MARVEL'S SPIDER-MAN |
MARVEL'S SPIDER-MAN |
Insomniaci sú jedným z tých štúdií, ktoré si mnohí hráči môžu asociovať so svojimi začiatkami. Priniesli série ako Spyro, Ratchet & Clank, Resistance, odskočili si aj na Xbox so šialenou mestskou akciou Sunset Overdrive a už vyvíjali aj pre virtuálnu realitu a dokonca aj mobily. Je to veľký a skúsený tím, ktorý sa aktuálne svoju veľkosť a skúsenosti chystá zužitkovať v jednom zo svojich najambicióznejších titulov. Dostali sa totiž k licencii Spider-Mana od Marvelu a exkluzívne pre PS4 nám už 7. septembra prinesú svoj nový titul. My sme vám už včera priniesli rozhovor s hlavným scenáristom Marvel’s Spider-Man a teraz vám prinášame naše dojmy z úvodných dvoch hodín v hre.
Peter Parker v tejto hre má 23 rokov a možno to nie je ten hrdina, ktorého poznáte zo stránok komiksov, či filmových plátien. Spider-Manom je už 8 rokov. Osem rokov teda bojuje v uliciach New Yorku so zločinom a vďaka tomu má už nielen haldu skúseností, ale aj spolupracovníkov, či už na polícii, alebo inde. Zároveň je inde aj v súkromí. S Mary Jane to nedopadlo dobre, aj keď nejaké iskrenie a nedoriešené veci medzi nimi stále sú. Nerobí však pre Daily Bugle, pracuje v laboratóriu doktora Octavia, kde sú spoločne na prelome veľkého objavu. Jeho práca tam pomaly začína byť dôležitejšia ako jeho práca v uliciach. Stále v nich však zostáva, snaží sa to zladiť so súkromím a ako ho poznáte, často nič poriadne nestíha.
Insomniaci tvrdia, že najlepšie Spider-Manove príbehy sú tie, kde hrá prvé husle Peter Parker, nie jeho hrdinské alterego. A to sa snažia pretaviť aj do svojej hry, pričom to v prvých dvoch hodinách z príbehu hry bolo badať nielen na dialógoch a prestrihových scénach, ale aj na hrateľnosti, kedy sme raz za čas dali dole známy oblek a hrali v civile. Dve hodiny sa môžu zdať ako dosť času, no v skutočnosti sme z príbehu veľa nepochytili. A ani sa toho v hre veľa nedialo. Ak teda zatknutie Kingpina nepovažujete za veľkú vec. Ak na tomto môžete vidieť, že Spider-Mana poňali inak. V inej hre by bol možno jedným z hlavných bossov. Tu je vašim úvodným zadaním a práve jeho zatknutie odštartuje ďalšie udalosti v hre.
Kým v príbehovej oblasti sa snažili k známemu materiálu pristupovať novou cestou a ponúknuť naozaj svojho vlastného Spider-Mana, v oblasti hrateľnosti je to už niečo iné. Takáto Spider-Man hru ste nehrali a zároveň vám tu neustále bude niečo povedomé. Niektoré inšpirácie sú skôr menšie, iné sú viditeľné na prvý pohľad. Insomniaci si v rôznych oblastiach za vzor zobrali iné známe hry a niektoré sú aj ich vlastné. Je tu niečo zo Sunsetu, je tu dokonca niečo z Ratcheta, čo sa týka vašich gadgetov. Zobrali tie najlepšie alebo najpopulárnejšie prvky z iných hier a zakomponovali ich do vlastného sveta.
Stačí vám len úplne prvý súboj na to, aby ste zistili, že až nápadne pripomína súbojový systém z Arkham série. To ale rozhodne nie je nič zlé, je to inšpirácia tým najlepším v žánri. Akurát teraz do toho používate výrazne viac krkolomnejšej akrobacie a, samozrejme, veľa pavučín. Napríklad samotné mesto je následne spracované podobne ako v Ubisoft hrách, kedy máte k dispozícii naozaj veľkú časť New Yorku a môžete ísť kdekoľvek, no nie všade máte dostupné všetko. Veľmi skoro sa však dostanete k hackovaniu vysielačov Oscorpu, ktoré tu fungujú ako obligátne veže a sprístupnia vám tak vedľajšie misie v danej oblasti a iné veci.
Nedokážem povedať, v akej miere vola demo ukážka pripravená len na tieto účely, ale v jednom momente v nej primárny obsah skončil, takže to určite nebola plná verzia. V ukážke ale hra organicky striedala primárny a vedľajší obsah, navyše ak sme sa rozhodli hacknúť vežu a „odkryť“ si nejakú časť mesta, tam boli ďalšie úlohy, ktoré sme mohli plniť. Napríklad brániť každodennému drobnému zločinu, či si zbierať batohy, ktoré Peter kedysi rozhádzal po meste a dávajú vám žetóny na upgrady.
