LOST PLANET 3 |
LOST PLANET 3 |
Asi nebudem sám, kto si myslel, že Lost Planet 3 bola zrušená, presunutá a možno tým dôvodom, prečo sa o pokračovaní akcie na ľadovej planéte prestalo hovoriť, bolo, že už vyšla v podobe Dead Space 3. Vážne, až kým sa mi neobjavila na stole hrateľná preview verzia, z line-upu Capcomu mi úplne vypadla a bola úplne nahradená hrami Dragon’s Dogma a Dead Rising 3.
Hodnotiť Lost Planet 3 predčasne nebudem, i keď mám o hre urobený (nie zrovna dobrý obraz) na základe trojhodinovej zoznamovačky ani lámať nad ňou palicou. Zázraky však od nej nemožno čakať. Ani prevratné novinky. Ak sa niekto rozhodne preskúmať a vrátiť ku koreňom série, je to signál, že sa niečo pokazilo na ceste k tretiemu dielu. Druhý diel Lost Planet 2 mal tú smolu, že arénovitá štruktúra prevzatá z Monster Hunter nemá na ružiach ustlané na západe a tak musel prísť v základe toľko obľúbený reštart.
Lost Planet 3 zmenil nielen technológiu, ale aj vývojára. MT Framework nahradil Unreal Engine a s ním prišli aj všetky strasti ako časté loadingy medzi lokalitami teraz nasekané do sektorov, ktoré búrajú už v úvode predstavy o voľnom pohybe v otvorenom svete. Capcom predal žezlo tímu Spark Unlimited špecializujúceho sa v minulosti na FPS akcie mizivej kvality (Turning Point a Legendary). Teraz okrem Lost Planet 3 má vo vývoji aj Yaiba Ninja Gaiden Z.
“Že ma to vôbec prekvapuje,” vychádza z úst ústredného hrdinu Jima Peytona v jeden moment. Sám seba a hráča uisťuje, že naozaj nie je možné aktivovať terminál v centrálnej miestnosti, kým ho nebude musieť manuálne reštartovať vonku na stĺpe. Jim Peyton nevie, že Lost Planet 3 má pre opravára prichádzajúceho na planétu EDN III pripravených ešte kopec ďalších (ne)zaujímavých úloh a že jeho poznámka dokonale vystihuje úvodné minúty strávené s hrou.
Koľajnice železnice určenej na prenos ťažkej techniky sú rozpojené a úplnou náhodou cesta k jednotlivým staniciam vedie cez jaskyne zamorené nepriateľmi. Úplnou náhodou je kolega - výskumník dobrovoľne žijúci mimo stanice Coronis napadnutý bandou Akridov. A to, že ťažobné majáky zhromažďujúc Termálnu energiu musia byť zásadne uložené v hniezde otravných pavúkov, netreba komentovať. Priehľadnosť oberá Lost Planet 3 v kľúčových úvodných momentoch o prekvapenia, ktoré sú nielen pre rozbeh hry dôležité, ale u hráčov rozhodujú aj o tom, či v nej pokračovať ďalej.
Peyton prichádza na EDN III za vidinou rýchlo zarobených peňazí a zabezpečenie rodiny, ktorá zostáva na Zemi, kde sa zápasí s takou energetickou krízou, že sa ľudstvo rozhodne hľadať alternatívy vo vesmíre. Termálna energia je odpoveďou, avšak než sa začne ťažiť vo veľkom, tak je nutné EDN III pripraviť pre kolonizáciu a to je úloha pre Peytona a tím spoločnosti Neo-Venus Contruction usadený do ľadu vytesanej základni Coronis.
Lost Planet 3 má veľmi blízko k Dead Space 3, Peyton nie je hrdinom (teda o tom ešte nevie), jeho úlohou je opravovať mechanizmy a starať sa o plynulý chod základne. Nie je to iba prostredím (to si Dead Space 3 zase požičal od Lost Planet), ale napríklad aj opravovanie terminálov prebieha úplne identicky - točením analogov a hľadaním miesta, kde zavibruje gamepad - obrovský mech nemá na začiatku vôbec žiadne zbrane, kým ich nekúpite a taká mapa plus údaje o misii sú projektované zo zariadenia na zápästí pred tvár postavy.
Ekonomický systém funguje na princípe zhromažďovania Termálnej energie, ktorá je okamžite premenená na kredity. Kupujú sa za ne zbrane a tie budete potrebovať v častých súbojoch s Akridmi. Ich slabé miesta sú vysvietené na oranžovo a zranenia sa prejavujú zafarbovaním panciera, tmavnutím alebo presakovaním Termálnej energie. Pri peších misiách sa na prostredie dívate z pohľadu z tretej osoby a keď nasadnete do Rigu (nie všade sa s mechom dostanete), tak sa hra prepína do pohľadu z vlastných očí.
Lost Planet 3 využíva cover & shoot mechaniku v bojoch. Nepriateľov nie je veľa, ak ich nenecháte z hniezd vyliezať, útočia zo vzduchu, zo zeme a ich jedinou starosťou je vyraziť proti vám. Na minimape môžete kontrolovať (červenou šípkou), odkiaľ príde útok, uhnúť sa v pravej chvíli a pokropiť monštrum dávkou zo zbrane. Bojom sa nevyhnete ani na palube mecha, kde si zo začiatku musíte vystačiť s klepetom a vrtákom na ramenách. Boje z kokpitu pripomínajú komický box, rozdáte si to aj s prerasteným krabom.
Samotný svet Lost Planet 3 pôsobí prázdno a sucho, napriek tomu je infraštruktúra už vybudovaná vrátane tunelov a čakajú iba na to, kým vás tadiaľ preženú samotné misie. Hra sa postupne otvára a okrem hlavných (príbehových) začnú pribúdajú aj vedľajšie misie. Unreal engine však pre tento typ hry nebol stavaný. Prostredia sú kompaktné a od seba oddelené neviditeľnými stenami loadingov. Presun z jednej lokality do druhej trvá vďaka pomalému presunu neuveriteľne dlho a kvôli zárobku sa opakovane budete musieť vracať na už preskúmané miesta.
Lost Planet 3 je zvláštnou hrou, hral som ju dovtedy, kým sa preview verzia nerozhodla zahryznúť a odmietala ma pustiť ďalej. Hral som ju však zo zvedavosti, či rozvláčny úvod nenakopne udalosť, ktorá ma vtiahne do deja v nehostinnom prostredí ľadovej planéty. Svoj podiel na tom malo aj rozprávanie kombinujúce spomínanie starca na začiatky a odlúčenie od rodiny priblížené cez video správy. Potenciál v nej je, či ho využili aj autori, si budeme musieť počkať do recenzie.
A nebude to trvať dlho, hra vychádza 30. augusta pre PC, PS3 a Xbox360.
PC
PS3 Xbox 360 Vývoj: Capcom / CENEGA / Spark Unlimited Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|