TOTAL WAR SAGA: TROY |
TOTAL WAR SAGA: TROY |
Total War séria nepatrí medzi tie mladšie, hráči si s ňou už čo-to prežili. Sú zvyknutí na kvalitné časti, ktoré komunitu potešili, no aj na nie až také vydarené pokusy, ktoré už skôr vytvárali vrásky na čelách fanúšikov. Zatiaľ posledný prídavok s touto značkou sme si mohli zahrať aj tento rok. Sega totiž v máji priniesla hru Total War: Three Kingdoms, ktorá hráčov zaviedla na východ, a to do čias troch čínskych kráľovstiev. Predstavenie ďalšieho titulu sme tak veľmi neočakávali, no nakoľko sa Creative Assembly v posledných rokoch celkom rozbehlo, až tak nás to neprekvapilo. O hre sme totiž vedeli o niekoľko týždňov skôr, ako vôbec bola predstavená. Síce šlo o utajený titul na Gamescome, no aj tak sa šepkalo, že by sme sa nového titulu predsa len mohli dočkať. My sme, pochopiteľne, možnosť prísť pozrieť sa na novú hru využili a stánok Sega v novinárskej časti výstaviska aj navštívili.
Nakoľko ide o pomerne veľkú značku, očakával som, že stretnutia s vývojármi budú veľkolepé, nie veľmi osobné. Opak bol však nakoniec pravdou. Stánok bol síce veľmi dobre pripravený, očividne aj na väčšiu skupinu novinárov, no moje stretnutie prebiehalo len v trojici. Okrem samotného člena tímu som tu bol s jediným ďalším novinárom. Nakoľko ale hra bola v utajení, pripravená bola len základná prezentácia s kľúčovými informáciami, ktorých sa autori pri vývoji držali. Na prípadné ďalšie otázky preto nebol až tak veľký priestor a museli sme sa teda uspokojiť aj s malou dávkou informácií, čo nám autori poskytli.
Tak či tak, hra už je oficiálne ohlásená a práve na toto sme aj čakali. Padlo totiž embargo na všetky informácie, a tak vám prinášame aj toto pomerne stručné preview, ktoré ale aj napriek tomu obsahuje naše okamžité dojmy z tohto pomerne nezvyčajného pokračovania. Nová časť má názov Total War Saga: Troy, čo až tak veľa nenapovie. Základ je ale jasný a po celý čas prezentácie na to kládli autori veľký dôraz. Hra si veľa berie z gréckej mytológie, nakoľko sa vývojári chceli zamerať na mýty, práve toto zasadenie si vybrali ako najvhodnejšie pre ich potreby a zároveň kreativitu. Ak je niečo mýtom, autori s tým dokážu pracovať rôznymi spôsobmi a zároveň môžu prekrývať skutočné s neznámym a vymysleným.
Isté dôležité bariéry však dáva Mínojská kultúra, a teda aj doba bronzová, ktorá ovplyvňuje kompletne celé prostredie. To je ale pochopiteľné a zároveň to opäť pomôže vytvoriť atmosféru s unikátnym nádychom histórie. Musím povedať, že nie som nejakým fanúšikom mytológie, a tak práve takýto základ hry pre mňa nie je až taký prehľadný. Na druhej strane, pre hráčov, ktorí mytológiu zbožňujú, môže ísť o naozaj zaujímavé spojenie. Totiž, to, čím sa Total War Saga: Troy snaží byť aj v mytológii iná, je fakt, že z hry nechce spraviť čisto mytologickú záležitosť. Teda sa nemusíte sa báť, že by už išlo viac o hru postavenú na príbehoch, ktoré nie sú založené na faktoch. Tvorcovia sa totiž nechcú zbaviť dôležitej nálepky a tvrdia, že stále ide viac o historickú hru ako mytologickú. Bude však nutné rozlišovať, čo je pravda a čo nie, a práve to môže byť v istom momente rušivé.
Bohovia sú veľkou súčasťou gréckej mytológie a rovnako tak aj rôzne mýtické bytosti, respektíve monštrá. V Total War Saga: Troy sa monštrá budú pohybovať medzi normálnymi bojovníkmi, no nebudú reálnymi. Príkladom je napríklad Minotaurus, ktorý nebude skutočnou príšerou. Síce v hre bude prítomná postava, ktorá bude mať oblečenú kožušinu a na hlave lebku s rohmi, no pôjde o obyčajného človeka - bojovníka s takýmto outfitom. Ide o peknú ukážku toho, ako autori chcú pracovať s mýtmi. Na druhej strane sa nevyhneme postavám, ako je Achilles či Hector, ktorí budú dôležití najmä kvôli svojim povahovým vlastnostiam. Achilles je napríklad viac temperamentný, zatiaľ čo Hector ako jeho oponent bude zastávať pozíciu jednej z najsilnejších obranných jednotiek. Autori navyše tvrdia, že každé rozhodnutie hráča bude mať značný vplyv na vytváranie okolitého sveta. Dostaneme sa na vrch Olympu a taktiež púšť Lemnu.
Veľký dôraz je tu tiež kladený na intenzitu a kvalitu vzťahov. Bohovia budú veľkou súčasťou hry, no aj to sa autori snažia držať pri zemi. Dianie v hre budú ovplyvňovať skôr nepriamo, nakoľko ale obyvatelia veria v ich silu, budú robiť kroky, ktoré by ich mali potešiť a zároveň aby si ich naklonili. To, čo má ponúknuť Total War Saga: Troy, znie veľmi zaujímavo, no zároveň aj dosť rozporuplne. Za hrou navyše stojí celkom mladé štúdio Creative Assembly zasadené do bulharskej Sofie. To doteraz pracovalo skôr na rozšíreniach, no tentokrát sa skúsilo pustiť do plnohodnotnej hry. Jej vydanie je naplánované na budúci rok a nezostáva nič iné, len čakať na ďalšie informácie a materiály zábery z hry.
PC
Vývoj: Sega / Creative Assembly Štýl: Stratégia
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|