ČO PONÚKA KAMPAŇ HALO INFINITE? |
ČO PONÚKA KAMPAŇ HALO INFINITE? |
343 štúdio konečne túto jeseň rozbieha novú generáciu Halo hier. Síce až o rok neskôr ako bolo plánované, ale predsa a nakoniec za ten rok mali autori dostatok času lepšie hru dotiahnuť. Multiplayer je už v bete vonku a aj vidíme, že je v lepšom stave ako konkurencia. Nie je ešte úplne finalizovaný, ale už chýba dotiahnuť len detaily.
Ale čo kampaň? Tá príde rovno 7. decembra na vydanie hry a ponúkne nový príbeh Master Chiefa v novom hernom štýle. Totiž kampaň sa tentoraz mení a hoci bude pokračovať v príbehu Master Chief, už sa viac otvára a menej hráča obmedzuje. Halo malo síce vždy kombinácie užších a mierne rozsiahlejších oblasti, ale tu príde oveľa väčšia voľnosť.
Už som si to mohol zahrať a môžem vám zatiaľ napísať, čo ponúka začiatok hry, ktorý hráčov vtiahne späť do sveta prstencov a späť boja proti mimozemským nepriateľom. Konkrétne teraz proti pozostatkom covenantov, ktorí už boli porazení, ale v Halo Wars 2 povstala ich frakcia Banished, ktorá teraz ohrozuje ľudstvo a jediný, kto ich dokáže zastaviť, je Master Chief. Nakoniec ako vždy.
Čo čakať od príbehu?
Do príbehu sa dostávame potom, ako Cortana v Halo 5 prešla na druhú stranu a rozpútala vojnu v galaxii. Master Chief sa ju snaží zastaviť, ale niečo nevyjde a ocitá sa hybernovaný vo vesmíre. Odtiaľ ho vyloví pilot, ktorého sme videli v prvom traileri a ktorý sa odteraz stáva jeho pravou rukou. Nakoniec poradiť si sám s inváziou nepriateľov nie je jednoduché. Ale nebude to jediný spoločník. Master Chief sa spája aj s AI nazvanou Weapon, práve ona mala zastaviť Cortanu. Jej osud je otázny, ale dôležité je, že tu je nová hrozba v podobe frakcie Banished. Tá sa chce pomstiť a zničiť ľudstvo raz a navždy.
Celé sa to odohráva nad prstencom Zeta, ktorý bol po posledných bojoch čiastočne rozbitý, ale stále je nezbezpečný a Banished to chce využiť. Vojenské ľudské hliadky sú na ňom likvidované. Master Chief sa spolu s pilotom a Weapon vydávajú do boja. Obaja vám budú asistovať a každý bude iný. Pilot bude bojazlivý a nervózny a najradšej by z boja zdrhol, oproti tomu Weapon bude naivná a sarkastická, často si bude z aktuálnej situácie uťahovať. Master Chief bude, ako vždy drsný a svoj plán vysvetlí dvomi slovami.
Na hráčov tu čaká veľmi silne príbehovo ladený úvod, v ktorom autori priblížia aktuálnu situáciu a v ktorom si ako zahrievací tréning dáme prečistenie vesmírnej lode nepriateľov, aby sme sa dostali na prstenec a celé prostredie sa otvorilo.
Čo čakať od hrateľnosti?
Po priamočiarom úvode sa v hre dostanete na niekoľkokilometrový úlomok prstenca (cca 6x7 km), na ktorom sa už Banished usídlili, majú tu niekoľko svojich základní, respektíve obsadili aj niekoľko ľudských a vy to tu idete vyčistiť a zistiť o čo im ide. Tu už bude na vás, ako ich prejdete. Či pôjdete priamo po príbehu, alebo si priebežne obsadíte niekoľko základní, získate rôzne bonusy, vrátane skinov do multiplayeru, ako aj zbrane alebo silné vozidlá vrátane tankov. Môžete sa tak posilniť a aj oslabiť nepriateľov pred ďalším útokom.
Pritom podobne ako napríklad v Assassin's Creed hrách, môžete ovládnuť jednu hlavnú základňu a tá vám ukáže rôzne ďalšie zaujímavé možnosti jej v okolí, bonusy, ako aj pozície ľudských jednotiek, ktorým môžete ísť pomôcť. Pritom, ak im pôjdete pomôcť a máte vozidlo, neváhajú a naskočia k vám, podobne ako v predchádzajúcich Halo hrách. Za ideálnych okolností by ste takto vozili kamošov v kooperácii, tá žiaľ príde až neskôr po vydaní. Samotné vozidlá môžete nájsť vo svete hlavne pri ľudských pozíciách, alebo si ich viete zavolať na plošinách v obsadených základniach. Pritom tie lokality, ktoré obsadíte, rovno odomknú fast travel, aby ste nemuseli stále chodiť kilometre hore-dole.
Podľa úvodu to vyzerá, že v samotných príbehových misiách sa budeme často ponárať do štruktúr na prstenci, kde autori ponúknu viac uzavretú a príbehovú hrateľnosť. Pričom tieto pridávajú aj boss nepriateľov, ktorí sú členmi najvyššieho velenia Banished a sú na vás nasadení s cieľom zastaviť vás, ale nebudú jediní a v prostredí budete môcť loviť aj High Value Targets nepriateľov, ktorých vám označuje velenie ľudskej armády.
V prestrelkách čakajte intenzívnu akciu veľmi podobnú prechádzajúcim Halo titulom, nakoniec to je vec, ktorá sa v sérii prakticky nemení. Teraz je obohatená novými zbraňami, ale aj hákom, ktorým sa môžete pritiahnuť na vzdialené miesta alebo k nepriateľom. Rovnako si ho môžete postupne vylepšovať spolu s ostatnými prvkami vášho spartanského obleku. Nakoniec práve na to máte aj objavovanie mapy, kde hľadáte truhlice s upgradmi. Na začiatku sú dostupné upgrady na hák a shield ale postupne sa vám budú otvárať ďalšie možnosti.
Čo čakať od grafiky?
Grafika je v hre veľmi dobre štylizovaná, je to na jednej strane je to stále Halo, ktoré má svoj špecifický vizuál, na na druhej autori ukázali, ako aj s jeho zachovaním vedia priniesť do prostredia detaily. Nečakajte úplne super grafiku, ako má napríklad Forza, ale stále je to pôsobivé a pritom aj rozsiahle. Hlavne, ak sa pozeráte na zničený prstenec v diaľke pred vami alebo jeho zničené časti, ale pôsobivo vyniknú aj stavby Forerunnerov. Nakoniec výhľady boli v Halo vždy výnimočné. Aj keď v samotnom svete mimo nepriateľov a ľudských jednotiek nečakajte nejaké husté osídlenia. Je to Halo prstenec, kde sa zvyčajne nežijú zvieratá, aj keď prekvapivo sú tu vtáky, ktoré budú obohacovať prostredie. Na druhej strane základní a outpostov je tu viac ako dosť.
Čo sa týka výkonu, zatiaľ som to hral len na Xbox Series S a na obrázkoch vidíte, ako to vyzerá na tejto konzole v 1080p rozlíšení. Na X-ku a PC to bude ostrejšie. Ak ste už hrali multiplayer, tak viete, akú kvalitu približne môžete čakať. Na konzolách to ide stabilne a viete si vybrať quality alebo performance režim, podľa toho či vám ide o framerate alebo vizuál.
Ovládanie je tu veľmi podobné predchádzajúcim Halo hrám, len pribudlo vystreľovanie háku. Žiaľ, rovnaké je aj ovládanie vozidiel, ktoré je z nejakého dôvodu na dvoch páčkach a je potrebné dostať to do ruky. Čo je pozitívne, na konzole môžete hrať ako gamepadom, tak aj klávesnicou a myšou, ktoré sú plne podporované ako v kampani, tak multiplayeri.
Ak sa vám Halo páči, určite kampaň Infinite nevynechajte, príbehovo sa to zdá silné a zároveň po hernej stránke posunuté vpred. Otvorenosť, nové zbrane, hák dobre obohacujú pôvodný štýl a vozidlá teraz už konečne plne využijete bez obmedzení. Jediná škoda, že k vydaniu nebude dostupná kooperácia, ale aj tak to vyzerá na kvalitný Halo zážitok
Xbox One
PC Xbox Series X|S Vývoj: Microsoft / 343 Industries Štýl: Akcia
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|