XCOM 2 |
XCOM 2 |
Vo vzdialenej budúcnosti musí svet čeliť obrovskej výzve - rase mimozemšťanov, ktorá na našu planétu rozhodne neprišla v mieri. Úspešná taktická hra XCOM: Enemy Unknown z roku 2012 sa už čoskoro dočká pokračovania, ktoré prinesie veľký počet zmien. 2K si však ohlásenie novej časti naplánovali prefíkaným spôsobom. Všetkých hráčov sa snažili ťahať za nos web stránkou, ktorá mala odkazovať na ich nový titul s názvom Advent. Spomínaná stránka veľa konkrétnych informácií neobsahovala, no stále spomínala nový svet, ktorý sľubuje dokonalý život v modernej spoločnosti a s istotami pre všetkých. 2K ale postupne odhaľovali nové indície, ktoré si fanúšikovia na internete začali veľmi rýchlo spájať ako puzzle. Netrvalo dlho a hráči prišli na to, že Advent nie je nová značka, ale iba krycí názov pre ďalší diel série XCOM.
Na oficiálne odhalenie sme si ale ešte chvíľu museli počkať, kedže 2K chceli svoju rozpracovanú hru dokončiť. Odhalenie však nakoniec prišlo a pomaly sme sa mohli začať tešiť na XCOM 2. Autori s prvým odhalením priniesli aj úvodné detaily príbehu, ktorý nadviaže na udalosti z XCOM: Enemy Unknown. Príbeh XCOM 2 nás posunie o 20 rokov ďalej do budúcnosti a prinesie pohľad na svet, ktorý podľahol „zeleným" a musel sa podrobiť ich nadvláde.
Náš tím XCOM sa však rozhodne len tak nevzdáva. Posledných dvadsať rokov sa schovával v úkryte pod zemou. Počas tohto obdobia neprebiehal absolútne žiadny vývoj nových technológií či niečo podobné. Po takmer dvoch desiatkach rokov si už však rebeli povedali, že je čas vyjsť von. Konečne sa otriasli z porážky a opätovne získavajú sily, aby sa mohli postaviť tomu tomu, čo mimozemšťania na planéte vybudovali za posledné roky.
Zem teda majú pod palcom mimozemšťania, pričom za dvadsaťročné obdobie dokázali vybudovať obrovské moderné mestá s množstvom obyvateľov a maximálnym dohľadom nad všetkým, čo sa v v nich deje. Ulice preplnené jednotkami a neustála kontrola majú svoje výhody - nulovú kriminalitu, ale aj značné nevýhody -minimálnu slobodu. Za týmto „dokonalým" životom stojí organizácia s dobre známym menom - Advent. Propagandy už však bolo dosť a v tomto momente prichádzame na scénu my s celou našou flotilou, s ktorou sa pokúsime zachrániť svet hrubou silou, no najmä rozumom.
Ako sa XCOM 2 bude hrať, to sme už mohli vidieť na viacerých videách. Možno aj práve preto si vývojári pre nás počas Gamescomu nepripravili ukážku zo súboja a namiesto toho bolo pustené video, ktoré predstavilo našu základňu. Nová základňa síce bola v minulosti loďou mimozemšťanov, no pre naše potreby plne postačuje. Navyše je mobilná, a teda sa s ňou budeme ľahko presúvať. V hre sa ocitneme v úlohe veliteľa skupiny Avengerov, pričom tak, ako v predchádzajúcej hre, aj tu budeme riadiť všetky odvetvia z bočného pohľadu s prierezom základne. Po úvodnom zoznámení s najlepším vedcom na Zemi sme sa mohli pozrieť na to, ako sa liečia zranené jednotky, ako sa darí taktickému tímu a navštívili sme tiež našu šikovnú inžinierku, bez ktorej by sme boli stratení. Výskum nových zbraní, príslušenstva, brnení, tréning nových vojakov či najímanie nových členov je tak samozrejmosťou. Ak ste hrali XCOM: Enemy Unknown, všetky tieto možnosti sú vám určite dobre známe.
Skvelým vylepšením v súbojoch oproti XCOM: Enemy Unknown je náhodné generovanie máp a úloh. Na rozdiel od predošlej hry tak nebudú pri misiách náhodne rozmiestňované iba jednotky nepriateľov s menšími zmenami v prostredí, ale meniť sa budú kompletne celé mapy. Zakaždým budú unikátne a líšiť sa majú dokonca aj zmenou terénu, čím sa niektoré časti môžu stať neprístupné zo strán, ktoré boli pôvodne voľné.
Autori sa v druhej časti rozhodli klásť veľký dôraz na stealth prvky. V každej misii nepriatelia na danom území nebudú o vás hneď vedieť a môžete si vybrať spôsob tichého útoku. Spolu s nenápadným približovaním sa po novom bude dať nabúrať do systému - napríklad do automatických veží. Tie tak môžete vypnúť, respektíve získať na svoju stranu. K tomu, aby ste sa udržali neviditeľným, vám bude dopomáhať aj okolité prostredie, ktoré je tomuto štýlu hrania prispôsobené a budete sa môcť skryť „v tieni mesta". Aj tu však platí, že rozhodne sa do útokov nemusíte púšťať potichu, no na druhej strane tým určite viac získate ako stratíte. Autori do hry pridali aj možnosť zbierať korisť zo zabitých mimozemšťanov, z ktorých budeme môcť okrem zbraní získať aj cenné technológie pre vývoj modernejších zbraní. Ide teda o zmenu oproti predošlej hre, kde nám boli nové technológie prideľované automaticky. A aby sme ešte chvíľu zostali pri súbojoch, cestu nám skrížia viaceré nové druhy nepriateľov, ktoré sa na Zem dostali v čase, keď sme sa skrývali v podzemí.
Aj keď XCOM 2 nadväzuje na XCOM: Enemy Unknown, Firaxis Games sa rozhodlo hru vydať iba na PC. Pozitívny vzťah k PC komunite tak znamená len jediné - hra je od základov stavaná pre ovládanie myšou. Aj keď autori neskoršie vydanie hry pre konzolové platformy nikdy nevyvrátili a je teda veľká šanca, že sa tak neskôr stane, PC verzia je jasnou prioritou. Vývojári navyše dávajú voľnosť aj moderom, a to s obrovskou podporou. Komunita sa bude môcť pustiť do vytvárania vlastných postáv alebo rovno celých kampaní v Unreal editore, pričom verejne dostupný bude aj zdrojový kód hry. Skúsenejší moderi si teda budú môcť upravovať aj určité časti hry. Všetky úpravy bude následne možné zdielať cez Steam Workshop.
V XCOM 2 budeme môcť zistiť, aké to je vstúpiť do boja proti mimozemšťanom v odlišnej pozícii - v úlohe votrelca na svojej vlastnej planéte. Návrat na povrch Zeme po dvadsiatich rokoch do moderných miest mimozemšťanov snáď ani nemôže dopadnúť zle. Pokračovanie úspešnej taktickej hry si budeme môcť zahrať v plnej verzii už v novembri, keď vyjde vo verziách pre Windows, Mac a Linux.
PC
PS4 Xbox One Switch Vývoj: 2K / Firaxis Štýl: Stratégia / Ťahová Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|