Teda nič, čo by ste nepoznali z iných mestských akcií. Marvel’s Spider-Man ale vo veľkom ťaží z toho, čo tohto hrdinu robí tým, kým je – jeho unikátny štýl pohybu. Ten je dynamický, plynulý a filmový. Nie filmový v zmysle cutscén, ale budí taký hladký a prirodzený dojem, aký máte pri sledovaní filmov. Vyzerá to dobre, akrobaticky a pritom je to tak jednoduché a aj realistické. Vždy sa musíte prichytiť na niečo nad vami. Ak to je napríklad stena po vašej ľavej strane, bude vás to ťahať nielen vpred, ale aj k nej. Môžete to kombinovať s rôznym priťahovaním, či strmhlavým pádom, ak potrebujete nabrať rýchlosť.
Je to práve tento pohyb, ktorý hru odlišuje od všetkých predchádzajúcich Spider-Man hier a je to práve tento pohyb, ktorý vám dáva naozaj pocítiť, že vy ste týmto hrdinom. Dokonca si naň ani netreba dlho zvykať a všetko vám to veľmi rýchlo prejde do krvi. Občas sa možno pomýlite, či neodhadnete to, že sa už niekde nedokážete zachytiť, ale aj napriek tomu hra pôsobí stále plynulo a už len na ten pohyb sa pozerá veľmi dobre. Niektorí z novinárov dokonca trávili čas len tým, že sa pohybovali po meste a kochali sa týmito možnosťami. Koniec koncov, je tu aj kde loziť, nakoľko tu nájdete mnoho známe budovy zo skutočnosti a aj z univerza, či je to Avengers Tower, alebo mrakodrap Oscorpu. Snáď tieto miesta autori využijú aj na zakomponovanie zaujímavých easter eggov.
Je vidieť snahu priniesť hru, ktorá sa zapáči každému. A asi sa jej to aj podarí. Veľa veci sa podriaďuje tomu, aby vyzerali dobre, efektívne, plynulo a prirodzene, no vás to stojí len stlačenie jedného tlačidla. Platí to pre pohyb, platí to aj pre súboje. Pavúčí zmysel vám dá najavo, kedy máte uskočiť pred prichádzajúcim útokom, hra vám naznačí, kedy by ste sa mali oliečiť a využívať môžete tiež špeciálne útoky, keď máte dostatočné sústredenie. Daňou za to je to, že naozaj relatívne veľa prvkov funguje na základe QTE a ak aj nie, tak vám hra naznačí, kde sa máte prichytiť pavučinou, či čo stlačiť. QTE využijete pri súbojoch s bossmi, ale aj pri bežných činnostiach, keď v laboratóriu niečo opravujete, či vyrábate. Nechýba ani hackovanie a podobné minihry, ktoré to celé spestrujú.
Samotný Spider-Man ponúka možnosť niekoľkých herných štýlov. Môžete ísť do akcie priamo, môžete na to ísť stealthom (Noir oblek na to priam nabáda). Ten stealth pritom opäť pripomína Arkham hry, čo je len dobre. Nenápadne sa pohybujete nad hlavami nepriateľov a keď ich odlákate tak, aby ich nikto nevidel, použijete jednu zo svojich mnohých pavučinových schopností. Avšak nehráte len ta Petra v obleku a bez neho. Zahrali sme si tiež za MJ, ktorá takéto schopnosti nemá, takže sa môžete spoliehať len na zakrádanie sa.
Osobne už ale viem, čo mňa ako fanúšika pri hre udrží veľmi dlho – obleky a gadgety. To všetko si musíte craftovať na základe vecí, ktoré získate z misií, či nájdete vo všade navôkol rozhádzaných batohoch. Oblekov tu bude halda a už teraz sme sa mohli pozrieť okrem klasických aj na Noir a Scarlet Spider. Obleky majú rôzne schopnosti, no ak sa vám páči schopnosť, no nie oblek, môžete si ich preniesť aj na iné. Máte tu tiež sloty na niekoľko gadgetov, kde si ich postupne vložíte, ale tiež najskôr musíte získať súčiastky a vyrobiť si ich. Napríklad získate nová spôsob strieľania pavučiny.
Nebudem teraz opisovať grafiku, tú vidíte okolo. Poviem ale, že hudba je veľmi dobrá a skvele sa tu hodí, či je to moderný mainstream, keď Peter uháňa ulicami, alebo niečo filmovo epické, keď je treba zmeniť tón. Zatiaľ majú autori nakročené dobre a už čoskoro uvidíme, ako to vo finále dotiahli. Veríme, že toho hra skrýva oveľa viac a nebudú chýbať prekvapenia. Niečo je skryté slabšie (Dr. Octavius asi skončí tak, ako čakáte), ale aj tak tu je stále potenciál na to, aby hra prekonala niektoré očakávania. Môj pavúčí zmysel mi napríklad hovorí, že tu Miles Morales nebude len do počtu.
PS4 Vývoj: Sony / Insomniac Štýl: Akčná Adventúra
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|