NEED FOR SPEED UNDERGROUND |
NEED FOR SPEED UNDERGROUND |
NFS Underground sa podstatne líši od svojich predchodcov zo série NFS. Hra by mala predstavovať niečo podobné ako závody v známom filme Fast & Furious. Ešte k tomu hodiť nejaký plech na karosériu, nejaké doplnky krásy a máme zaujímavý námet na hru.
Tento štýl na PS2 nie je neznámy. Hry ako Burnout alebo Midnight Club takéto možnosti ponúkli. Ale poďme už na NFS. Efektná animácia vám určite roklepe prsty. Menu je celkom obsiahle a zaujímavé, na pozadí je parádna kára. Rapová hudba známych raperov celkom zaujme. Ale najlákavejšie položka v menu je Go Underground. Je to akási dejová línia, podľa ktorej prechádzate hru. Po prekonaní prvej dráhy sa naskýta možnosť kúpy vlastného auta, ktoré budeme tunningovať. Výber je na začiatku trošku slabší. Je tu VW Golf, Peugeot 206, Mazda Miata, Honda Civic a Dodge Neon. To sú obyčajné sériovovo vyrábané autá, s ktorými vybehnete do ulíc. Takže nečakajte hned extrémne rýchlosti. Postupne sa vám budú odomykať iné, výkonnejšie autá. Skúsim ich napísať všetky, tak teda sú to: Mazda MX-5, Mitsubishi Eclipse, Toyota Celica, Mazda RX-7, Mitsubishi Lancer, Ford Focus, Subaru Impreza, Hyundai Coupe, Nissan Sentra, Nissan 240 SX, Toyota Supra, Acura RSX, Honda Integra type R, Nissan 350 Z, Honda S2000 a ako posledný sa dá vyhrať Nissan Skyline GTR. Keď som dobre počítal, tak je to 21 áut a uznajte, že autá sú veľmi pekné. Moje obľúbené sú Mitsubishi Eclipse, Nissan 350 Z a sj Nissan Skyline GTR je parádny s peknou dávkou konských síl. Autá sa dajú zmeniť na nepoznanie od toho základného modelu. Sú tu rôzne spoilery, otvory na streche, disky, výfuky, neóny, tieňovanie skiel, nálepky rôznych značiek, štýlové obrázky a rôzne vinyly. Hra síce neponúka desiatky rôznych týchto súčiastok, ale myslím, že sú vybraté tie najzaujímavejšie.
|
|
|
V Underground móde je celkom 112 závodov, za ktorými sa skrývajú šprinty, okruhy, drag, drift, turnaje, knockouty alebo závody na čas. Šprinty netreba veľa opisovať. Niekde sa začína a niekde končí. Okruhy sú tiež jasná vec aj keď niekedy to trošku prehnali s ich dĺžkou. Pri konci sú to 6 kolové a je tam aj dokonca 7 kolový okruh. Čas na jedno kolo je približne minúta v každom okruhu. Takže môže to vypadať takto. 5 kôl som na prvom mieste, v poslednom narazím do stĺpu a skončím posledný. Tak a môžem ísť znova, pretože v každom závode musíte skončiť prvý, aby sa mohlo ísť ďalej. Autori prišli s trošku netradičným štýlom závodenia a to je Drag a Drift. Drag je míľu dlhá rovinka, kde vyhráva najrýchlejší. Dôležité je to, ako radíte rýchlosti. Ukáže sa vám na obrazovke otáčkomer a keď máte už hodiť rýchlosť, začne svietiť v strede zelená bodka. Vtedy je ten správny moment. Ale niekedy sa musíte spoľahnúť na otáčkomer, pretože ručička stúpa závratne rýchlo a treba to vedieť odhadnúť. Drag mód pôsobí veľmi speedovo, takže pri ňom sa nudiť rozhodne nebudete. Hlavne keď je to závod cez mesto a pletú sa tam rôzne autá z bežnej premávky. Drift je tiež veľmi zaujímavý. Ide tu o to, aby sa udržalo auto čo najdlhšie v šmyku a v čo najväčšej rýchlosti. Takže pneumatiky šetriť jednoducho nebudete. Tu už záleží na výbere auta, pretože čím ma lepšiu akceleráciu, tým sa ľahšie šmýka. Niekedy to ale neplatí, keď auto doslova pretočíte, nedá sa prakticky ovládať. Potom tu máme Turnaje, kde sú najčastejšie 3-4 dráhy. V nich sa nazbierajú body. Za prvé miesto 8, druhé 6, tretie 4 a posledné sú 2 body. Po poslednej sa to spočíta a určí sa víťaz. Tu je dobré, že nemusíte v každom skončiť prvý. Turnaj môže byť aj v dragu alebo v drifte. Po turnaji sa väčšinou dostanete lepším súčiastkam a väčšiemu obnosu peňazí. Súčiastkami sa tu myslí