NEW ARC LINE |
NEW ARC LINE |
Skĺbiť svety mágie a technológií sa už pokúsila nejedna hra a v niektorých prípadoch aj úspešne. Možno si spomeniete napríklad na Arcanum. Konfrontácia týchto dvoch protipólov vás čaká aj v pripravovanej RPG New Arc Line. Dostali sme ochutnávku a po prvých dobrodružstvách vám môžeme povedať, že to nebude márne. Len si na finálny výsledok budeme musieť počkať.
Obligátny štart hry vám umožní vytvoriť si postavu, poupraviť jej vzhľad, vybrať si rasu (človek alebo elf) a povolanie. Momentálne je to mágiou disponujúci voodoo šaman alebo dieselpunkový inžinier. K tomu prerozdelíte úvodné body na zlepšenie základných atribútov (sila, inteligencia, obratnosť...) a schopností, ktoré určujú zdatnosť a osobnosť vášho hrdinu alebo hrdinky. Zahrňujú atletiku, znalosti, prežitie, presviedčanie, klamanie, šarm, ale aj vyspelosť v mágii alebo technológiách. Potom si zvolíte klasický mód hry alebo jednoduchší dobrodružný a pustíte sa do príbehu.
Dej sa začína trochu fádnym prológom, kde sa ocitnete v ruinách po katastrofe, ale oboznámi vás s niektorými základnými mechanikami hry. Krátko na to sa prenesiete do mesta, ktoré predstavuje plnohodnotný začiatok vášho putovania. Ste prisťahovalec, ktorý sa zoznamuje s veľkolepým osídlením, ktoré chce byť domovom pre všetkých, bez ohľadu na to, či obyvatelia inklinujú k starej mágii alebo modernej vede a pokroku. Ale keď sa trochu oťukáte, zistíte, že v skutočnosti to v meste ani zďaleka nie je také ružové, ako sa na prvý pohľad zdá. A okrem vnútorných konfliktov všetko ohrozuje takzvaný železný mor.
Najskôr vyhľadáte svojho prvého spoločníka, ktorým je hromotĺk Mick a hneď sa musíte snažiť, aby ste vyplatili jeho dlh. Postupne sa vaša družina rozrastie a o ďalšie postavy, pričom niektoré sa orientujú na mágiu a iné na technológiu. Spoznáte rôznych miestnych obyvateľov a skontaktujete sa aj s vedením mesta, ktorého problémy musíte vyriešiť, aby ste mohli pokročiť v príbehu. Popritom svojimi činmi a rozhodnutiami formujete orientáciu celého regiónu – teda či v ňom bude dominovať mágia, alebo veda. Bude záležať na tom, komu pomôžete alebo uškodíte, či budete opravovať alebo poškodzovať mechanizmy a využívať trhliny reality, kde mágovia čerpajú silu a špeciálne karty.
Popri hlavných cieľoch, samozrejme, môžete plniť aj nepovinné úlohy a treba povedať, že sú dostatočne rozmanité a zaujímavé. Budete prehľadávať časti mesta a pozriete sa aj do kanalizácie, kde to nie je veľmi bezpečné. Môžete asistovať politickým kandidátom, vyriešite problém s chýbajúcimi hercami v divadle, vyhľadáte nezvestných, potrestáte úžerníkov a zachránite dlžníkov. Alebo aj nie – bude to záležať len od vás. Vyhľadáte pomoc pre infikovaných obyvateľov, odhalíte alebo zakryjete stopy vraždy, zistíte, prečo nefunguje dôležitý vlak. Sympatické je vyhodnotenie s odmenami, ktoré má formu akéhosi certifikátu. Všetko sprevádzajú početné dialógy s množstvom volieb, na ktorých skutočne záleží a nezaobíde sa to ani bez bojov.
Pri všetkom, čo robíte, pritom zohrávajú dôležitú úlohu hody kockami a šancu uspieť ovplyvňuje úroveň vašich schopností. Napríklad Skill check a úroveň vašej výrečnosti, klamstva alebo manipulácie určí, či niekoho presvedčíte, oklamete alebo zastrašíte v dialógoch. Kockami sa rozhoduje aj o úspešnosti opravy, či vás neprichytia, keď sa pokúsite kradnúť, či sa vám podarí zdolať nejakú prekážku alebo niekam vyliezť. Dokonca zohrávajú úlohu aj pri pozorovaní okolia – v prípade úspešného hodu sa vám odhalia stopy, poloha skrytých predmetov alebo kľúčových osôb.
Vaši borci majú priamo priradené schopnosti podľa používanej zbrane a ich povolania, takže si stačí zvoliť a použiť. Strelné zbrane je potrebné nabíjať. Magické schopnosti nevyžadujú žiadnu energiu ani nič podobné (len sa spomína celková mana čerpaná v regióne) a niektoré sa dajú používať v každom ťahu, iné vyžadujú niekoľko kôl na regeneráciu. Má to však ešte jeden háčik – pri používaní čarov rastie magická korupcia a s ňou negatívne efekty pre čarodejníka. Korupcia sa dá liečiť.
