UbiSoft sa v poslednom čase činí. Okrem realtimoviek Dark Planet – Battle For Natrolis a Warlords Battlecry 2 sa počas tohto týždňa začala predávať aj RPG-čka Grandia II. Prvá Grandia vyšla v roku 1997 na Segu Saturn a v roku 1999 bola prerobená aj pre Playstation. A keďže hra mala slušný komerčný úspech, Grandia II je dostupná ešte širšej mase hráčov, vlastníkov PC nevynímajúc.
Ak by som mal túto hru prirovnať k inej, bolo by to bez rozmýšľania Final Fantasy. Klasické FF postavičky (veľké oči, nezvyklé farby, nepomerne (k telu) veľké zbrane, mega efektíne a efektné kombá atď), FF súboje, tradične dobrý príbeh a chýbať nebude ani klasické postupné odhaľovanie minulosti hlavného hrdinu. Ním je Ryundo, geohunter. Geohunter je obdoba Zaklínača; živí sa tým, že za odmenu loví rôzne príšery a monštrá.
Jeden z jeho kontraktov ho dovedie do dediny Carbo, kde dostáva za úlohu odprevadiť mladú speváčku Elenu („sólistku“ z miestneho kostola J) do nedalekú posvätnú vežu. Tam má prebehnúť obrad, ktorý vyženie všetko zlo z okolia Carbonu. Ako iste tušíte, obrad neskončí celkom podľa plánov, zachráni sa jedine Ryundo a Elena, ostatní sa stanú obeťou Temnoty…
Súboje sa oproti FF nevyvolávajú náhodne, ale pri vstupe do dungeonu je vidieť všetkých nepriateľov a tým pádom je možné lepšie naplánovať ďalší postup v hre. Samotné boje prebiehajú na kolá s tým, že počas svojho kola sa dajú použiť dva typy útokov (jeden je síce účinnejší, ale druhý dokáže oddialiť útok nepriateľa), kombá, kúzla a predmety z inventára. Nechýba ani možnosť z boja zbabelo utiecť.
Ku grafike sa nebudem obšírnejšie vyjadrovať, stačí si pozrieť obrázky, ktoré by mali byť nikde tu naookolo. Je sa ozaj na čo pozerať, navyše hra je full 3d, čiže kamerou sa dá rotovať a vybrať si tak vhodnejší pohľad na herný svet.
Do výjdenia Dungeon Siege, Neverwinter Nights či Mrrowindu ešte chýba nejaký ten piatok, a tak je Grandia II príjemným skrátením čakania na „veľké“ tituly tohto roku.