motor, prevodovka, pneumatiky, palivový systém, turbo, brzdné kotúče, váhová redukcia, suspenzie a nitro. Používanie nitra je obmedzené a dá sa využiť len na chvíľkovú akceleráciu alebo zlepšenie max. rýchlosti. Nitro je riešené efektným rozmazaním a vytvorením takého zvukového tunela. Knockout je tiež každému jasný. Sú to všetko okruhy a posledný v kole vypadáva. Ako posledné, s čím sa tu môžete stretnúť je závod na čas. Predtým je často krátka animácia. Zo začiatku je tam myslím TJ, ktorý po splnení času vylepší nejakú časť. Neskôr sa to zmení na závody jeden na jedného, kde častokrát stačí súpera šupnúť do stĺpu a pokojne prísť do cieľa. Pred každým závodom si môžeme vybrať obtiažnosť, ktoré sú tri: easy, medium a hard. Teda nič netradičné. Na základe toho sa dostáva aj finančná odmena. Ale neni to také skvelé ako to vypadá. Peniaze slúžia na vylepšenia alebo kúpu nového auta. V praxi sa ale moc nevyužívajú a okrem začiatku, kde si každý chce čo najrýchlejšie vylepšiť auto ich ani nepocítite. Auto môžete mať len jedno a keď si chcete zmeniť auto, tak všetky nastavenia zostanú a prepočíta sa cena. Ja by som rozhodne privítal, že by sa mohlo kúpiť viacej áut. Jedno by som používal na drift, ďalšie na drag a ešte dajme tomu jedno na klasické závody po meste.
|
|
|
Celá hra sa odohráva len v jednom meste a menia sa len jednotlivé lokácie, ale kostra zostáva stále tá istá. Takže časom nebude problém prejsť dráhami bez škrabnutia. Chýba tu trošku aj poškodenie. Narazím v rýchlosti okolo 300 km/h do stĺpa a nič. No v každom prípade to nepovažujem za takú závažnú chybu hry. Jednu z najlepších stránok hry hodnotím určite veľmi kvalitné ozvučenie. Zvuky sú naozaj perfektne spracované. Underground podporuje Dolby Surround PRO Logic II so značkou kvality THX. Grafika v porovnaní s PC verziou dosť zaostáva, všetko sa mi zdá príliš kockaté a nedokonalé. Ale výsledný efekt je aj tak veľmi príjemný a zaujímavo spracované autá a okolie patria k najlepším stránkam hry. Pri vyššej rýchlosti sa objekty rozmazávajú a pôsobí to max. speedovo. Vozovka a autá sú lesklé a celé to vypadá super. Hrateľnosť v tejto hre prekoná asi každú závodnú hru na PS2. Hra síce ponúka len 3 pohľady, ale viac ich ani netreba. Hrací štýl je arkádový, takže nečakajte žiadne reálne správanie áut a ani poškodenie. Je to dokonca riešené tak, že keď niekde havarujem, tak súperi spomalia a dajú mi ešte šancu na dobehnutie. V hre, ale treba často používať brzdy a nitro v správny čas. V rýchlosti svištíte medzi autami v premávke a za tesné prefrčanie medzi nimi sa pridávajú štýlové body. Z tých štýlových bodov sa potom pridávajú rôzne vinyly. Najviac štýlových bodov sa, ale získava pri drifte. Kde sa dá nahrať naozaj veľké množstvo týchto bodov. Takže odomykáte postupne všetky vynily.
|
|
|
Zhrniem to tak, že NFS Underground je podľa mňa najlepšia závodná hra v súčasnosti. Svojou skvelou hrateľnosťou upúta snáď každého. Parádna hudba a svelé efetky to všetko iba znásobujú.
RECENZIE HRÁČOV |
9.0
BIGGEST BOSS
11.4.2006
UVODMňa tieto nfs série jednoducho bavia...Napísal som recku na NFS U2,NFS MW a nedalo mi nenapí...prečítať celé
|
8.8
MCROSS
29.10.2005
Herná séria Need For Speed je tu s nami už desať rokov. Je to dosť na to, aby sa stala doménou na tr...prečítať celé
|
8.6
K@5T@N
14.10.2005
EA GAMES se vydali naprosto odlišnou cestou než doposud. Horší či lepší? Předchozí díly NFS byly o z...prečítať celé
|
9.0
RAINBOW
8.6.2005
Koncom roku 2003 k nám zavítalo ďalšie pokračovanie závodov série Need For Speed s celým názvom Need...prečítať celé
|
9.3
PETER5NUMBER
16.4.2005
Kto by nepoznal nekonečnú sériu NFS, ktorej siedmy diel priniesol snáď najkvalitnejšie závody štýlu ...prečítať celé
|