Boje sú aj vďaka odlišnému zameraniu postáv variabilné a viete pekne kombinovať talenty jednotlivých členov tímu. Pri voľbe voodoo šamana ako úvodnej postavy sú boje minimálne nateraz pomerne jednoduché. Disponuje totiž schopnosťami, ktoré výrazne oslabujú nepriateľov. V prvom rade je to vyvolanie dlhotrvajúceho totemu, ktorý priťahuje pozornosť protivníkov a väčšina z nich naň útočí a vaše postavy si vôbec nevšíma. Keď k totemu pridáte magické uchopenie rúk, teda kruh, v ktorom sú nepriatelia spomalení a zraňovaní, hrozby sa zbavíte rýchlo. Do toho už len stačí, aby Mick rozdával údery, vrátane ochromujúcich a strelkyňa pálila ostreľovacou puškou alebo dvojicou efektných pištolí a raz-dva je po všetkom.
Predpokladám, že do budúcnosti autori boje ešte upravia, aby predstavovali väčšiu výzvu. Napríklad by mali byť väčšie obmedzenia alebo limit kôl pri vyvolávacích kúzlach – totem mi vždy vydržal až do konca boja, férovejšie by bolo, keby sa napríklad po troch kolách rozplynul. Ale všimol som si aj iné nedotiahnuté veci v hre. Napríklad niektoré druhy výbavy postava nedokáže použiť, aj keď spĺňa základnú magickú alebo technologickú požiadavku. Môže to byť aj tým, že pri popise predmetu chýba dodatok, aká má byť minimálna hodnota danej mágie alebo technológie.
Taktiež by sa hodilo obvyklé porovnanie parametrov pri výmene vecí – teda pôvodnej zbrane/oblečenia s tým, čím to chcete nahradiť. To tu zatiaľ nie je. Ďalej je možné nastaviť formáciu tímu pri postupe, ktorú ale postavy nedodržujú. Niekedy sa obsah z inventára iných postáv samovoľne premiestni k vašej primárnej postave. To sú však veci, ktoré sa vo verzii s predbežným prístupom dajú pochopiť a nespôsobujú kritické chyby. Ale v dokončenej hre by už určite mali byť dotiahnuté.
Z ďalších súčastí, ktoré hra ponúka, je to Tech Craft, teda výroba zbraní, brnení a munície z nájdených surovín prostredníctvom mechanického batohu. A tiež Magic Craft a Magic Enchant, čo je kombinovanie a očarovanie magických kariet získaných z trhlín reality. Karty sa používajú hlavne pri ovplyvnení výsledkov, keď je vrh kockami neúspešný – skrátka zlepšia výslednú hodnotu.
Hra beží na Unreal engine a primárne používa izometrický pohľad. Ten sa však môže meniť pri dialógoch alebo prestrihových scénach. Navyše viete zoomovať a otáčať kameru, ktorá sa inak aj sama automaticky upravuje pri pohybe. Zhora hra vyzerá veľmi dobre, predovšetkým lokality a objekty. Interiéry sú štýlové a aj exteriéry zaujmú, obzvlášť zakomponovanie robotov a mechanizmov tomu dodáva osobitý štýl. Zblízka je to už horšie a predovšetkým postavy majú slabšie spracované tváre. Celková atmosféra je však výborná. V hre je čiastočný dabing, pričom najviac tam počujete hlas rozprávača, ktorý komentuje hlavné udalosti.
New Arc Line v úvodnej ponuke Early Access obsahuje jedno veľké mesto. Pri plnení hlavných aj vedľajších úloh tam môžete aktuálne stráviť približne 7,5 hodiny, čo na počiatočnú ponuku nie je zlé. Mestečiek v kompletnej hre bude zrejme viacero, takže celková herná doba a rozsah bude niekoľkonásobne väčší.
Hra má síce trošku vlažný začiatok, ale potom upúta a ľahko sa stáva návykovou. Obsahuje zaujímavé mechaniky a komplexné dialógy so zásadnými voľbami rozhodnutí. A vydarené boje, aj keď ich ešte treba trochu upraviť. Ide síce trochu menej do hĺbky ako Baldur’s Gate 3, ale na druhej strane je svižnejšia a menej komplikovaná. Rozhodne môžeme povedať, že sa nám tu črtá RPG hit a na svet plný čarov aj strojov sa tešíme. A to sme ešte nenarazili na draky a vzducholode, ktoré zatiaľ len naznačujú artworky.
PC
PS5 Xbox Series X|S Vývoj: Fulqrum / Dreamate Games Štýl: RPG
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|