CALL OF DUTY: ADVANCED WARFARE |
CALL OF DUTY: ADVANCED WARFARE |
S Call of Duty sme si už preskákali skutočne všeličím a zažili sme v tejto sérii ako úžasné, tak aj nudné momenty. Napríklad na boj o Stalingrad dodnes spomíname ako na jeden z najlepšie prevedených vojnových momentov v histórii videohier. Aj vďaka tomu všetkému je ťažké sadnúť si k novej časti a byť niečím prekvapený. Bez ohľadu na štúdio, v prípade tejto značky Activision stavia všetko na jedinú kartu. Kampaň prebieha podľa danej šablóny, s pevne stanovenou minutážou aj priebehom jednotlivých udalostí. Vlastne je to už typický hollywoodsky trojaktový popkorňák. Ak sa udeje zmena, bude to v multiplayerovej časti.
Activision presne vie, ako má hru predať. A to dokonca aj novinárom pri prezentácii a hrateľnej ukážke. Sedíte v tmavej príjemnej miestnosti, na pohodlnej sedačke a počúvate stručný a strohý opis toho, čo vás čaká. A razom idete do akcie. Princípy sa nemenia, základy sú stále rovnaké, takže nie je problém sa do hry dostať a už v prvých momentoch z nej vyťažiť maximum. A ako novinár sa aj dozvedieť najviac, keďže autori na otázky príliš neodpovedajú. S Call of Duty: Advanced Warfare som mohol stráviť niečo vyše hodiny. Samozrejme, nie v kampani, keďže toľko času v nej by predstavovalo poriadnu porciu príbehu.
Grafika je vždy prvou vecou, na ktorú sa v hre pozeráte. Advanced Warfare bez pochýb spravilo krok vpred. Lepší vizuál vidieť na prvý pohľad, prepracovanejšie sú tváre a aj zbrane. Prechod na nextgen, pričom verzia pre staré konzoly je vyvíjaná separovane a iným tímom, tak hre jednoznačne prospel. Stále však v hre dokážete nájsť DNA série Call of Duty a ak by vám aj niekto ukázal obrázky z hry a nepovedal, o aký titul sa jedná, hneď by ste tipovali správne. Ešte keby sa tak autorom chcelo poriadne vyladiť zvuky zbraní a pridať do prostredia dynamickejšie prvky, ako deštrukcia a podobne, keď už sa tu páli orbitálnymi kanónmi.
Na boj sa môžete pripraviť presne podľa svojho gusta. Slotov pre úpravy postáv je mnoho a je len na vás, či do boja pôjdete ako Rambo alebo ako (zdanlivo) nežná žena. Upravujete si vzhľad svojej postavy a samozrejme, aj výzbroj a výstroj. Klasicky máte dostupné sloty, do ktorých obsadzujete primárne a sekundárne zbrane, granáty a podobné vybavenie, ktorého je k dispozícii naozaj obrovské množstvo. Okrem bežných samopalov aj množstvo futuristických zbraní, ako energetická puška, brokovnica aj štít, dočasná neviditeľnosť a podobne.
Okrem toho tu, samozrejme, nesmú chýbať perky. Naraz si do boja môžete zobrať tri, pričom pri vybavovaní svojej postavy musíte brať do úvahy aj maximálnu hmotnosť výstroja, ktorý odnesie. Taktiež si postavu vybavujete rôznymi schopnosťami, ktoré vám v boji dokážu pomôcť. A ak ste ušetrili hmotnosť niekde inde, môžete si postavu vybaviť až tromi divokými kartami. Tie vám napríklad umožnia znásobiť zbrane, a teda tie primárne môžete vložiť až do dvoch slotov. No a samozrejme tu narazíte aj na scorestreaky. Tie sa skladajú zo štyroch úrovní a po dosiahnutí každej z nich si môžete do boja zavolať pomoc – orbitálny útok, útočného drona atď. Po zápasoch vám padajú supply dropy, ktoré vlastne odomykajú nové zbrane a vybavenie.
Vyskúšať sme si mohli 4 multiplayerové režimy a tým pádom aj štvoricu máp v súbojoch 6 na 6. Niektoré sú tradičné, iné sa vracajú a je tu aj novinka. Prvým režimom, do ktorého sme sa vrhli, bol klasický Team Deathmatch. S vysokou dynamikou bojov tam ide jednoducho len o vraždenie členov nepriateľského tímu v čo najvyššom počte. Režim ponúka úplne ten najbežnejší Call of Duty zážitok aj napriek tomu, že v hre nájdete niekoľko noviniek. Len je možno ešte o niečo rýchlejší a mapy sú väčšie, aby ste tu vedeli využiť nové schopnosti.
