DEAD ISLAND 2 - ZOMBÍCI V LA |
DEAD ISLAND 2 - ZOMBÍCI V LA |
Dead Island 2 malo priam nekonečný vývoj, pri ktorom sa menili vývojári ako ponožky, aby to konečne už teraz v apríli dorazilo Dambuster štúdio a vydal Deep Silver. Totiž pôvodní autori Dead Islandu, a to Techland, od projektu odišli a išli si robiť konkurenčnú sériu Dying Light, z ktorej už vydali dve časti.
Tentoraz sa z tropického ostrova v jednotke dostávame do Los Angeles. Vírus sa totiž rozšíril a my sa dostávame práve do tohto mesta. Síce to už nesedí s názvom, ale je to pekná lokalita pre zombie apokalypsu. Hra vám totiž umožní prejsť jednotlivými štvrťami mesta, spoznať tu zvláštnych ľudí, priam sa hodiacich do tohto mesta. Keďže je z mesta doslova peklo, autori ho náležite nazvali Hell-A.
Ponúka zaujímavý a aj sarkastický pohľad na miestne osadenstvo a miestami veľmi pripomína GTA V, nakoniec prostredie je podobné. Len tu, samozrejme, graficky posunuté o generáciu vpred. Ak by takto vyzeralo nové GTA, vôbec by to nebol problém. V každom prípade treba povedať, že toto nie je otvorený svet. Z nejakého dôvodu sa autori rozhodli ísť do prepojených menších území mesta. Pritom ani tie nie sú výrazne otvorené a väčšinou spájajú len niekoľko okolitých budov alebo domov. Aspoň v začiatku hry, ktorý nám autori dali na zahranie.
Základom Dead Island 2 je výber svojho hrdinu. Totiž v hre začínate v lietadle, ktoré ide na mesto spadnúť a môžete si pred pádom vybrať jedného z hrdinov, respektíve zabijakov. Každý bude mať svoje špeciálne schopnosti a hrateľnosť s ním tak môže byť iná. Samozrejme, záleží ako využijete ich možnosti. Autori takto mieria aj na viacnásobné prejdenie hry.
Samotných hrdinov už postupne predstavujú, nazvali ich slayers. A skutočne to aj zabijaci budú, keďže im nič iné na prežitie ani nezostáva. Každý má svoj príbeh, ktorý rozpovie hneď úvodné intro, ukáže, ako sa dostali do lietadla a následne vám z nich nechá vybrať.
Každá osoba má dve úvodné kartičky, ktoré naznačujú špeciálne boosty danej postavy. Napríklad majú vyššiu odolnosť v bojoch, silnejšie údery zombíkov odzadu, alebo napríklad jedna postava obnovuje svoje zdravie pri kombo ničení nepriateľov, iná postava má stamina boost, keď hodí do zombíkov zbraň. Nie sú to výrazné bonusy, ale môžu pomôcť a naznačujú ideálny spôsob boja danej postavy. Ďalšie kartičky postupne počas hry odomkýnate a získavate nové bonusy. Viac-menej kartičky nahrádzajú strom schopností.
Po výbere postavy lietadlo padne a vy sa vydávate von. Začína vaša cesta, ktorá veľmi pekne prepája prestrihové scény s bojmi so zombíkmi. S týmto sa autori pohrali a sústredili sa na dostatok príbehu a celé znázornenie zničeného LA.
Čo sa týka bojov, čakajte primárne boje na telo a brutalitu. Už zo začiatku beriete prvú tyč, čo máte poruke a vydávate sa likvidovať zombíkov. Bude to drsné, keďže strelné zbrane tu zo začiatku nebudú (neskôr prídu aj tie) a musíte si tak poradiť s tým, čo máte. Na druhej strane, rôzne tyče, sekery, meče a všetko čo nájdete, sa dá vylepšovať. V prostredí nájdete návody na vylepšenia a pracovné stoly a ak máte materiály, môžete pridať napríklad elektriku do zbrane alebo aj oheň. Rôzne silové vylepšenia. Len treba rátať s tým, že sa zbrane postupne ničia. Našťastie, nikdy nezmiznú z inventára a ak nájdete ďalší stôl, môžete si ich znovu opraviť.
Samotné boje už budú o používaní vašej zbrane, kde budete doslova rozsekávať nepriateľov na kúsky. Autori totiž zapracovali procedurálne ničenie a viete nepriateľom odsekávať ako časti kože, tak ruky alebo nohy. Dá sa s tým aj taktizovať pri rôznych typoch zombíkov, niektorí sú totiž rýchli, iní pomalí a viete to riešiť. Zároveň veľmi účinnou zbraňou v hre je elektrina a oheň. Nájdete kaluže s elektrinou, alebo si ich viete aj vytvoriť s bandaskou vody a batériou a nalákať do nich zombíkov. Podobne funguje aj benzín a oheň.
Taktizovanie na bojisku je základ hry, keďže práve na prechádzanie prostredím je tu daný dôraz a v častiach hry, ktoré som hral, sa často stane, že vás niekde zatvorí a musíte zombíkov zlikvidovať. Alebo ich likvidovať, pokým nezabijete toho, ktorý má pri sebe kľúč, aby ste sa dostali ďalej. Niekedy ich však viete aj obehnúť. Často ste v úzkych uliciach, na dvoroch domov alebo v budovách. Je to tak skôr priama cesta vpred ako otvorený svet.
Samotné lokality nie sú veľké, je tu napríklad ulica v Beverly Hills s niekoľkými domami, kde v zásade len prechádzate od jedného k druhému. Je tu hotel, ktorý prejdete alebo podobné lokality s niekoľkými domami v iných štvrtiach LA, alebo sa dostanete aj do filmového štúdia. Aspoň v tých úvodných hodinách hry. Nie je to nevyhnutne zlý dizajn a cítiť tu zameranie na boje, vylepšovanie zbraní a popritom aj príbeh. Ale otázne je, či neskôr v hre ponúknu niečo najviac.
Zombíkov je v hre niekoľko typov s tým, že čas od času bojujete so špecifickými zombíkmi. Napríklad je tu svalnatá zombie nevesta, ktorá alebo ktorý nie je veľmi šťastný, že sa svadba zrušila. Zjavne sa za to chce vyvŕšiť na vás. Rovno môžem povedať, že boss boje nie sú jednoduché a musíte sa s nimi potrápiť. Pritom malý problém je, že síce sa po zabití sa znovu objavíte len krátko pred bojom, ale zbrane, ktoré ste si zničili a všetky lekárničky, ktoré ste minuli, už nemáte. Je to tak drsné a hlavne je to stále drsnejšie. Eventuálne však prídete na postup ako kombinovať zbrane, vodu, elektrinu, prípadne oheň.
Následne prídu aj menší bossovia, ktorí sa postupne zamiešajú medzi bežných pouličných zombíkov, aby ste sa náhodou nenudili. V každom prípade, typy zombíkov sú pestré a postupne prídete na to, čo na ktorého platí. Medzitým ako ich budete sekať, budete stretávať ľudí, ochraňovať ich, pomáhať im, ale aj oni budú pomáhať vám a smerovať vás.
Totiž napríklad na začiatku nájdete jeden bezpečný dom, do ktorého sa budete vracať a ktorý má svoje osadenstvo. Tu budete komunikovať s postavami, s jednou aj obchodovať a získavať tak nové veci, alebo od ostatných zisťovať čo ďalej. Ako sa totiž dozviete už na začiatku, ste imúnny, ale máte určité prejavy a musíte nájsť doktora. Zároveň, keďže ste imúnny a máte zombie vírus, postupne viete využívať jeho sily. To sú nakoniec tie spomínané schopnosti v podobe kartičiek.
Technicky je to veľmi pekne spracované, cítiť detaily, kvalitné textúry, fyziku a aj dynamiku v bojoch. Autori vyťahujú z Unreal Engine 4 maximum a aj to vidieť. Prinášajú veľmi dobré nasvietenie, pôsobivé scenérie a miestami aj výhľady na celé LA. Zároveň, čo je pozitívne, nebadal som žiadne trhania alebo výraznejšie problémy na PC. Konkrétne na RTX 4080, aj keď uvidíme, ako to pôjde pri vydaní na rôznych konfiguráciách.
Veľmi pekne sú spracované aj detaily ako živých ľudí, tak aj zombíkov. Dobre sú rozanimovaní a majú svoje deštrukčné modely, a tak sa vám budú pred očami počas bojov meniť. Je to vec, s ktorou sa autori za tie roky vývoja veľmi dobre pohrali. Podobne nezabudli na prestrihové scény a rozhovory, ktoré hre pridávajú hĺbku a zároveň aj potrebný oddych.
Pozitívne bude, že hra má českú lokalizáciu a budete tak všetkému rozumieť aj ak neviete anglicky.
Ak mám zatiaľ Dead Island 2 zhodnotiť podľa prvých niekoľkých hodín hry, je to vizuálne pôsobivé a celkovo kvalitne spracované so zábavnými bojmi a možnosťou taktizovania a zároveň aj s dostatočnou náročnosťou. Len je zatiaľ otázne, či hra postupne v ďalších častiach ponúkne dostatok rozmanitosti a noviniek do hrateľnosti, aby neupadla do jednotvárnosti. Pre mňa osobne je škoda absencie otvoreného sveta, lebo aspoň časť LA v tejto kvalite by bola parádna vec, ale ani tieto menšie uzavreté časti nie sú nevyhnutne zlé. V každom prípade, ak od Dead Island 2 čakáte kvalitné zabíjanie zombíkov, určite ho dostanete.
PC
PS4 Xbox One Xbox Series X|S PS5 Vývoj: Deep Silver / Dambuster studios Štýl: Akcia / Adventúra
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|