DIVINITY: ORIGINAL SIN II |
DIVINITY: ORIGINAL SIN II |
Belgickí vývojári Larian Studios nám počas rokov svojho pôsobenia priniesli už šesť hier z univerza Divinity a postupne, ale isto, sa tak zapisujú do kroník žánru RPG. Iba pred dvomi rokmi prišli s titulom Divinity: Original Sin, ktorý si u nás v recenzii odniesol veľmi pekné hodnotenie 9,5. Na tohtoročnom Gamescome sme sa pozreli na pokračovanie, ktoré sľubuje ešte prepracovanejší zážitok a úprimne povedané, z toho, čo sme videli, tomu to aj veríme.
Pokračovanie sa má odohrávať až tisíc rokov po udalostiach v jednotke. V tej sme sa dostali do kože lovcov, ktorých úlohou bolo dolapiť čarodejov používajúcich zakázanú mágiu známu ako source. Tentokrát sa ale karta obracia a vy sa naopak stávate jedným z černokňažníkov. 1000 rokov teda ubehlo, no nálada je stále približne rovnaká.
Pri tvorbe postavy sa znova ponúkajú veľké možnosti. Po prvýkrát budete mať na výber až z piatich rôznych rás. Tak ako to bolo v predchodcovi, nefunguje tu klasický systém s triedami, tie predstavujú len akési predlohy. Následne si všetky body rozdeľujete podľa vlastného uváženia a učíte sa ľubovolné kombinácie kúzel. Pri vytváraní postavy si vyberiete aj znaky, ktoré definujú, kým vlastne ste a rozhodnú o tom, ako k vám budú pristupovať ostatní. Poctivo sa tu teda „zahráte na hrdinov" a znaky sa dajú navyše aj rôzne kombinovať. Môžete byť chrabrým vzdelancom, no i záškodníkom, pre ktorého zákony nič neznamenajú. Vašu povesť, samozrejme, ovplyvnia aj priamo rozhodnutia v hre, vďaka ktorým môžete niektoré znaky stratiť a naopak iné nadobudnúť. No keď ste raz elfom, už to asi veľmi nezmeníte.
Po detailnej úprave vzhľadu si nakoniec vyberiete aj svoj nástroj. Nie, nemyslím teraz zbraň, ale hudobný nastroj, ktorý ovplyvní soundtrack v hre. Vždy, keď sa vám podarí útok alebo vykonáte niečo dôležité v rámci deja, budete počuť, ako sa vami zvolený nástroj stane v hudbe dominantný. Je to originálny doplnok, ktorý hre dodá jedinečnú atmosféru.
Na prezentácii sme boli svedkami niekoľkominútového hrania na ostrove, ktorý predstavuje úvodnú lokalitu. Spoločne s ostatnými mágmi budete uväznení s cieľom odnaučiť vás od tých „čarov” a ako asi tušíte, neostane vám nič iné, ako sa pokúsiť utiecť. Príbeh má byť hlbší a temnejší ako kedykoľvek predtým a po úteku z ostrova sa dostanete do stredu veľkých udalostí. Svet je v chaose, bohovia mŕtvi a je iba otázkou času, kým ho pohltí prázdnota. Preto je čas nájsť nové Divnity - božstvo.
Počas hry, samozrejme, nebudete osamote. Budú vás sprevádzať spolubojovníci a pripoja sa k vašej až štvorčlennej partii. V kooperácii pre viacerých hráčov budú partnerov ovládať iní hráči a s tými môžete buď spolupracovať, alebo si robiť napriek. Medzi postavami sú komplikované väzby a na základe vašich rozhodnutí v dialógoch môžete s niekym nadviazať až milostný vzťah alebo ho naopak aj znenávidieť. Aj samotné NPC majú k postavám nejaký vzťah a keď sa teda niekomu rozhodnete pomôcť, iného člena vašej partie to môže rozzúriť. Ako autori sami vravia, chcú nám priniesť zážitok zo starej školy, kedy nám papier a pero dávali možnosť byť naozaj kýmkoľvek.
Príbeh tak bude zamotaný a má zabaviť desiatky hodín. Veď len pri úteku z ostrova máte mať bezmála 11 možností. Čriepky príbehu odhaľujete znova aj vskutku neštandardným spôsobom, a to konzumáciou telesných častí mŕtvych postáv. Spoznáte tak ich minulosť a spomienky, čo vám môže odhaliť dôležité fakty.
Aj systém boja, ktorý je v tejto sérii ťahový, sa dočkal značných vylepšení. Autori prinesú až stovku nových, originálnych schopností. Medzi najzaujímavejšími nájdeme source kúzla, ktoré majú byť naozaj mocné. Znova sa dočkáme aj rôznych kombinácii útokov, ktoré vedeli už v jednotke ohúriť. Tentoraz dôležitú úlohu zohrá aj výška terénu. Ak si vyhliadnete taktické miesto na kopci, nielenže budete nepriateľom udeľovať bonusové poškodenie, no ešte aj bude pre nich ťažšie trafiť vás. Ide o ďalší zaujímavý nápad, práve vďaka ktorým sa titul odlišuje od konkurencie. Hra má okrem iného ponúknuť aj prepracovanú výrobu predmetov, vďaka čomu si zhotovíme zbrane na mieru.
Divinity: Original Sin II so sebou aj vďaka predchodcovi prináša očakávania, ktoré sa ale podľa našich dojmov podarí naplniť. Stavia na úspešnom základe, no znova sa tvorcom darí ponúknuť aj svieže nápady. Mňa osobne obzvlášť zaujal kooperačný režim, v ktorom si budeme môcť sami vybrať, či budeme hrať spolu, alebo si naopak hádzať polená pod nohy. To je ale len jedna z kvanta funkcii, na ktoré sa teším. Ostáva teda už len dúfať, že sa to autorom podarí všetko skĺbiť do fungujúceho celku a znova nám prinesú pôsobivé dobrodružstvo. Vydania sa dočkáme niekedy budúci rok, ale nedočkavci si už môžu kúpiť verziu s predbežným prístupom na Steame, ktorá je dostupná od 15. septembra.
PC
PS4 Xbox One Vývoj: Larian Studios Štýl: RPG Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|