HEROES OF THE STORM

HEROES OF THE STORM

MOBA s kultovými hrdinami Blizzardu

Dojmy

Žáner multiplayeorvých online bojových arén alebo ak chcete MOBA, za posledné roky zažil neuveriteľný boom. To, čo začal mód pre Warcraft 3 v podobe Dota 1, neskôr obohatil Heroes of Newerth, aby ho nasledoval League of Legends, Dota 2, Smite, Strife a rôzne ďalšie PC, konzolové a aj mobilné klony. Každá väčšia firma jednoducho musí mať svoju MOBU, a tak sa ani Activision Blizzard nemohol tomuto trendu vyhnúť. Heroes of the Storm (Hots) sa pred pár týždňami dostal z alfa fázy do uzatvorenej bety, a to znamená najvyšší čas pre naše preview.

Blizzard sa pri budovaní sveta na pozadí Hots nechal inšpirovať svojimi najpopulárnejšími titulmi. Na jednom bojisku sa stretávajú najznámejšie postavy zo sérií Diablo, Warcraft a Starcraft. V takomto ultimátnom mixe nemôžu chýbať hrdinovia, ako Illidian, Arthas, Thrall, samotný Diablo, Tyrael či Zagara a Kerrigan. Momentálne hovoríme zhruba o štyridsiatke postáv, ďalšie určite pribudnú formou patchov a updatov.

Už viete, s kým budete hrať. Je načase si vysvetliť, čo vás v Hots očakáva. Ak už máte nejaké skúsenosti s MOBA žánrom, nečaká vás žiadne zásadné prekvapenie. Dva tímy po 5 hráčov sa proti sebe postavia v aréne s jednoduchým cieľom – zničiť základňu protivníka. Okrem samotných hrdinov musíte dávať pozor aj na neutrálne, nekontrolovateľné jednotky, ktoré vo vopred stanovených intervaloch a po vopred stanovených trasách (takzvaných lajnách) útočia na základne hráčov. Predstavte si to ako šach, kde je mapa vždy rovnaká, základné pravidlá sú vopred známe, ale záleží na figúrkach s rozličnými schopnosťami, ako zápas dopadne.

Heroes of the Storm
Heroes of the Storm Tank verzus mág.
Tank verzus mág.


Heroes of the Storm Kung fu panda zasahuje.
Kung fu panda zasahuje.


Heroes of the Storm Neutrálne creepy sa ukrývajú v lesoch.
Neutrálne creepy sa ukrývajú v lesoch.





Tvorcovia Hots sa rozhodli vo viacerých zásadných smeroch odkloniť od „klasického“ MOBA štýlu reprezentovaného najmä Dotou, LoL-kom a pomaly vymierajúcim HoN-kom. Po zabití prvého creepa si všimnete, že smrť AI riadenej príšerky vám nepriniesla žiadne zlato. Presne tak, v Hots neexistuje ekonomický systém založený na lasthitovaní a denyeovaní. Zlato nezískavate ani za zničené budovy, zabitých nepriateľských hrdinov - jednoducho za nič. S tým úzko súvisí aj absencia vybavenia. Skutočne, Hots je MOBA, v ktorej nenakupujte žiadne predmety, nešetríte, neskladáte, nevylepšujete, newardujete. Jediným klasickým predmetom je bezplatný teleport do vašej základne, veľmi podobný tomu z League of Legends.

Ako je to s experience? Ani tu neočakávajte klasiku. Skúsenosti pretavené do levelov získavate ako tím. Inými slovami, váš tím má nejaký level, súperov tím ma nejaký level a práve levely odzrkadľujú to, ako sa ktorému družstvu darí. Troj a viac bodový rozdiel v leveloch väčšinou znamená prehratú hru, rozdiel v rozmedzí jedného až dvoch levelov ešte dáva nádej na zvrat.

Keďže nemusíte hromadiť zlato, nepotrebujete "expiť" carry herov a už vôbec sa nemusíte starať o ekonomiku vášho tímu, ostáva čistá hrateľnosť a najmä priamočiara akcia založená na využívaní špecifických schopností jednotlivých hrdinov. Každý z nich má hneď od začiatku k dispozícii 3 (respektíve 4) schopnosti, niektoré sú aktívne, iné pasívne. Na tímovom leveli 10 sa sprístupní takzvané ultimátne kúzlo, ktoré dokáže zvrátiť nejeden súboj, no vyznačuje sa vysokým nárokom na zásobu many a najmä dlhým čakaním na jeho opätovné použitie.

Zaujímavo je riešené upgradovanie schopností. Na rozdiel od klasických MOBA hier, kde každá schopnosť býva zlepšovaná len formou väčšieho poškodenia, rýchlejšieho obnovenia a podobne, Hots i v tomto smere prichádza s iným modelom. Kúzla vylepšujete stromovým systémom a keď sa rozhodnete kráčať po jednej vetve, druhá sa zablokuje. Schopnosti je treba vylepšovať podľa vášho i nepriateľského tímu, niektoré vetvy stromov sú skôr zamerané na podporu, iné na poškodenie, ďalšie na kontrolovanie oponentov.

Hrdinovia sú podľa svojho zamerania rozdelení do štyroch skupín: assassin, warrior, support a specialist. Prvá voľba zhruba zodpovedá takzvanému. „carry“, druhá tank/iniciátor, tretia je klasický support a špecialisti vynikajú konkrétnymi vlastnosťami, napríklad extrémnym poškodením voči budovám. S hrdinami úzko súvisí ekonomický systém Hots. Teraz však nemáme na mysli herný, ale ekonomický systém z pohľadu Blizzardu, teda ako firma na titule plánuje zarábať peniaze.

Beta je postavená na týždennej rotácii hrdinov. Dostupných je 6 hrdinov zdarma a ich ponuka sa vždy raz za týždeň zmení. Páčil sa vám Stitches, obdoba Devourera, respektíve Pudgeho a chcete s ním hrať aj o týždeň? Treba si ho kúpiť za ingame peniažky, ktoré sa síce dajú získať aj poctivým hraním (a plnením denných questov, podobne ako v Hearthstone), no rýchlejšie je to za reálne peniaze. Pamätníci Heroes of Newerth vedia, ako tento model (ne)fungoval. Uvidíme, ako si s ním poradí Blizzard a či vôbec ostane zachovaný aj v plnej verzii.

Heroes of the Storm
Heroes of the Storm Unikaátne efekty pre kúzla a schopnosti sú samozrejmosťou.
Unikaátne efekty pre kúzla a schopnosti sú samozrejmosťou.


Heroes of the Storm Najnovším prídavkom do hry sú postavy z Lost Vikings.
Najnovším prídavkom do hry sú postavy z Lost Vikings.


Heroes of the Storm Pirátska loď hrá v tomto móde dôležitú úlohu.
Pirátska loď hrá v tomto móde dôležitú úlohu.





Absencia peňazí a výbavy priniesla na bojisko Hots oveľa väčšiu porciu „jednoduchej“ akcie, na akú ste možno zvyknutí z ostatných MOBA titulov. Súboje hrdina vs hrdina sa dejú od prvej do poslednej minúty, nefarmí sa a hra má rýchly spád. Nedovolíme si polemizovať, či to je dobre alebo zle, každopádne je to iné.

Táto „inakosť“ tiež pramení z ponuky herných módov alebo skôr z ponuky máp. Vo všetkých treba zničiť nepriateľskú základňu, no zatiaľ čo na mape Garden of Terror vám k tomu dopomôžu semienka obetované gigantickej rastline, v Blackhearts Bat treba zbierať poklady, za ktoré pirátsky kapitán zaútočí na nepriateľskú základňu ťažkým delostrelectvom. V Haunted Mines funguje „dvojposchodová mapa“, kde druhým poschodím sú bane, ktorých ovládnutie výdatne pomôže pri pushovaní. Tieto úlohy väčšinou veľmi rýchlo prilákajú zástupcov oboch strán a už tak neustála akcia ešte naberá grády. Len pre porovnanie, kým priemerná doba jedného zápasu v MOBA hrách trvá cca 45 minút, v Hots je to zhruba 20-25 minút.

Ako sa nakoniec rozhodne Blizzard hru distribuovať, aká a či vôbec bude rotácia hrdinov a či absencia predmetov a farmenia hre z dlhodobého hľadiska skôr uškodí alebo pomôže, sa určite dozviete aj v našej recenzii, ktorá príde spolu s finálnym produktom. Dátum vydania zatiaľ Blizzard nekonkretizoval.


napísal je2ry 20.2.2015
Páči sa mi!
HEROES OF THE STORM


Heroes of the Storm
PC

Vývoj: Blizzard
Štýl: Akcia / Multiplayer
Dátum vydania: 2. jún 2015
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Speňaženie youtube - privyrába... (0)
Zdar potreboval by som poradiť od niekoho, kto zar...
|Philips oled 818 - ktory mod? (3)
Caute, kedze sa v tom az tak nevyznam dosiel som s...
|Problém s batériou notebooku. (7)
Ahojte, pred nedávnom som si všimol, že sa mi o vý...
|Diagnostika/oprava rtx (3)
Zdravim, nie je tu niekto z ba, kto sa venuje diag...
|Chladenie pre amd 9950x - voda... (1)
V pondelok som zobral Ryzen 9950X - podla heureky ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29316)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk