GREEDFALL 2: DYING WORLD

GREEDFALL 2: DYING WORLD

Svet Greedfall z novej perspektívy.

Dojmy

Zatiaľ čo v prvej hre sme sledovali príbeh hlavného hrdinu, ktorý sa vydal zo starého kontinentu na záhadný nový ostrov, v novom pokračovaní sa karta obráti. Ako nám počas Gamescomu vysvetlili vývojári zo štúdia Spiders, namiesto priameho pokračovania alebo prequelu ponúka GreedFall 2: The Dying World samostatný príbeh z perspektívy obyvateľa ostrova, ktorý bol unesený na starý kontinent. Vrátime sa do fantasy sveta, ktorý pohltil hráčov už v pôvodnej hre, no hráči sa môžu tešiť na nový príbeh, ktorý je podľa vývojárov silne ovplyvnený rozhodnutiami hráčov. Počas 30-minútového dema sme si vyskúšali nový súbojový systém, nové schopnosti postáv a overili sme si, v akom stave je hra mesiac pred vydaním. 

Vašu postavu bude v GreedFall 2 sprevádzať päť unikátnych spoločníkov, z ktorých každý má vlastnú históriu, osobnosť a set schopností. Môžete s nimi budovať priateľstvá či dokonca nadväzovať romantické vzťahy. Hráča však môžu na cestách sprevádzať vždy len traja spoločníci, preto si budete musieť vybrať, či sa vám do boja hodí skúsený lukostrelec, čarodejnica s podpornými kúzlami, bojovník alebo skôr zlodej. Novou možnosťou v Greedfall 2 je vylepšovanie spoločníkov, vďaka čomu budete môcť vyladiť schopnosti svojich spojencov podľa vašich potrieb.

Nový súbojový systém prinesie taktický režim

V deme sme mali možnosť vybrať si ktorúkoľvek zo sečných zbraní a podľa vývojárov si môžu hráči kedykoľvek počas hry zmeniť svoju triedu, zbrane a štýl boja. Či už dávate prednosť mečom a sekerám, alebo sa špecializujete na útoky na diaľku, hra ponúka stromy schopností, v ktorých si zadelíte body podľa svojich predstáv a prispôsobíte si tak štýl bojov. Vďaka viacerým nastaveniam prístupnosti si môžu hráči prispôsobiť obťažnosť podľa svojich preferencií. Môžu si zvýšiť alebo znížiť poškodenie, utrpené zranenia, rýchlosť zotavenia po boji a podobne. Vďaka tomu môžete Greedfall 2 ľahko preplávať, ak vám ide iba o príbeh, alebo si z hry urobiť skutočnú výzvu.


Jednou z najvýraznejších zmien v Greedfall 2 je nový bojový systém. Kým prvá hra mala súboje v reálnom čase, pokračovanie využíva taktickejší prístup podobný hrateľnosti Dragon Age: Origins. Hráči teraz môžu počas boja zastaviť čas a vydávať príkazy každej postave. Pre tých, ktorým sa nechce priveľmi taktizovať, je tu režim automatického útoku, kedy by postava mala automaticky útočiť na vybraný cieľ a vy si zachováte kontrolu nad špeciálnymi schopnosťami. Hráči musia používať základné útoky na doplnenie akčných bodov, ktoré sú potrebné pre silnejšie schopnosti.

Myšlienka taktického režimu s automatickým základným útokom na štýl prvého Dragon Age znie na papieri výborne, ale v praxi sme zistili, že v deme to vôbec nefungovalo. Po zadelení prvotných príkazov postavy začali útočiť na divoké opice, ale akonáhle sa zvieratá pohli niekam inam, spoločníci ostali bezradne stáť. Kým dve postavy sa trápili s nepriateľmi, druhá polovica partie ostala nečinne stáť obďaleč. Problém udržať myšlienku mala aj postava, ktorú sme priamo ovládali, a keď sa nepriateľ pootočil, naša postava ďalej ťažkopádne triafala sekerou do vzduchu a po sekunde to vzdala a prestala útočiť. Na otázku, či by postavy nemali pokračovať v boji, sme od vývojárov dostali odpoveď, že by mali. Ale hra vychádza najprv v Early Access a budú sa snažiť všetko počas najbližších mesiacov odladiť.

Vaše talenty ovplyvnia spôsob riešenia úloh

Greedfall 2 tiež prináša ďalší prvok vo forme talentov, ktoré ovplyvňujú hranie mimo bitiek. Talenty ako prežitie, diplomacia a stealth zohrávajú kľúčovú úlohu v tom, ako sa hráči pohybujú vo svete. Napríklad schopnosti prežitia umožňujú hráčom spozorovať stopy a skryté predmety v prostredí, zatiaľ čo diplomacia ovplyvňuje možnosti v dialógoch. Stealth ponúka možnosť obísť prekážky a nepriateľov, čím sa vytvára viacero spôsobov, ako pristupovať k výzvam. Túto voľnosť v prístupe k riešeniu úloh sme si overili aj počas dema. Našou úlohou bolo nájsť osobu z nášho kmeňa, pričom sme využili naše stopovacie schopnosti. Ide o ďalší nový prvok v hre, ktorý pripomína Zaklínača či Horizon, kedy sa prepnete do stopovacieho režimu a hľadáte aktívne prvky v prostredí. Ak prejdete testom zručnosti, objavia sa ďalšie stopy, ktoré môžete sledovať.

Nakoniec sme sa dostali až ku kempu, kde sme sa dali do reči s banditmi, ktorí neboli ochotní nám nezištne pomôcť. Na výber bolo niekoľko možností: vyjednávať s únoscami a ponúknuť im zlato, nájsť pre nich poklad, ktorý by ich obmäkčil, vkradnúť sa do tábora a potichu zachrániť unesenú osobu z nášho kmeňa, alebo s nimi priamo bojovať. Vývojár nám odporučil vyhnúť sa boju, pretože zo súčasných nepriateľov sa neskôr môžu stať spojenci. Preto sme zvolili zakrádanie a vo vysokej tráve sme postupne dostali celú partiu až k uzamknutej chatrči, kde sme našli hľadanú osobu. Po jej vyslobodení sa nám však nejakým spôsobom podarilo na seba upozorniť a demo sme museli zakončiť opäť nie veľmi vydareným súbojom plným bugov.

Opatrný štart v Early Access

Hra Greedfall 2 už čoskoro vstúpi Early Access, pričom cieľom vývojárov je podľa ich slov získať dostatok času na vyladenie chýb a zbieranie spätnej väzby. Súdiac podľa toho, čo sme zažili v deme, Spiders rozhodne potrebuje čas nielen na vylaďovanie, ale na opravu AI postáv, aby viac netrpeli amnéziou v strede boja a pokračovali v útokoch. O kozmetických bugoch ani nehovorím. Počas dialógov ostala hlavná postava tak znetvorená, že sa na to prišla pozrieť aj kreatívna riaditeľka Spiders Jehanne Rousseau. Vývojári sa za mojím chrbtom bavili po francúzsky a potom priznali, že hlavnú hrdinku bez kože s odhaleným mäsom a s hustou bradou vidia po prvý raz.

Greedfall II chce priniesť pohlcujúcu RPG hru s množstvom rozhodnutí a pútavými postavami. Zmeny v bojovom systéme a otvorený prístup k riešeniu úloh naznačujú, že hra stavia na silných stránkach predchádzajúcej hry a zároveň chce priniesť ďalšie vrstvy komplexnosti. Počas hrania dema sme však natrafili na tak fatálne chyby, že teraz nám ostáva jedine dúfať, že behom mesiaca stihnú všetko opraviť, aby hra mohla vyjsť bez väčších problémov v Early Access 24. septembra.



napísal Tanya 11.9.2024
Páči sa mi! (+4)
GREEDFALL 2: DYING WORLD


GreedFall 2: Dying World
PC

Vývoj: Nacon / Spiders
Štýl: Akcia / RPG
Early Access od: 24. septembra 2024
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Speňaženie youtube - privyrába... (0)
Zdar potreboval by som poradiť od niekoho, kto zar...
|Philips oled 818 - ktory mod? (3)
Caute, kedze sa v tom az tak nevyznam dosiel som s...
|Problém s batériou notebooku. (7)
Ahojte, pred nedávnom som si všimol, že sa mi o vý...
|Diagnostika/oprava rtx (3)
Zdravim, nie je tu niekto z ba, kto sa venuje diag...
|Chladenie pre amd 9950x - voda... (1)
V pondelok som zobral Ryzen 9950X - podla heureky ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29264)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk