VAMPYR |
VAMPYR |
Od vydavateľstva Focus sme vám už z tohtoročného Gamescomu priniesli viacero informácii, napríklad aj novinku ohľadne rozpracovaného titulu The Surge. Okrem toho sme sa ale dostali ale aj na prezentáciu ďalšej pripravovanej hry, ktorá ma osobne zaujala viac, a tou je Vampyr. Autori sú známi svojimi schopnosťami a zručnosťou pri podaní príbehu a v tomto titule je to jasne vidieť.
Dostaneme sa do povojnového Londýna roku 1918. Akoby nestačilo, že sa ľudia ešte stále zotavujú z vojny, mesto navyše prepadla smrteľná epidémia. Ako doktor máte plné ruky práce a snažíte sa zachrániť, koho len môžete. Po útoku záhadnej osoby sa ale celý váš život otočí naruby. Ráno sa zobúdzate so zvláštnymi myšlienkami. Chcete krv, potrebujete ju a tomuto nutkaniu neviete odolať. Čo sa to s vami deje? Celý váš život sa zaoberáte liečením a pomáhaním ostatným, no zrazu vás prenasledujú predstavy ich smrti a toho, ako im pijete krv. Byť upírom veru nie je jednoduché a vaša postava sa tak dostáva do neľahkého rozpoloženia, pretože ošetrenie obyčajnej odreniny už nikdy nebude ako predtým.
V hre bude mať hráč úplne voľné ruky a záleží len na ňom, akým upírom sa stane. Môžete pokojne postupne vyvraždiť aj celé mesto – vďaka smrteľnej chorobe máte perfektné alibi. Na druhej strane ale nemusí umrieť čo i len jeden nevinný občan, pretože ako potrava vám postačia lovci upírov, ktorých zabijete v „sebaobrane“. Nemá ísť ale len o vnútorný pocit dobra či zla, no zabíjanie má priamo ovplyvniť aj náročnosť hry. Za každé zabitie dostávate skúsenostné body, ktoré zvyšujú level a tým aj obťažnosť. Ak sa vám teda bude hra zdať príliš ľahká, jednoducho si na niekom pochutnáte. Verzia, kde vykántrite celé mesto, má byť teda akýmsi hardcore, nightmare variantom, ktorý zvládnu iba pravoverní fanúšikovia Twilightu.
Mierne nás sklamalo, že sa má celá hra odohrávať v noci. Možno to koniec koncov nebude veľmi prekážať, no už sme si akosi zvykli na tie denné-nočné cykly z iných titulov. Cez deň vaša postava oddychuje a venuje sa nudným starostiam každodenného života, no počas tmy sa zas nepokojne prebúdza. Príbeh má byť silný, hlboký a prezentovaný cez zabehnutý dialógový systém. Vaším primárnym cieľom je zistiť a vedecky vysvetliť, čo sa to vlastne s vami stalo a či to náhodou nejako nesúvisí so smrteľnou epidémiou. Okrem vás budú ulicami nočného mesta pobehovať aj nižšie formy upírov, ktorí ale na rozdiel od vás majú rôzne mutácie a navonok vyzerajú neprirodzene. No a vaším úhlavným nepriateľom budú lovci, ktorí vám budú neustále v pätách.
Pri boji, ale aj na pohyb po meste využijete svoje schopnosti. Na presun medzi balkónmi a inými objektmi vo výške autori šikovne využívajú teleport na krátku vzdialenosť. Po pár sekundách sa teda v kúdole čierneho dymu presuniete, kam len chcete, bez toho, aby ste museli niekam loziť, či skákať (pozn. – viď. schopnosť Reapera v Overwatch). Nazriete tak aj do dverí rôznych domov a iných zákutí, kde odhalíte ďalšie čriepky príbehu a aj nazbierate predmety. Boj sme videli iba okrajovo, no vyzeral akčne a okrem úderov postava používala aj ďalšie „magické“ schopnosti, pričom na záver obeť svojsky uhryzla do krku.
Každý civilista v meste má svoj život, rodinu, charakter, príbeh... Svoje obete si budete môcť podľa toho dopredu vyberať a informačná obrazovka vám o nich poskytne aj ďalšie údaje, napríklad aký je ich zdravotný stav. Ako doktor sa, samozrejme, môžete rozhodnúť pomôcť im pripravením vhodnej medicíny. To spravíte buď nezištne, alebo skôr z vypočítavosti, keďže čím je obeť zdravšia, tým viac skúsenosti z nej dostanete. Viete si tak postupne vychovávať dokonalé obete a strategicky sa zbavovať celých rodín. Avšak na vstup do obydlia potrebujete mať pozvanie. Prihovoríte sa tak napríklad otcovi chorého syna, ktorý vás celý šťastný zavolá k sebe domov. Po pár stretnutiach je na tom chlapec zdravotne omnoho lepšie, až kým sa jednej noci záhadne nestratí. Pri zabíjaní si navyše vypočujete spomienky vyhasínajúceho človeka, akúsi rekapituláciu jeho života, ktorá vám ešte viac napovie, o koho vlastne šlo.
Všetky postavy majú byť naozaj prepracované a svojské. Navštívime trebárs aj farára, ktorému sa môžeme vyspovedať zo svojich hriechov. Hlavný hrdina po celý čas viditeľne trpí a nechápe, čo sa s ním deje. Pod pokrývkou bezmyšlienkového vraždenia sa tak má ukrývať pomerne zložitá psychika človeka, do ktorej sa môžu hráči ponoriť. Neexistujú dobré a zlé rozhodnutia, len má všetko ovplyvniť priebeh hry a viesť k inému záveru.
Okrem liekov budeme môcť vyrábať aj zbrane a iné vybavenie. Počet úkonov počas jednej noci nebude nijako limitovaný, keďže má byť nekonečná. Pri otázke či je teda možné celú hru dohrať za jednu noc, sme autorov na okamih zaskočili. Následne nám však vysvetlili, že bude nutné aspoň trikrát sa vyspať - bude to vyžadovať samotný príbeh. Inak je ale obecne dobré raz za čas si oddýchnuť, keďže vždy počas dňa sa prejavia dôsledky vašich činov - napríklad sa zistí, kto umrel a svet sa tomu prispôsobí. Počas ďalšej noci tak budete vidieť žiaľ rodiny obete, pohreby a podobne.
Graficky hra nevyzerá najmodernejšie, no neurazí. Osvetlenie nočných lámp vie vytvoriť aj niekoľko pôsobivých scenérii. Titul Vampyr nás ale zaujal hneď z niekoľkých dôvodov. Tešíme sa na kvalitný príbeh a zaujímavé postavy. Taktiež po stránke hrateľnosti to vyzerá nádejne, veď predsa do kože upíra sa nedostaneme každý deň. Vnútorný rozpor hlavného hrdinu sa postará o svojskú atmosféru. No a vo výbere obete a rozhodnutí, či vôbec zabiť nevinného civilistu, nielenže odkryjeme svoju hráčsku identitu, no zároveň to má ovplyvniť náročnosť postupu. Dátum vydania nie je známy, no má to byť niekedy budúci rok a ak teda máte radi kvalitné príbehové hry a ani upírska tematika vám nie je cudzia, určite sa máte na čo tešiť.
PC
PS4 Xbox One Vývoj: Focus / Dontnod Štýl: RPG Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|