrať na strechách, kde musíte najprv vyskákať po predmetoch na lano a potom upaľovať mimo záberu nepriateľa. Ak použijete lineárny postup, na prvý-druhý raz zvládnete čo treba. Nepriatelia nie sú na pohľad tupí, ale pri solídnom tempe hry si s nimi celkom užijete. Samozrejme, hra je tradične o pohybe v tieňoch, adrenalínovým útekom sa občas nevyhnete.
Problém nastane v momente, keď sa chcete venovať zbieraniu rôznych predmetov, najmä mincí. Tie vypadnú z väčšiny aktívnych predmetov v leveli – kvetináčov, smetiakov, množstva pohodených vecí. Zbierať ich je lahoda, ale keď ste v pohode. Ak nad vami tróni helikoptéra alebo sa musíte ponáhľať niekam ďalej, je to ťažká voľba: na jednej strane túžba všetko zozbierať, na druhej nutnosť vyhýbať sa nebezpečným prekážkam. Nehovoriac o tom, že z niektorých lán či miest budete padať nechtiac na zem častejšie ako by ste si želali. Prečo zbierať všetky mince a bonusy? Predsa pre nové vlastnosti!
Tradičné striedanie postáv, skúšanie špecifických predmetov (najmä vychytávky Bentleyho potešia) sú na programe dňa. Trio Sly-Bentley-Murray je vhodne dopĺňané Carmelitou, no najviac sa budete určite tešiť na postavy z historických období. Hneď prvé je Japonsko, plné odkazov na ázijské prostredie s vynikajúcimi prestrelenými prízvukmi postáv. Japonský predok Cooperovcov dokáže skákať ľahšie ako Sly a využívať efekt podobný bullet-time, ktorý je v animovanom prostredí skutočne výborný a patrične atmosférický. Minimálne japonský level je naplnený dobrými misiami aj akciou.
Najpríjemnejšie je aj tak hrať za Slya a získavať čoraz viac masiek či jeho vlastností. Vďaka nim sa totiž môžete v leveloch dostávať ešte ďalej aj sprístupniť spočiatku nedostupné miesta, čo dáva dobrú nádej aj na solídnu znovuhrateľnosť niektorých levelov či celej hry.
Audiovizuálny zážitok je na PS Vita výborný, farebná paleta a atmosféra sú perfektné a prekonávajú PS2 diely, na displeji sa odohráva zapamätateľný zážitok. Zatiaľ nie sú ovládacie prvky PS Vita extra využívané, ale nie je to povinnosť. Základom je lahodná hrateľnosť s dvomi analógovými páčkami aj kvalitným displejom. A možnosť hrať Slya na cestách je skvelé, vzhľadom na jeho skákanie v čase.
Áno, cestovanie časom sa rysuje ako skutočne dobrý nápad vďaka rozličným prostrediam (Japonsko, nasledovať má anglická metafora či arabské prostredie) a Sly Cooper: Thieves in Time bude celkom bohatá a podarená hra. Uvidíme, aká bude dĺžka, aké dejové zvraty a prekvapenia si Sly prichystá, no už teraz sa javí ako výborná behačka pre rok 2013. A možnosť hrať ho na PS3 aj PS Vita je fantastická.
Sly Cooper: Thieves in Time vychádza 27. marca s českým dabingom a titulkami.
PS3
PS Vita Vývoj: SCEE / SONY Czech / Sanzaru Games Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|