Druhým režimom je Uplink. Volala sa tak mapa v predchádzajúcej časti, ale teraz je to samostatný režim, v ktorom majú oba tímy úlohu. Delíte sa na útočiacich a brániacich, pričom úlohou útočiaceho tímu je nájsť na mape orb s dátami a „uploadnúť“ ho v „bránke“ súperov. Tí sa zase snažia tomu zabrániť, avšak časom sa to môže všetko zredukovať na útočníkov pobehujúcich po mape a obrancov, ktorí sa snažia na nich niekde poľovať. Z osobnej skúsenosti som práve v tomto režime, spolu s ostatnými novinármi, zažil asi ten najchaotickejší zápas.
Z Black Ops 2 sa vracia multiplayerový režim Hardpoint. Ten je, ak ste predchádzajúcu časť online nehrali, efektívnym mlynčekom na mäso. Bez ohľadu na váš skill tu nakoniec zomriete, predtým spacifikujete trojicu súperov brokovnicou rovno do hlavy, no nakoniec bude protivníkov toľko, že padnete. Dva tímy bojujú o jednu pozíciu na mape. Tá sa dynamicky presúva na vopred vybrané body, aby ste stále nezomierali len na jednom mieste. A ktorý tím toto miesto drží, ten získava body. Preto tu dochádza k bojom celých tímov, nie len jednotlivcov. A aj keď je to primitívne a pre niekoho možno aj časom frustrujúce, je to zábava. Miesta nie sú len na zemi. Sú aj na strechách, na balkónoch a iných ťažko dostupných pozíciách.
A vracia sa aj ďalšia populárna klasika, ktorá aj napriek už skutočne prevarenému konceptu predstavovala najzábavnejší zážitok zo štvorice režimov – Capture The Flag. Dva tímy, dve vlajky a body získate, ak vlajku súperov donesiete na svoju základňu. A popritom musíte ochrániť tú svoju. Aj v tomto prípade hrateľná ukážka ponúkla veľkú mapu, ale celkom inteligentne navrhnutú. Bola veľká najmä do dĺžky, ponúkla alternatívne cestičky, kadiaľ môžete s vlajkou utekať, no aj tak tam boli miesta, kde muselo dôjsť ku stretom.
Singleplayer ukážok ste sa mohli počas Gamesomu a E3 napozerať do sýtosti a nikoho neprekvapilo, že to je jednoduchá akčná jazda. Rovnako je to však aj v multiplayeri. Na taktike sa nijako zvlášť stavať nedá, prípadne neoplatí. Všetko je to o sile a o rýchlosti. Zoberte si silnú zbraň, silné perky, silné granáty a v boji buďte čo najrýchlejší a nezabúdajte na jetpack, ktorý vás často v rýchlosti dokáže ešte viac nabudiť. A keď v tom všetkom budete zbehlí, môžete využívať aj tie futuristické chuťovečky, ako neviditeľnosť a podobne. Osobne som si obľúbil jednu podobu granátu (celkovo ich je 10) – keď ho hodíte, stane sa z neho akýsi ježko, ktorý sa zabodne do nepriateľa a okamžite ho zabije. A môžete si ho zobrať naspäť a použiť znovu.
Čo sa týka multiplayeru, v zásade Call of Duty: Advanced Warfare ponúka taký istý herný zážitok ako niekoľko jeho predchodcov. Activision nechce riskovať. Ak sa vám multiplayer a jeho systém v predchádzajúcich hrách páčil, bude sa vám aj túto jeseň. Ak nie, bohužiaľ, musíte hľadať inde. Skok do budúcnosti so sebou prináša futuristické vybavenie a zbrane, ktoré sú silnejšie ako predtým. A vy tak musíte byť rýchlejší. K tomu si pripočítajte ešte jetpack, neviditeľnosť a iné podobné schopnosti. Prekvapivo však už teraz multiplayer beží bez väčších bugov. Len ten respawn by občas hráčov nemusel hádzať rovno pred hlaveň nepriateľov.
PC
PS3 PS4 Xbox 360 Xbox One Vývoj: Activision / Sledgehammer games Štýl: Akcia / Multiplayer
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|