JUST CAUSE 4 |
JUST CAUSE 4 |
Avalanche Studios možno v hernom svete nemajú ten najvyšší kredit, avšak za dobu svojej existencie sa vyprofilovali ako experti na otvorené svety a aj megalomanskú deštrukciu v nich, pričom ich vlajkovou loďou je séria Just Cause. A rovnako ako sú autori expertmi na open world, tak je ich hrdina Rico Rodriguez expertom na rozkladanie ostrovných diktatúr. Aktuálne majú rozpracované hneď tri hry, pričom na všetky tri sme sa v istej miere pozreli. Just Cause 4 nám predstavil priamo vedúci vývoja Francesco Antolini.
Čaká nás ďalšia fiktívna juhoamerická ostrovná krajina tentoraz nazvaná Solis. V tej vládu prebrala militantná skupina nazvaná Black Hand, na čele ktorej stojí Gabriela. A Rico má tentokrát naozaj problém, keďže čelí celej armáde a doteraz najväčšiemu a zároveň najnebezpečnejšiemu prostrediu v sérii. Základné kamene série tak zostali nezmenené, takže ak sa vám páčili predchádzajúce tri časti (prípadne ešte aj Mad Max), bude pre vás hra známa. Zároveň chcú ale autori hráčov prekvapiť.
Sám Francesco to popísal tak, že sa v hre chceli postarať o to, aby sa dialo naozaj neočakávané a hráči sa bavili už len tým. Aj preto priniesli svoj doteraz najväčší a najviac rôznorodý svet, ktorý je naozaj rozsiahly a nájdete v ňom všetky prostredia, na aké si len spomeniete, pričom aj keď ide o fiktívny a navyše generovaný svet, stále sú jeho časti inšpirované našou realitou, takže tu hory pripomínajú Andy. Nechýbajú však ani púšte, lesy, jazerá, pláne alebo dažďový prales. Jednoducho tu nájdete všetko a kam sa v hre pozriete, tam môžete ísť.
Konkrétny bióm pritom bude ovplyvňovať aj samotná hrateľnosť, a to napríklad v oblasti fyziky. Inak sa vám bude jazdiť vo vozidlách v púšti, inak na zasnežených svahoch hôr, inak zase v pralese. A každý bióm so sebou prinesie aj vlastné druhy prírodných nástrah, ktorým musíte čeliť. Ak sledujete hru, určite ste už videli, ako na mape vyvádzajú tornáda, no niekde inde sa zas budete musieť pripraviť na to, že môže kedykoľvek prísť piesočná búrka. Dokonca sme si pozreli jednu misiu, kde hráč musí bojovať nielen s nepriateľmi, ale aj s neustálymi bleskami. Taktiež vietor je výraznou súčasťou hry a môže vám síce pomôcť, ale vie aj ničiť.
A keď už spomínam ten vietor, tak sa viaže na ďalšiu integrálnu súčasť série, ktorou je padák a wingsuit. Tieto prvky totiž budete na dopravu využívať snáď rovnako často ako vozidlá, možno aj častejšie. Oba tieto prvky si prešli rôznymi vylepšeniami, čím chceli autori dosiahnuť, aby v rámci hry pôsobili viac organicky. Budete využívať vietor na to, aby ste sa dostali na nedostupné miesta, budete plachtiť za vozidlami a tiež likvidovať nepriateľskú armádu zo vzduchu. Demo nám však naznačilo jeden technický problém, ktorým je pomerne výrazný pop-up objektov na zemi pri lietaní.
Ďalším výrazným aspektom hry sú už spomínané vozidlá. Jednak tu je ten obrovský svet, no taktiež bojujete proti celej armáde, takže na to potrebujete poriadnu výbavu. Vozidlá si budete postupne v priebehu hry odomykať a následne si ich potom kedykoľvek povoláte pre svoje potreby. A nezáleží na tom, či sú to autá, tanky, obrnené vozidlá, lode, stíhačky, alebo helikoptéry. Jednoducho vám príde balíček a vy môžete rovno nasadnúť. Supply dropy sa však neobmedzujú len na vozidlá, ale budete si môcť privolať napríklad aj rampu a ďalšie hračky.
V oblasti „hračiek“ sa autori taktiež neobmedzovali a bude ich tu obrovská hromada, pričom nemalý počet bude patriť zbraniam. Sami si budete môcť vo veľkom upravovať svoj výstroj a ten navyše ponúka mnohé modifikácie a celkovo tak v hre nájdete 4 milióny rôznych kombinácií. Každá zbraň má následne aj sekundárny režim streľby. A aby to neboli len také obyčajné zbrane, nájdete tu napríklad novú Windgun, ktorej názov hovorí sám za seba. Záchytný hák Grappling hook síce nie je priamo zbraňou, no taktiež nesmie chýbať vo vašej výbave.
Navyše sa každá ostrovná diktatúra hneď zvrhne jednoduchšie, keď máte vo výbave aj iné prvky a v tomto ohľade Francesco zdôraznil, že ak vám nejaká šialená zbraňová kombinácia napadne, pravdepodobne ju v hre budete vedieť vytvoriť, a to vďaka nových prídavkom. Dokážete veci zviazať, to je klasika. Dokážete k nim však pripevniť balóny. Alebo aj trysky. Zavoláte si tank, pripevníte naň balóny a trysky a razom máte k dispozícii lietajúci tank. Je to realistické? Ani trochu. Je to zábavné? Veľmi.
Tieto trysky viete pripevniť aj na nepriateľov, ktorí si tak poriadne zalietajú po mape. Alebo ich z nejakého dôvodu pripevníte k sebe. Alebo pripevníte balóny k stánku s propánovou bombou. Predstavte si tiež veľa klasických červených výbušných sudov. Ku každému pripevníte balóny, až vytvoríte veľký mrak lietajúcich červených sudov, ktoré vedia napáchať poriadnu paseku, keď ich odpálite. Videli sme naozaj obrovské množstvo šialených spôsobov, ako sa dá v hre zbaviť otravných nepriateľov. Môžete napríklad vytvoriť improvizovaný katapult.
Je badať, že hra ešte viac ubrala na vážnosti a pridala na voľnosti pre hráčov. Stačí byť len kreatívny a sami prídete na množstvo spôsobov, ako vyrovnať sily na ostrove. Rico je síce sám proti armáde, no vďaka tomuto by sa dalo povedať, že je dokonca v presile. V Avalanche chcú, aby ste s hrou stále zažívali niečo nové a nájdete tu tiež množstvo tajomstiev, ktoré tu čakajú len na to, kým ich objavíte.
Tým všetkým sú vlastne definované klady aj zápory hry. Ak vám nevyhovovali predchádzajúce hry, ani táto nebude pre vás. Neberie sa ani trošku vážne, pridáva viac šialených nápadov, pridáva viac deštrukcie a a stáva sa z nej ešte viac explozívny sandbox. Ak vám to v minulosti chutilo, užijete si to aj teraz. Hra vychádza 4. decembra a dovtedy by mali autori ešte na pár veciach popracovať. Už som spomenul doskakovanie detailov, no taktiež optimalizácia by mohla fungovať trošku lepšie. Takéto neobmedzené možnosti totiž so sebou prinášajú naozaj obrovské explózie a tie sa môžu v istých momentoch odraziť aj na horšom výkone.
PC
PS4 Xbox One Vývoj: Square Enix / Avalanche studios Štýl: Akčná Adventúra
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|