LEGACY OF KAIN DEFIANCE |
LEGACY OF KAIN DEFIANCE |
Strážca na hradbách pozorným pohľadom skúmal krajinu. Aj keby bol deň a nie noc, nespozoroval by tieň strašidelnej postavy , ktorý prenikol za kamenné múry. Pretože ON sa dokázal schovať pred zrakmi úbohých ľudí a ukázal sa sa až vo chvíli, keď bol pripravený zaútočiť, alebo keď ho k ráznemu kroku prinútil neutíchajúci hlad. . .
Všetko, čo má svoj začiatok, má aj svoj koniec. Pred niekoľkými týždňami sa zavŕšil ďalší rok, pomaly ale isto sa míňajú zvyšky peňazí z mojej poslednej výplaty a v kinách práve môžeme sledovať vyvrcholenie filmového spracovania Pána prsteňov. K záveru sa blíži aj temný príbeh plný krvi a monštier, ktorý sa počas obdobia niekoľkých rokov stále znovu a znovu objavoval na konzolách, ale aj PC, aby ďalej rozvíjal osudy krvilačného Kaina a zatrateného Raziela. Najprv tu bol dvojrozmerný Bloodomen: Legacy of Kain, kde nešťastný hrdina Kain hľadal pôvodcu svojho démonického prerodu, aby ukončil jeho krutovládu, a nastúpil na jeho miesto. Záver nebol pevne stanovený, avšak z nového 3D pokračovania Legacy of Kain: Soulreaver, kde sa prevtelíte do kože nedobrovoľne zdémonizovaného Raziela vyplýva, že pôvodný hrdina si zvolil vládu teroru. Raziel sa objavil aj v kvalitnom pokračovaní Soulreaver 2, aby v titule Bloodomen 2 opäť dominoval starý známy Kain. V Legacy of Kain: Defiance sa konečne obidve postavy postavia tvárou v tvár, aby raz a (pravdepodobne) navždy vyriešili dlhotrvajúci konflikt. Prvýkrát máte možnosť v jednej hre priamo prevziať úlohu Kaina aj Raziela.
|
|
|
Všade bolo ticho a nepreniknuteľná tma. Vojak v kovovej prilbici prestal zízať do temnoty a lenivo sa oprel o dlhú halapartňu. V tom okamihu sa z vežičky oproti oddelila sotva badateľná postava a skokom, ktorý by bol pre bežného smrteľníka osudný, sa nehlučne premiestnila na strážcovo stanovisko. A keď v čierňave ako oheň zažiarila planúca červená čepeľ, hliadkujúci muž s vypleštenými očami civel na hrozivého nepriateľa. . .
V úvode deja sa hráč v podobe Kaina ocitá v pevnosti, kde sídli tajomný veštec Moebius. Po niekoľkých súbojoch s hradnou posádkou a nie veľmi vydarenom stretnutí so vševedúcim starcom prevezmete úlohu Raziela. Ten má celkom iný problém. Snaží sa vymaniť z područia Pána podsvetia, ktorému je nútený posluhovať. Čaká vás stresujúca pasáž, v ktorej si poriadne zaskáčete, aby ste čo najrýchlejšie opustili démonovo sídlo. Potom opäť nasleduje Kain. Tak to prebieha prakticky až do konca príbehu, kde na vás čaká vytúžené finále.
Obidve postavy majú veľmi podobné danosti, vývojovú štruktúru a dokonca aj zbrane, využívajú telekinetické schopnosti, pomocou ktorých dokážu odstraňovať z cesty niektoré prekážky, aktivovať nedostupné spínače a dokonca zachytiť a odhadzovať nepriateľov. Takýmto spôsobom sa riešia logické hádanky, ale aj problémy s lukostrelcami na hradbách, ktorých môžete so škodoradostným úsmevom zhadzovať do priepasti. Prsty, či skôr pazúry temnej dvojice pevne zvierajú nevšedné planúce meče-reavery, pričom každý charakter ich počas putovania získa niekoľko. S ich pomocou postavy predvádzajú zaujímavé kombá a útoky a s pribúdajúcimi skúsenosťami získavajú nové. Efektne napríklad vyzerá rozkúskovanie protivníka vo vzduchu, alebo rýchle niekoľkonásobné bodnutie po ktorom nasleduje otočka a vertikálne seknutie. Okrem toho, každá zbraň má špeciálny útok, alebo schopnosť, ktorá sa aktivuje po nabití energie, získanej v boji. Tak napríklad Fire reaverom spôsobíte ohnivú explóziu, ktorá zasiahne blízke okolie, iná čepeľ dokáže poštvať nepriateľov proti sebe, ďalšia umožňuje neviditeľnosť. Navyše tieto zbrane súčasne slúžia ako kľúče k uzamknutým bránam a objektom. Na rôzne zámky platia rôzne čepele.
|
|
|
Kain aj Raziel bez problémov prechádzajú mrežami a skokom prekonávajú vzdialené úseky. Raziel pri tom využíva prechody zo sveta živých do podsvetia, vlastne sa jedná o prechod z jednej dimenzie do druhej. Lokácia je stále tá istá, ale podsvetie vyzerá ako rozmazaná fantasmagória so zdeformovanými objektmi a dotieravými démonmi. Zmena štruktúry predmetov umožňuje Razielovi zdolávať aj prekážky, ktoré sú pre neho v bežnej dimenzii neprekonateľné. To čo je v reálnom svete extrémne vzdialené, sa dá v druhej dimenzii vyriešiť jednoduchým preskokom. Prechod do podsvetia je nenáročný a dá sa uskutočniť kedykoľvek, návrat je trochu zložitejší. Raziel musí nájsť prechod, akúsi priestorovú trhlinu a tá býva obklopená húfom dotieravcov. Oproti Kainovi má jednu užitočnú vlastnosť naviac, dokáže plachtiť a tak jednoduchšie zdoláva zložitejšie úseky.
Hrozivá čepeľ zasiahla strážcovo brnenie. Kovová ochrana oslabila prudkú ranu, ale napriek tomu sa obranné pláty zafarbili do červena. Strážca bolestne vykríkol a vzápätí opätoval útok. Netvor s ohyzdnou tvárou ľahko odrazil ťažkú halapartňu a diabolsky sa zarehotal. Namieril na vojaka silnú pažu, muž sa vzniesol do vzduchu a potom prudko narazil do tvrdého múru. Zviezol sa na zem a na sivej stene zanechal dlhú krvavú čmuhu. Víťaz pristúpil k umierajúcemu telu, vyceril ostré zuby a zaboril ich do nešťastníkovho hrdla. . .
Aj keď v hre vystupujú netradičné a veľmi silné postavy, z času na čas dostanú fyzicky zabrať a ich život visí na vlásku. V takom prípade Kain využije svoje upírske schopnosti a zblízka alebo na diaľku vysaje krv z bezmocných obetí. Raziel pre zmenu pohlcuje duše porazených nepriateľov. Napriek tomu, občas príde smrť a reštart pri najbližšom checkpointe. Tie sú v celku rozumne umiestnené po celom dejisku hry a aktivujú sa automaticky, po ich dosiahnutí. Počas dlhej cesty veľmi pekne modelovanou krajinou a temnými zákutiami hradných prístreší narazíte okrem rún a častí artefaktov, ktoré po ucelení prinášajú bonus v podobe väčšieho počtu životov aj na starodávne zvitky. Priamo v hre nemajú veľké uplatnenie, ale v menu ich môžete "prečítať“ v ponuke bonusov. Nájdete tu zaujímavé náčrty a materiály z predošlých dielov hernej série, vrátane máp krajiny z úvodnej hry Legacy of Kain. A po úspešnom finále sa môžete dokonca pozrieť na to, ako sa zrodila záverečná časť série.
|
|
|
Aj keď mám isté výhrady k ovládaniu, hlavne čo sa týka takmer nulového využitia myši, problém celej inak dokonalej hry spočíva v práci kamery. Nezmyselné automatické prepínanie pohľadov vás bude doháňať k šialenstvu. Napríklad keď bežíte priamo na sever a chystáte sa preskočiť niekoľkometrovú jamu, zrazu vás kamera zobrazí zboku, takže nevidíte miesto doskoku. Navyše vďaka ovládaniu, ktoré sa prispôsobilo kamere, teraz bežíte úplne iným smerom len nie k miestu plánovaného skoku. Budete si trhať vlasy a biť čelom do stola, prípadne päsťou do klávesnice.
Kain si oblizol zakrvavené pery a ľahkým krokom zamieril k zamrežovaným dverám. Mohutné telo, ktoré sa predralo oceľovou prekážkou sa na chvíľu zavlnilo a spriesvitnelo, potom znovu nadobudlo pôvodné črty a tvar. Upír prešiel dlhou studenou chodbou a ocitol sa vo veľkej sále vyzdobenej maľbami. Krátko sa zahľadel na portrét ušľachtilého človeka, ktorý kedysi nosil jeho meno. Potom zamieril ku kamennému podstavcu uprostred miestnosti. Do nenápadného otvoru vsunul čepeľ ohnivého meča, na konci sály sa odsunula kamenná doska a odhalila tajný prechod. Kain odhodlane vykročil, priestor sa uzavrel a sálu zaplavil drsný vzdialený smiech.
Ako som už spomenul, hra má pekne modelované prostredie, doplnené úchvatnými maľbami a inými doplnkami, ktoré vhodne dopĺňajú dej a celkovú atmosféru. Napriek tomu, všetko krásne pobeží na 1Ghz procesore s priemernou 3Dkartou, alebo dokonca na slabšom stroji.
Týmto autori projektu u mňa stúpli na cene a získali si moje sympatie. Dodám, že nechýba slušná hudba a dobre nahovorené dialógy hlavných a vedľajších postáv.