MAFIA THE CITY OF LOST HEAVEN, ČASŤ TRETIA: DOJMY |
MAFIA THE CITY OF LOST HEAVEN, ČASŤ TRETIA: DOJMY |
Po popise vývoja hry a priblížení hry, vám nakoniec prinášame pár dojmov zo samotného hrania hry:
Beholder:
Ja som fanúšik iných herných žánrov ako Mafia a to vidieť aj na mojej akčnej zručnosti – v testovanej misii ma skoro zrušil už spomínaný inteligentný pes na dvore za domom. Preto k strieľacej časti Mafie toľko – vyzerá to graficky fakt pohodovo, páčili sa mi video sekvencie v engine hry a ozvučenie, ktoré pripomínalo realitu (teda nie žeby som každý deň počúval strieľať okolo seba mafiánov, hehe). Mňa najviac zaujala, aj som najviac herného času venoval časti Racing. Mal som možnosť odskúšať hneď niekoľko vozov (keďže v testovanej verzii boli všetky odomknuté) od tých, ktoré odporučili betatesteri až po „experimenálny“ model. Musím povedať, fakt slušné preteky, zaujalo ma hlavne správanie auta na ceste (no to ešte autá dosť lietali do vzduchu pri zrážkach, gravitáciu práve dolaďovali). Tiež bolo vidieť, že nielen pes a mafiáni, ale aj autá potrebujú svoje AI a správne vyladenie. Stalo sa mi totiž, že protivníci šoféri išli celkom fajn, naozaj zo zvládali a mal som čo robiť, no občas zatuhli a spravili takú krásnu reťazovú búračku, aké občas vidím v horúcich letných zápchach aj u nás. Nádhera, vôňa domova.
Zvlášť podarené sa mi vidia deformácie karosérie auta, najprv odpadávajú zanedbateľné kúsky ako svetlá (tie historické tykadielka) a nárazníky apod. Keď sa mi podarilo úspešne ohnúť predný nárazník tak, že škrel o koleso, tak auto skutočne citeľne malo problémy s riadením aj zrýchlením. Časť pretekov sa dá zvládnuť aj cúvaním a podaria sa Vám aj vkusné hodiny. Zvuky opäť reálne, pohodová hudbička ako podmaz, bohatý výber rôznorodých áut, viaceré pohľady (okrem pohľadu spoza prístrojovky) a možnosť multiplayera alebo samostatnej hry (single race, championship, time trial...) a navyše prepracovaný fyzikálny model – tak si predstavujem kvalitný racing.
Som však rozmaznaný a nenásytný hráč, preto by som uvítal pri jazde väčšiu interaktivitu s prostredím (napr. občas môcť zválcovať skandujúcich fanúšikov, rozbiť mantinel v meste a rozhodiť tie kuželky na strany!), takisto možnosť mať v aute partnera s poriadnym arzenálom zbraní na odpisovanie súperov (prípadne by to mohol byť ďalší typ racingu – death race, haha, kto prežije).
Takže ešte tú gravitáciu a beriem všetkými desiatimi!
Space Junker:
Podobne ako Beholder som si aj ja odskúšal racing mód, v ktorom som sa mu postavil, ale vzápätí moje jazdecké schopnosti ma presvedčili, že naňho nemám (tentokrát Ti to odpustím!). Neustály kontakt so zvodidlami ma nakoniec presvedčil. A nakoniec môjmu trápeniu dodala bodku Saverova rada, nech vyskúšam vletieť s autom do jazera.
Viacej času som venoval akčnej časti Mafii, mal som možnosť nahliadnuť do každej z 20 misíí a pomerať si sily s protivníkmi. Keďže sa AI práve dolaďovala, nebolo to ľahké (Beholderove zoznámenie s milým psíkom :-)). Možno bolo trochu na škodu, pretože už teraz viem, ako sa príbeh Tomyho konči :( napriek tomu som neodolal a pustil som sa do boja so zločinom (hehe veď som mafián, tak aký zločin? :)). Náplň jednotlivých misií je rôznorodá, dá sa povedať, že každá je iná, pašovanie alkoholu, vyberanie výpalného, utekanie pred gangstrami. Jedno majú však spoločné : každý kontakt s nepriateľom končí prestrelkou. Celá koncepcia Mafie,
ak vynecháme rozvážanie zákazníkov, taxikárčenie mi pripomínala Max Payne z 30-tych rokov. Súboje nestrácali na dynamike a atraktivite napriek absencii bullet time. Prestrelka v kostole a v múzeu ma šokovala, nielen svojím grafickým kabátom a designom, ale zvukmi a atmosférou. Z tých budov a priestorov dýcha naozaj život 30-tych rokov. Jednoducho klobúk dolu páni vývojári, k dokonalej ilúzii prispievajú aj animačky vytvorené priamo v engine hry. Mesto si žije vlastným životom, nie je problém vyprovokovať policajta nech vás naháňa po požiarnych schodoch na strechu budovy. Alebo v múzeu ustreliť hlavu soche, pokiaľ vám to nestačí môžete pokračovať a zostreliť si telo alebo nohy, šikovné.
Saver:
Mafia je celkom pekná hra, svojou rozľahlosťou a dĺžkou má veľkú šancu zaujať a vtiahnuť do zatiaľ neobohratého sveta v začiatku minulého storočia. 21 misií, ktoré vás zamestnajú asi na 40 hodín a množstvo ďalších hodín, ktoré ešte strávite nad single a multiplayerovými závodmi potešia. Škoda, že zatiaľ v hre nie je nejaký bojový multiplayer, ale dúfame, že sa po úspechu hry nejaký mód dopracuje. (niečo teamové ako policajti proti mafii by nebolo zlé, a k tomu možnosť používania áut). Hru by som najviac porovnal s Hitmanom, tiež je tu pohľad z tretej osoby, dosť veľká interaktivita s prostredím, branie zbraní, nábojov, použitie áut, prípadne prepínanie rôznych pák, aby ste niečo otvorili, pokazili, zničili. Len tu oproti Hitmanovi môžete ukradnúť a šoférovať aj rôzne autá, a nemáte tu len maličké dosť obmedzené mapy, ale jednu obrovskú mapu mesta. Štýlom by sa však Mafia dosť hodila k nedávno vyjdenému Grand Theft Auto 3, ale to bolo viac akčné a arkádovité, tu je hra zameraná na reálnosť a taktiku. Musím však podotknúť, že v GTA 3 boli väčšie možnosti, čo sa týka interaktivity v meste a takisto má oveľa väčší počet misií a aj dĺžku hry, ale čo z toho, keď to aj tak časom začalo nudiť. Tu sa misie obmieňajú a stále hráte niečo nové a v podstate aj chcete vedieť, ako to všetko skončí a stále vás to ťahá ďalej.
V každom prípade hra vyplní prázdne miesto v časovom rebríčku medzi kovbojkami a druhou svetovou vojnou.
Ad Brno: Brno je celkom slušné mesto, samá stará ulička a výčapy a vinárničky na každom rohu, človek ani netuší, kde je a snaží sa dostať nevie kam J .Všimli sme si, že v tom meste sú premnožené kníhkupectvá a zašli sme aj do jedného veľmi kvalitného výpredaja, kde sme nakúpili zo 10 sci-fi kníhy po 19-39Kč, u nás by stáli 190-290 Sk. Junker si pre zmenu nakúpil aj staré adventúry. Neskôr už vyčerpaní sme hľadali nejakú cukráreň, kde by sme nabrali energiu na cestu domov... ale čo sa týka cukrární, tak je to tam bieda. Ak nejakú nájdete, tak tam majú slabý výber koláčov a zvyčajne len jednej sorty (akoby v predajni hier mali len povedzme 2D skákačky a nič iné, bŕŕŕ). A čo sa týka báb, najkrajšiu dievčinu sme videli práve v IS na recepcii, takže sme sa tešili na Slovensko – cukrárne a „holky“ máme stále v dobrej kvalite a aj pivo sa celkom dá.