THE FIRST DESCENDANT |
THE FIRST DESCENDANT |
Nexon pripravuje niečo nové, konkrétne kooperačnú akciu s RPG prvkami, ktorú si už čoskoro môžete vyskúšať v beta teste. My sme však dostali možnosť zabojovať si ešte v predstihu a už máme na puške prvé zárezy. Samozrejme, podelíme sa s vami o naše zážitky a postrehy.
Úvodná prestrihová scéna vie pekne navnadiť a prechádza do výberu vašej prvej postavy. Na výber sú tri – Lepic, ktorého schopnosti sa orientujú na granáty a výbušniny, Viessa s jej mrazivými a ľadovými útokmi, Ajax, ktorý je predovšetkým ochrancom tímu a vyvoláva energetické štíty. To sú však len vstupní hrdinovia - descendanti, v hre ich však bude viac a môžete si ich v meste prepínať. Tie ďalšie postavy (vrátane dvoch čo si nevyberiete na začiatku) si musíte sprístupniť výskumom, ktorý vyžaduje kopu peňazí a suroviny.
Jednotlivé osoby sa líšia svojimi individuálnymi schopnosťami a parametrami. Všetky ale môžu používať bohatý sortiment strelných zbraní, ako aj niečo na útok zblízka, ktorý je však len krajným riešením. V testovacej verzii bolo desať descendantov a aj s možnosťou všetkých si hneď aktivovať a vyskúšať na štyridsiatej úrovni. Bohužiaľ, musíme povedať, že len niektoré postavy majú skutočne zaujímavé schopnosti a inak rozdiely nie sú až také markantné. Je tu borec, ktorý na pomoc vyvoláva liečivé a bojové vežičky, ktoré ale vydržia veľmi krátko, iný s ohnivými schopnosťami, hrdinka s elektrickými výbojmi, ale len niektoré prvky majú výraznejší účinok.
Po krátkej uvítacej pasáži, kde zložíte prvých nepriateľov, sa ocitnete na základni, kam sa budete vracať po misiách. Albion je posledná bašta zdecimovaného ľudstva. Je to miesto s NPC postavami, schránkou na odkazy a odmeny, možnosťou nákupu, vylepšenia postavy a prijímate tam hlavné úlohy. Okrem iného sa tam ponevierajú aj ďalší hráči, s ktorými môžete vytvoriť štvorčlennú družinu. Väčšinu toho čo vás čaká v teréne, však vie zvládnuť aj osamelý vlk, ak vám viac vyhovuje tento štýl.
Z Albionu sa prenesiete do aktivovaných regiónov na svetovej mape, kde plníte úlohy prislúchajúce k danej oblasti. Ale sú aj iné zadania, napríklad Void Intercept Battle obsahuje len kooperačné výzvy s bossmi s patričným levelom, ktoré sú ale spočiatku uzamknuté. Prvý región Kingston ponúka zelené prostredie so stromami, skalami a ruinami budov. Druhý má podobnú štruktúru, tretí vás už zavedie na púšť. V teréne postupujete prostredníctvom Quest terminálov, ktoré vám zadávajú nové úlohy a prirodzeným prechádzaním oblasti sa dostanete k ďalším. Presúvate sa chôdzou a behom, ale výdatne používate aj záchytný hák, ktorým sa bez problémov dostanete na akékoľvek miesta, vrátane striech budov a skalných vyvýšenín. Pádu sa pritom nemusíte báť, lebo sa vám nič nestane, ani keď sa šmyknete alebo skočíte dolu z extrémnej výšky
Vaša postava má až tri aktívne strelné zbrane a čoskoro vyzbiera tony ďalších, ktoré zostávajú hlavne po padlých nepriateľoch spolu so zlatom a materiálom na výrobu predmetov a výskum. V inventári pritom viete zhromaždiť až 50 kusov výzbroje a verte, že sa vak v teréne rýchlo naplní. Zbrane majú rôznu muníciu a je vhodné nastaviť si používanú trojicu tak, aby každá spotrebúvala iné náboje. Pretože hoci vypadávajú z porazených protivníkov, stáva sa, že máte zásobníky takmer prázdne. Vtedy v stave núdze pomôže útok zblízka. Strieľate bežným zameraním, ale aj s presnejším zacielením, u vybraných zbraní, ako je snajperka, s ďalekohľadom. Okrem toho sortiment zahrňuje rôzne pištole, pušky, samopaly, alternatívy brokovnice s rôznou palebnou silou, kadenciou a stúpajúcim levelom zdatnosti. Väčšinou majú zaujímavý futuristický dizajn a výber je skutočne bohatý.
Okrem toho ale môžete zvýšiť účinok výzbroje prostredníctvom zbraňových rún. Tie sú rozdelené do piatich kategórií (storm, torrent, wave, thunder, haze) a pridávajú rôzne efekty a bonusy. Viete ich používať v každej sekcii niekoľko naraz, pričom počet závisí od úrovne Mastery ranku postavy, ktorý ovplyvňuje aj kapacitu ďalšieho vybavenia. Runy zlepšujú útok určených zbraní, kadenciu, ale ovplyvňujú aj hodnoty života, energie, obrany a schopností. V inventári je priestor aj na descendant runu na boj zblízka a ešte štyri doplnkové predmety, ktoré prinášajú ďalšie vylepšenia.
V boji teda útočíte hlavne z diaľky, pričom na nepriateľov obvykle treba niekoľko dobrých zásahov, so silnými zbraňami ich ale viete zložiť aj jednou ranou. Sú tam aj väčší protivníci, napríklad s odolnými štítmi, ktoré treba zničiť a chvíľu máte čas na zraňovanie ochromeného súpera, kým sa mu zas jeho ochrana neobnoví. Určite je dobré využívať možnosti terénu, napríklad sa hákom vytiahnuť na ruiny a tam sa pekne používa snajperka. Život sa vám obnovuje z nájdených doplnkov, ale váš energetický štít sa po chvíli automaticky regeneruje.
So zvyšovaním levelu descendanta sa mu nielen automaticky zvýšia atribúty, ale aj odomknú schopnosti z jeho individuálneho setu. Napríklad Ajax má najskôr len poľný energetický štít, ktorý pekne zachytáva strely protivníkov. Pribudnú mu dva útočné výpady a potom ochranná kopula, ktorá zachytáva strely zo všetkých strán, čo pomôže celému tímu, ak máte spoluhráčov. Schopnosti sa pritom po krátkej regenerácii obnovujú (aj tento čas ovplyvňujú runy) a môžete ich opakovane používať.
Ciele misií vám v krajine označujú dobre viditeľné značky. Zadania nie sú veľmi originálne, ale je tu snaha, aby boli aspoň trochu pestré. Takže bežne niečo treba aktivovať, určitú dobu chrániť pred útokom, alebo kým sa nedokončí proces a často máte len zničiť určený počet útočníkov. Niektoré ciele na zničenie je možné poškodiť len vtedy, keď vyčistíte okolie od protivníkov, pričom po krátkom čase vždy prídu posily, takže si treba švihnúť. Najviac si pritom užijete samotné prestrelky s intuitívnym ovládaním, hlavne ak bojujete v tíme.
Dizajn lokalít je vcelku nápaditý, grafika ešte bude dotiahnutá a pri testovaní hry boli použité nateraz odporúčané nastavenia autorov na medium. No nevyzerá to najhoršie, i keď niektoré efekty a animácie potrebujú doladiť. Hrateľnosť je dobrá, predovšetkým samotná akcia dynamická, možno by bolo fajn ešte pridať nejaké mechaniky pri krytí.
The First Descendant má šancu osloviť svojím obsahom a mohol by zabodovať aj sortimentom postáv s rôznymi schopnosťami, ktoré sa dajú pekne mixovať v kooperácii. Týchto descendantov by však tvorcovia mali urobiť zaujímavejšími, lebo zatiaľ nie sú ich schopnosti nič extra. Postup v boji je ale napriek tomu dynamický a pobaví aj pri sólo hraní. Otázne je už len to, čo hra ponúkne v pokročilej fáze, aby dokázala hráčov nielen prilákať, ale aj udržať.