SACRED 3 |
SACRED 3 |
Od vydania prvého Diabla ubehlo pekných pár rokov a konkurencia sa odvtedy slušne rozrástla. Len málo hier však dokázalo šliapať na päty pekelníkovi od Blizzardu, ktorý sa nedávno rozpálil v expanzii k tretej časti. Sacred je jedným z najúspešnejších rivalov a po dlhšej odmlke avizuje návrat v plnohodnotnom pokračovaní. A trojka zatiaľ vôbec nevyzerá zle. Práve naopak.
Testovaná verzia na PC sa dala hrať výlučne s konzolovým ovládačom, ale finálny produkt bude podporovať aj myš a klávesnicu. Uprednostnil by som práve túto možnosť, ale musel som si vystačiť s tým, čo autori ponúkli v preview. Po prvých vybojovaných víťazstvách však musím konštatovať, že mi ovládač a jeho funkcie plne vyhovovali, čo sa mi na PC stáva iba ojedinele.
Rozloženie jednotlivých úkonov je praktické a na všetko si rýchle zvyknete. Pritom hra nie je obmedzená na prostoduché stáčanie jedného - dvoch tlačidiel. Boj je na pomery akčnej RPG dostatočne komplexný a nápaditý. Prvé tlačidlo (A) slúži na primárny útok, ktorý sa líši na základe vybraného povolania. Výber zahrňoval bojovníka s kladivom Maraka, lukostrelca menom Vajra s pekným čírom, palatínku- serafínku Claire a bojovníčku s oštepom Alitheu. Preferovaný štýl boja je všade zrejmý.
Ďalšie tri tlačidlá majú u každého podobné využitie. Jedno z nich (B) slúži na kotrmelce, ktoré sa hodia na uhýbanie. Potom je tu výpad (X), ktorý sa uplatní hlavne na prerazenie obrany nepriateľov so štítom. Okrem toho nakrátko ochromí aj pasce a obranné mechanizmy, ktoré často rotujú a zasahujú cieľ v dosahu čepeľami alebo inými zbraňami. Slabší nepriatelia sa dajú chytiť pod krk a zahodiť pomocou ďalšieho tlačidla (Y) a často zrolujú celý rad svojich súkmeňovcov, ktorý stojí za nimi.
Využité sú aj ďalšie tlačidlá. RT/ LT sa uplatnia pri vyvolaní dvoch ničivých bojových schopností, ktoré závisia od povolania. Napríklad lukostrelec má prieraznú strelu a pohodí mrazivú guľu, ktorá exploduje a zasiahne nepriateľov v okolí. Serafínka vyvolá pohyblivý guľový blesk a mávaním krídiel zmetie dav, ktorý má pred sebou. Tieto špeciality majú obmedzený zásobník s dvomi - tromi dávkami a potom sa znovu musia nabiť, čo vo víre boja prebehne rýchlo. Neskôr sa dajú nahradiť inými účinnými schopnosťami. Najskôr však treba nazbierať nejaké skúsenosti a levely a potom je možné odomknúť, vylepšiť a vymieňať schopnosti v menu postavy, ale len mimo boja.
V rovnakom menu sa dá zmeniť obranný prvok, čiže uhýbanie nahradiť blokom. Ďalej tam upravíte pasívne vlastnosti, medzi ktoré je zaradený zakončovací útok a oživenie prípadného spoluhráča. Upgradovať sa dá aj brnenie a zbraň. V každej položke je na pokrok požadovaný patričný level a dostatok mincí vyzbieraných na bojisku. Využiť sa dá aj obchod, kde za hernú menu kúpite doplnky, ktoré sa ukladajú v kruhovom inventári. Liečivé odvary a ďalšie podporné prostriedky potom pohodlne vyvoláte a použijete na bojisku vo chvíli, keď to uznáte za vhodné.
V boji niekedy nastávajú situácie, kedy využijete tlačidlá na oslabenie bossa v správnom momente a efektný je už spomínaný zakončovací útok pri bežných nepriateľoch. Ochromení protivníci chvíľu ležia a objaví sa nad nimi červená lebka. Po stlačení LT váš hrdina skočí na svoju obeť a dorazí ju. Za tento počin dostáva extra body a zvyčajne zasiahne aj protivníkov v dosahu. Príležitostne sa na zemi povaľuje viacero nepriateľov. Vtedy môžete opakovane použiť tlačidlo, preskakujete z jedného miesta na druhé a hlavy obetí praskajú ako zrelé melóny. V kombinácii so štandardným útokom a špecialitami je to veľmi dynamické a pôsobivé.
Hra je rozdelená na zóny a tie sú zložené z menších samostatných lokalít, ktoré sa dajú prejsť za 20 minút, ale niekedy sa tam zdržíte aj dlhšie. Checkpointy v koridorovom prostredí slúžia na odomknutie prístupu do ďalších uličiek, ale všetko musíte prejsť na jeden šup. V prípade úmrtia sa vám odpočíta časť mincí, misia je predčasne ukončená a celú lokalitu musíte prejsť ešte raz od začiatku. Získané levely a skúsenosti postave zostávajú. Uvidíme, či to takto bude aj vo finálnej hre, alebo bude možné pokračovať od checkpointu.
Hlavným cieľom je prebojovať sa cez hordy nepriateľov až k bossovi alebo stanovenému cieľu. Popritom sú doplnkové zadania, napríklad musíte oslobodiť väzňov uzavretých v štyroch ohradách. Po prejdení prvej lokality sa pred vami ukáže mapa s niekoľkými ďalšími lokalitami. Všetky sú okamžite prístupné, ale majú uvedený odporúčaný level, aký by mal mať váš hrdina. Z plieneného mesta sa tak môžete presunúť do baní, na púšť alebo do prístavu. Je to len na vás. Prístup do úplne novej zóny s ďalšou hŕstkou lokalít si však treba najskôr vybojovať.
V teréne sa nachádzajú rôzne rozbitné predmety a truhlice, ktoré prinášajú mince a orby, ktoré okamžite doplnia život alebo nabijú špeciálne útoky. Vyskytujú sa aj pasáže, kde sa musíte obratne pohybovať, napríklad aby vás nezasiahli padajúce meteority, pričom keď letia, vidíte miesto, kam o chvíľu dopadnú. Po ukončení misie (zdolaní lokality) nasleduje bilancia a postave sa pripočítajú bonusy za dosiahnuté úspechy.
Nemal som možnosť priamo vyskúšať postup s iným hráčom, ale všetko poukazuje na praktickú online kooperáciu štyroch účastníkov, s možnosťou kedykoľvek sa pripojiť. Viete osloviť priateľov zo Steam listu a zjavne sa dá využiť druhý ovládač na tom istom lokálnom zariadení. Ľahko prístupné sú aj zápasy hráčov proti sebe, ktoré sa spúšťajú v menu postavy. Práve spolupráca hráčov bude zrejme hlavným lákadlom a autorom tento krok jednoznačne schvaľujem. Graficky hra vyzerá zaujímavo a naozaj ma mrzí, že zatiaľ nemôžeme poskytnúť vlastné materiály s peknými momentmi.
Sacred 3 v hrateľnej ukážke naznačuje veľký potenciál a na výsledok sme určite zvedaví. Ak nám tvorcovia naservírujú dobre podaný príbeh s pestrými úlohami, v spojení s dynamickou kooperáciou môže hra mieriť vysoko. Boje sú v každom prípade nápaditejšie, ako u iných akčných RPG a to je pri takomto type hry veľké plus.
PC
PS3 Xbox 360 Vývoj: Keen Games Štýl: Akcia / RPG Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|