A YEAR OF RAIN |
A YEAR OF RAIN |
Na poli realtime stratégií ročne možno nevychádza toľko titulov, ako v prípade iných herných žánrov. Medzi hlavné príčiny patrí náročný vývoj komplexnej a vybalansovanej strategickej hry a tiež nevyhnutné porovnávanie so staršími hrami, ktoré mnohí hráči hrajú dodnes. Je vôbec možné vytvoriť niečo, čo by nás prikovalo k sedačkám na desiatky až stovky hodín podobne, ako sa to kedysi darilo Warcraftu? Minimálne sa o to chcú pokúsiť vývojári z Daedalic Entertainment, ktorí 6. novembra vydajú hru RTS A Year of Rain v Early access verzii. My sme mali možnosť si hru vyskúšať už počas Gamescomu.
A Year of Rain sa sústreďuje na tímový aspekt a v každom hernom režime, či už v skirmish alebo aj v kampani hrajú dvaja verzus dvaja hráči. V prípade, že nemáte online žiadneho známeho, rolu spojenca môže vyplniť AI. Hráči uprednostňujúci singleplayer sa preto nemusia báť, že si hru neužijú kvôli absencii herných kamarátov. Hrateľnosť je postavená na klasickom zbieraní surovín z baní či rúbaní dreva, budovaní základne, najímaní jednotiek a následných vojnových ťaženiach na nepriateľa spolu s vašim hrdinom a jednotkami s rôznymi typmi útokov.
Hra stavia na originálnych hrdinoch, ktorí povedú vašu armádu a vybrať si ich môžete podľa vášho štýlu boja, či už preferujete tank, assassina či postavu s AoE útokmi. Na začiatku zápasu si môžete vybrať jednu z troch rolí: Tank, Damage, alebo Support. V závislosti od vybranej úlohy sa vám sprístupnia upgrady a je vhodné sa preto na rolách dohodnúť so spoluhráčom v chate ešte pred začatím hry. Následne vás budú čakať čiastkové úlohy na mape spolu s hlavným cieľom zničiť nepriateľa.
Váš hrdina bude musieť ničiť armády či budovy pre získanie skúsenosti na ďalšie upgrady. Najsilnejšiu ultimátnu schopnosť získate na šiestom leveli hrdinu. Autori hry nás upozornili, že aj schopnosti hrdinov sa majú dopĺňať so setom schopností hrdinu nášho spojenca, preto je znovu dôležité v hre komunikovať a prípadné upgradovanie spoločne prediskutovať. Hrdina môže mať napríklad silné plošné útoky, no potreboval by doplniť schopnosť omráčiť jednotky, aby dohromady urobili čo najviac škôd.
Pri najímaní jednotiek sa ukázal aj aspekt zásobovania armády, pri ktorom veľká armáda stojí viac daní a obmedzuje príjmy z baní. Autori hry túto formu penalizácie vysvetlili ich zámerom vytvárať na mape menšie súboje a nechcú sa vrhať do bojov obrovských armád v štýle Starcraftu. Jednotky by ste si mali vážiť a využívať podľa daných schopností a odráža sa to aj na vysokých cenách za ich nájom. Jednotky s ručnými zbraňami sú efektívne proti tým, ktoré útočia na diaľku, no sú slabé voči magickým útokom. Ide o základné mechanizmy, ktoré by ste mali so svojim spoluhráčom ovládať a podľa toho sa prispôsobiť.
V A Year of Rain môžete hrať za jednu z troch frakcií, pričom každá z nich prinesie jednu časť kampane o rozsahu približne 10 misií. V predbežnom prístupe bude prístupná len jedna z troch kampaní za House Rupah, čo je frakcia zložená primárne z klasických rás ľudí, elfov a trpaslíkov. Na ďalšie kampane si hráči budú musieť počkať v ďalšom roku, pričom môžu očakávať jednotky nemŕtvych a tiež stvorenia z rôznych kmeňov a nomádov.
Jednou z noviniek, ktoré A Year of Rain prináša, je režim „Against All Odds“. V ňom dvaja hrdinovia vyzbrojení len predmetmi čelia dvom armádam, ktoré majú k dispozícii jednotky aj budovy, no sú bez hrdinov. Tento režim počas Gamescomu nebol prístupný a je otázne, či sa bude nachádzať v Early Access verzii hry. Ostáva preto tajnou zbraňou vývojárov, ktorej účelovosť je zatiaľ otázna a budeme si musieť počkať na to, ako sa nakoniec podpíše na rozšírení hrateľnosti hry.
Na Gamescome autori hry uviedli, že hra bude kompletná koncom roka 2020. Veľkú ranu jej preto môže uštedriť vydanie Warcraft III: Reforged, ktoré je naplánované ešte na koniec tohto roka. Uvidíme, či sa A Year of Rain s predbežným prístupom ukáže len ako rozohrávacie kolo pred remastrovanou legendou, alebo si vybojuje vlastné miesto v sieni slávy real-time stratégií.
PC
Vývoj: Daedalic Entertainment / Daedalic Entertainment Štýl: Stratégia / Realtime
| |||||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|