TYRANNY |
TYRANNY |
Obsidian Entertainment je medzi fanúšikmi poctivých RPG dobre známa spoločnosť. Len pred rokom si u nás jej titul Pillars of Eternity odniesol pekné hodnotenie 9,5 a na tohtoročnom Gamescome sme mali šancu skúsiť si duchovného nástupu tejto hry - Tyranny. Vychádza z legendárnych hier na hrdinov, akými sú Baldur’s Gate či Icewind Dale. Nejde však len o zrecyklovaný obsah. Práve naopak. Prináša nové a svieže nápady do tohto žánru, čo veľmi radi vidíme. O hre sme toho doteraz veľa nevedeli a ani krátke demo nám nedalo toľko priestoru, koľko by sme chceli. No stačilo aj to málo, čo sme mali šancu vidieť a hra v nás už teraz vzbudzuje veľké očakávania.
Hra vo mne na prvý pohľad vyvolala príjemný pocit. Síce sa po grafickej stránke dá považovať za retro, no tak či tak vyzerá štýlovo a moderne. Vďaka tomu má šancu osloviť aj mladších hráčov bez toho, aby ich ukrátila o poctivú hrateľnosť zo starej školy. Tiers je svet, ktorého osud dopadol inak, než to býva zvyčajne. Už samotný slogan hry prezrádza, čo sa tu snažím naznačiť - niekedy zlo vyhráva. Svet je teda rozvrátený, plný chaosu a vojna medzi dobrom a zlom všetko navždy zmenila. Vy sa dostávate do úlohy akéhosi sudcu, exekútora v mene armády Kyros a vaše slovo sa stáva zákonom. Vraj všetky vaše rozhodnutia majú mať na hru dopad a pri každom hraní nájdete svet v inom stave ako predtým. Využijete svoju moc na to, aby ste priniesli spravodlivosť a poriadok alebo budete naopak rozosievať strach a krutosť?
Hneď na začiatku dema sme mali možnosť vyskúšať si jeden z najvýraznejších originálnych prvkov - vytváranie vlastných kúziel. Autori chcú obohatiť zabehnutý model, kde si nové zaklínadlá odomykáte cez skill-tree. V Tyranny nachádzate znaky - sigils, z ktorých si viete následne vytvoriť zaklínadlá podľa svojho gusta. Začnete tak so základným ohnivým, ľadovým, či elektrickým sigilom a ten následne pretvoríte do útoku nablízko, strely, výbuchu či plošnej lavíny. Na tento účel používate rôzne modifikátory, ktoré sú vyobrazené ako symboly a rozdeľujú sa na výrazy a efekty. Viete tak útoku zvýšiť silu, znížiť čas obnovenia alebo mu dodať nejaké status efekty či omráčenie.
Pri tvorbe zaklínadla vás obmedzuje jednak počet odomknutých úprav, ale aj schopnosti vašich postáv. Komplexnejšie kúzla ich vyžadujú viac. Budete preto musieť pristúpiť ku kompromisom - napríklad uprednostníte silu pred ochromením a to si necháte na neskôr, prípadne objavíte niečo ešte lepšie. No a aká by to bola tvorba kúziel, keby ste si ich nemohli sami pomenovať ? Napríklad Brutal Massive Fireball of Death.
Vaša partia sa skladá zo štyroch členov. S najväčšou pravdepodobnosťou pôjdete do klasickej štvorice: tank, liečiteľ a dvojica DPS, no to je, samozrejme, len na vás. Postavy navyše nie sú obmedzené nejakou konkrétnou triedou a môžete si tak vytvárať ľubovolné hybridy, prípadne niekoho preorientovať na čosi úplne iné. Pri boji vám hra pod medzerníkom ponúka overenú pauzu, počas ktorej rozdáte príkazy. Môžete však ovládanie spolubojovníkov nechať aj na umelú inteligenciu, ktorá sa správa celkom rozumne a viete jej dopredu definovať taktiku. Nepriatelia sú rôzne odolní voči jednotlivým typom mágie, a preto je pred bojom vždy dobré skontrolovať, s kým máte dočinenia. Prípadne ešte rýchlo vyrobiť nejaké špeciálne zaklínadlo.
Okrem bojov na vás vo svete číhajú aj iné nebezpečenstvá, napríklad pasce. Tie vedia napáchať až prekvapivo veľké škody, no nikdy vás úplne nezabijú. Ak ale väčšine vašej partie ostane 10% života, nepriatelia v nasledujúcej miestnosti to nebudú mať ťažké. Ďalej vás čakajú aj rôzne hádanky a mnoho zamknutých dverí. Bludisko, ktorým sme prechádzali, bolo posiate aj veľkým počtom postranných miestností a množstvom koristi, či už to boli predmety z truhlíc, alebo nejaký ten ľadový sigil vyrytý do steny.
Každý čin sa podpíše na vašej reputácii a aj na tom, ako k vám budú ostatní pristupovať. Reputácia je v hre zapracovaná dokonca aj do zbraní. Ak pomocou vašej čarovnej palice vykonáte mocné skutky, zvýši sa jej reputácia, stane sa „slávnou” a spoločne s tým narastie aj jej sila. Ide o ďalšiu z mechaník, na ktorú sa tešíme a sme zvedaví, ako to vlastne bude fungovať. Určite by sme ocenili, keby sme si mohli konečne nechať ten obľúbený meč pokojne aj počas celej hry a vytvorili mu povesť Excalibura, než striedať zbraň vždy po niekoľkých leveloch.
Tyranny má ponúknuť približne 25 hodín zábavy, no tento čas sa, samozrejme, odvíja od toho, ako veľmi sa do hry ponoríte. Príbeh má byť veľmi dôležitý a stav sveta z veľkej časti ovplyvnený vašimi rozhodnutiami. Javí sa to teda ako nádejný titul kombinujúci rokmi overenú hrateľnosť s čerstvými nápadmi. Dáva nám to dôvod na radosť a výsledku sa dočkáme snáď ešte tento rok.
PC
Vývoj: Paradox / Obsidian Štýl: RPG Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|