WANTED: DEAD OR ALIVE |
WANTED: DEAD OR ALIVE |
Hoci divoký západ je stále obľúbeným námetom pre filmových tvorcov, v hernom priemysle sa vyskytuje skôr výnimočne a keď už, tak zvyčajne vo forme diskutabilne spracovaných stratégií. Pritom práve divoký západ ponúka ideálne prostredie aj atmosféru na vytvorenie parádnej strieľačky. Z histórie PC hier si spomínam len na tri akčné tituly z tohto obdobia a aj to jeden z nich vznikol ešte v čase osembitov. WANTED:DEAD OR ALIVE sa aspoň čiastočne pokúša vylepšiť túto bilanciu a ponúka netradične spracovanú prestrelku z minulých čias, keď revolver bol najlepší priateľ.
Nový produkt sa na CD tvári skromne a ani zďaleka nenapĺňa jeho obsah. V súvislosti s tým sa natíska podozrenie, to bude určite nejaká hlúposť, ktorú narýchlo zbúchala tlupa amatérov. Veď aktuálne hry podobného typu bežne zaberajú dva až štyri kompaktné disky.
Úvodné menu ma trochu upokojilo, v jeho pozadí sa objavilo sympaticky spracované westernové mestečko v 3D grafike. Aj výborná dobová hudba, ktorá sa ozývala z reproduktorov, mi dodala nádej. Pohral som sa so skromnými nastaveniami a plný rozporuplných dojmov som klikol na "NEW GAME“.
|
|
|
Objavil som sa na púšti. Nikde ani človiečika, iba zvetralé kamene, ktoré zatarasili prechod k miestu označenému veľkým X, blikajúcemu na mape v pravom dolnom rohu obrazovky. Seba - teda muža v typickom kovbojskom klobúku a dlhom plášti som pozoroval zhora, v miernom uhle. Takýto náhľad umožňoval slušnú prehľadnosť okolia a detailnejšie vykreslenie okolitých objektov. V debničke, ktorú som rozporcoval elegantnou zbraňou od Samuela Colta, som objavil dynamit a umiestnil ho ku kamennému zásypu. Jedno veľké BUM a cesta predo mnou bola voľná. Čoskoro som narazil na nešťastníka, čo sa roztopašne hompáľal na šibenici. Mal som chuť v úcte k mŕtvemu zložiť klobúk, ale to už oproti mne vybehol akýsi pištoľník a začal zúrivo strieľať. Zameral som ho (pravým tlačítkom myši) a opätoval paľbu (ľavé tlačítko). Narovnal som si pokrčený klobúk a mašíroval do dedinky vykukujúcej v úzadí, kde ma podľa zmapovaného X malo čakať milé prekvapenie. Prechádzku pomedzi domy mi spríjemňovali ďalší ozbrojenci a tak som ich mile - rád kŕmil olovom zo zbraní, čo som našiel v ďalších debničkách. Dva revolvery spoľahlivo odpratávali z cesty všetkých gangstrov. Brokovnica s nimi urobila rýchly proces, ale len keď sa ocitli veľmi blízko a winchestrovka jediným výstrelom zneškodnila nejedného darebáka aj z väčšej vzdialenosti (neskôr ešte pribudla nehlučná kuša). Občas ma potešil nález dobrej whisky, ktorá mi doplnila body života. Konečne som sa dostal k určenému miestu, ale nečakal tam žiadny poklad, ale šéf banditov. Umlčal som ho revolverovým spôsobom a tak potvrdil prvý checkpoint. Na mape sa objavilo ďalšie X...
Takže asi takto vyzerá prvá hra obsiahnutá v DEAD OR ALIVE. Hovorím prvá, pretože WANTED je vlastne zložením niekoľkých jednoduchších hier do fungujúceho celku. Jednotlivé časti sa v istom slede obmieňajú a zabraňujú tak monotónnemu priebehu akcie. Naozaj skvelý nápad, pretože samostatné zložky by príliš dlho neudržali konzumentov pri klávesnici. Ale ich striedanie je príjemným spestrením a dodáva produktu nádych atraktívnosti. Ale ideme ďalej...
|
|
|
Druhá hra je notoricky známa už od počiatkov PC zábavy. Pred sebou máte ulicu s domčekmi a kadejakým haraburdím. Všetko vnímate z vlastného pohľadu. Nepohybujete sa, iba pomocou myši zameriavate a likvidujete zloduchov, ktorí na vás vyskočia spoza dverí, alebo vykuknú zo strechy. Ak neskoro zareagujete, dostanete guľku do čela, keď vyčistíte oblasť, autokamera vás presunie do ďalšej lokácie.
Tretia hra sa sústreďuje na jazdu a streľbu z koňa. Vnímate ju podobným pohľadom ako úvodnú pasáž DEAD OR ALIVE, teda zhora. Na svojom (alebo občas na cudzom) tátošovi musíte precválať pomedzi bandu šmejdov, sem tam preskočiť nejakú jamu a pre dobrý pocit a bezpečie odpraviť čo najviac dotieravcov.
Ako ďalšiu hru môžeme označiť aj tiché misie, vnímané opäť pohľadom zhora. Rozdiel je v tom, že nepriateľov nesmiete priveľmi otravovať, skôr sa im treba vyhýbať a nenápadne preniknúť k miestu určenia. Nočné hliadky majú okolo seba červený kruh. Označuje územie, kde vás ľahko spozorujú. Zeleným pásom je naznačený smer, kam sa práve dívajú. Tieto fakty musíte využiť vo svoj prospech a prebehnúť, alebo radšej preplížiť sa popri nich. V krajnom prípade vyryť do strážcu svoje iniciály. Ale pozor! Jedna chyba, jediný súperov výstrel a ste v keli.
|
|
|
Ako som už naznačil, grafika vyzerá celkom dobre a hudba je veľmi pôsobivá, aj atmosféra hry je naozaj vydarená. Dej je symbolický, ale o ten tu vlastne vôbec nejde. Myslím, že taký 1,2Ghz procesor a grafická karta z rady RADEON, alebo Ge FORCE vám zaručí pohodový zážitok. Ak by ste mali problémy s vykresľovaním textúr, podobne ako ja s RADEONOM 8500, nezabudnite aktualizovať grafické ovládače.
Čo dodať? WANTED:DEAD OR ALIVE je vcelku jednoduchá, ale naozaj zábavná hra a ak sa chcete odreagovať pri prostoduchej strieľačke, oplatí sa ju vyskúšať. Myslím, že vás chytí do svojich sietí, podobne ako mňa. Nie nadarmo sa hovorí, že v jednoduchosti je krása.