CATWOMAN |
CATWOMAN |
Batman, Spiderman, Superman - superhrdinovia, ale samí muži. Teraz prichádza čerstvá krv do uzavretého spoločenstva superhrdinov - Catwoman. Mačacia žena sa snaží o svoj vzostup z vedľajšej postavy do vlastnej show. Pôvodne Catwoman mala nasledovať žiarivý príklad Spidermana, ktorý je najlepšie zarábajúcim remakom komixu, ako vo filmovom tak aj v hernom svete. Filmové spracovanie mačacej ženy sa ani napriek sexi Halle Berry nechytilo a distribútori budú radi, ak sa im vráti aspoň polovica stomiliónových nákladov na film. A čo sa týka, pre nás dôležitejšej, hernej konverzie, na tú sa pozrieme v nasledujúcich riadkoch.
Musela zomrieť, aby začala žiť. Zabili ju, ale je späť a chce sa pomstiť. Bola obyčajná návrhárka reklám. Volala sa Patience Prince. Keby zomrela, nik by si to nevšimol. Nesmrteľná egyptská mačka si ju našla a ju priviedla späť a podobne, ako stovky podobných pred ňou. Určila jej nový osud, vdýchla nový život - život mačacej ženy. Odteraz bude Catwoman. Rýchlosť, mrštnosť pohybov, nočné videnie, kvalitný čuch, lezenie po stenách, skákanie z veľkých výšok to bude teraz jej život. Keď sa tomu sa pridá aj niekoľko negatívnych vecí, ako strach z vody a túžba po trblietavých veciach, problémy sú na ceste.
|
|
|
Autori sa v príbehu hry presne držia filmovej línie a misie sú postavené na lokáciách z filmu. Teda v hre si prejdete všetky kľúčové scény z filmu plus niekoľko menších scén okolo. Celkovo to robí 7 misií, rozčlenených vždy na niekoľko častí. Prejdete ich však za 4-5 hodín a to aj s množstvom frustrácie a búchania päsťou do klávesnice pri tom, ako už 50-ty krát spadnete z nejakej strechy, kam ste sa posledných 5 minút škriabali a musíte to zvládať znovu. Popritom všetkom vás hrou bude sprevádzať slabá kamera a nedoriešené ovládanie. Primárne je totiž hra určená pre konzoly a zjavne sa nikto nepozastavil nad optimalizovaním klávesnicového ovládania.
Aby ste pochopili hra je štýlom niečo, ako kombinácia Tomb Raidera a Prince of Persia, teda sa dostatočne naskáčete a miestami si aj zabojujete. Len na rozdiel od Princa je tu skákanie iritujúce a frustrujúce, väčšinou totiž neviete kam skočiť, neviete čo spraviť a ak sa to náhodou po niekoľkých pokusoch prejdenia miestnosti dozviete, musíte skúšať ešte 10 krát pokým sa konečne dostanete ďalej. S bojmi proti nepriateľom je to podobné, nemáte žiadne zbrane a jedine môžete používať svoj bič a svoje drápy. To však na zabitie nepriateľov nestačí a nikdy ani nikoho nezabijete, nepriateľov vždy musíte odkopnúť do nejakých vitrín alebo smetných košov, ktoré sa po nich zavrú a máte pokoj. Takže pokým si ich presne nenastavíte na určité miesto a neodkopnete kam treba, musíte sa s nimi párať. Nájdu sa aj takí, ktorých nemáte kam strčiť a do nich budete musieť udierať až dovtedy pokým to nevzdajú a neodbehnú preč. Energiu nepriateľov vidíte len pri bossoch, ktorých stretete na konci niektorých levelov. S nimi začína naozajstný boj a tu pocítite naplno problémy s kamerou a ovládaním. V každom levely máte prísť vždy len na určité miesto, kde misia končí. Cestou však môžete využívať špeciálne kopy a efektné triky, za ktoré dostávate body a za ne si na konci levelu môžete kúpiť nové špeciálne chmaty, kombá a efekty.
|
|
|
Keď to povieme slušne kamera je na prd. Často sa totiž stane, že nič nevidíte, neviete kam ísť, nevidíte nepriateľov, ktorí na vás útočia. K tomu vás kamera nesleduje, len sa niekde v určených pozíciách na celú scénu pozerá, ide veľmi pomaly za vami alebo čo je ešte horšie, je niekde naboku od vás a nevidíte, čo je pred vami. Jedine klávesou pre FPS pohľad si na chvíľu môžete pozrieť pohľad z vašich očí, ale v ňom sa hrať nedá a teda si tak môžete len obhliadnuť okolie. Pritom tento FPS pohľad je určený na sledovanie stôp. Pri ovládaní treba spomenúť, že celé to ovládate na klávesnici a na myš môžete zabudnúť. Šípkami sa pohybujete do strán a numpadom zase ovládate údery. Nefungujú tu boje tak, ako v Prince of Persia, že sa bije automaticky len jedným tlačidlom, ale tu musíte ovládať minimálne 4 klávesy (aby ste trafili na tú stranu, na ktorú chcete) a to ešte obyčajné kopy kombináciou so shiftom. Najhoršie je, že niekedy neviete presne, na ktorú stranu kopne alebo udrie a nemusíte vôbec trafiť nepriateľa. Podobne problematické je keď musíte niektorý predmet zachytiť bičom a trafiť ho do niečoho. Na druhú stranu, aby sme len nekritizovali, skákanie po rôznych rúrach, saltá a otočky na zachytenom biči sú veľmi pekne spravené, rovnako ako animácie hlavnej postavy, s tou sa autori pekne pohrali. Škoda však, že nespracovali rovnako aj všetko ostatné. Levely sú slabo navrhnuté, a často zbytočne prekomplikované množstvami skokov a malým počtom nepriateľov.
Čo sa týka rýchlosti grafiky, je to relatívne v pohode a ani množstvo efektov ju nespomaľujú. Jediná škoda, že sa tie rozmazávania, triky a efekty nedajú vypnúť a časom môžu dosť vadiť. Zvuková stránka hry je rovnako na priemernej úrovni. No človek sa až diví, čo všetko kvôli komercii dokáže EA vyprodukovať a to sa v poslednej dobe veľmi snažili vypľuvať len kvalitné tituly.
|
|
|
Celkovo je hra len komerčný nedokončený produkt. Je to vlastne maximum, čo sme od menej ako ročnej práce na hre mohli čakať. Kvalitatívnym prirovnaním k ostatným filmovým konverziám mi až príliš pripomína Alias a PC verziu Spider-Mana. Všetko také priemerné tituly určené len pre skalných fanúšikov. Mimochodom oproti komixu je v hre a filme príbeh odlišný, autori si vybrali novú postavu a novú Catwoman. Týmto ťahom si môžu dovoliť nových nepriateľov, nové prostredia a aj nové možnosti. Čo by bolo zaujímavé keby existovala potenciálna možnosť pokračovaní, totiž film a ani hra nebudú v žiadnom prípadne finančne úspešné a teda nebudú ani pokračovania.