KILL.SWITCH

KILL.SWITCH

4.5

Často hrdinovia majú za úlohu zastaviť vojnu. Vy ju teraz budete musieť vyvolať.

Recenzia na PC verziu

Toto leto bolo naozaj bohaté na konverzie hier z iných platforiem a pravdu povediac bude tento trend v nasledujúcich rokoch ešte poriadne narastať. Dôvod je jednoduchý: peniaze. Väčšina megakorporácií ako napríklad Sony vráža nemalé prostriedky do vývoja týchto konzolových titulov a tak nečudo, že sa titul dočká vydania hneď na viacerých platformách, len aby naakumuloval čo najväčší zisk pre onu megafirmu (v zásade ich chápem – veď kto by chcel na svojich produktoch prerábať?). Otázkou je ale, či tento princíp vývoja jednej hry hneď pre viacero herných systémov je aj prínosom pre hráča vlastniaceho PC. Žiaľ musím ale konštatovať, že viacero doterajších pokusov ako napr. Spiderman 2 (ale česť výnimkám; viď. sériu Silent Hill, tu však musím poznamenať, že PC verzia vyšla až s niekoľkomesačným oneskorením) oplývalo kvalitou dvojdňového kravského lajna a tak som netrpezlivo očakával príchod akcie Kill Switch, ktorá je priam ukážkovým príkladom spomínanej skupiny hier.

Kill.Switch
Kill.Switch
Kill.Switch

 

Uff, akcia nieje ten pravý žáner, ktorý by charakterizoval tento zabitý čudlík a hra má naopak omnoho bližšie k taktickým stealth akciám ako Metal Gear Solid alebo Splinter Cell. Kedže je tento žáner už značne vycicianý, autori sa rozhodli aspoň zaujať netradičným príbehom, ktorý sa naozaj vymyká zabehnutému štandardu superhrdinov amíkov (povolení sú aj frantíci) a superpodliakov arabov, aj keď sa to tak v prvotných okamihoch hrania nemusí zdať. Čoskoro však nasleduje vytriezvenie a hráč sa s vypleštenými očami a ušami dozvedá, že vlastne ovláda akéhosi maníka, ktorý prezmenu kontroluje supervojaka v akcii pomocou diaľkového ovládania, tu predstavujúceho nervový čip. Zistenie, že vlastne hráte za tých zlých, už vezmete v pohodke a to, že vašou hlavnú úlohou je poštvanie svetových veľmoci proti sebe pomocou zakamuflovaného soldáta-záškodníka, vo vás už nevyvolá ani sebamenší nervový vzruch (výnimku majú epileptici).


Dej je však jedná vec, misie a ich náplň vec druhá. Tu už team Namca nebol až tak vynaliezavý a odniesol si to predovšetkým design jednotlivých levelov. Základnou úlohou hráča je v každom leveli dôjsť až na samotný koniec, kde je zvyčajne potrebné vykonať nejakú špeciál akciu. Aj keď sa hra tvári, že hráčovi ponúka neustále nové a nové úlohy, v skutočnosti sa jedná len o niekoľko do nekonečna sa opakujúcich činností ako plánovanie bômb či zber životne dôležitých predmetov, takže zívať sa vám začne poriadne skoro. Aspoňže sa misie odohrávajú v rozdielnych prostrediach, lebo by som tomu náporu nudy ľahko podľahol. Z blížiaceho sa spánku vás taktiež vytrhnú aj zakomponované stealth prvky, tu reprezentované neustálou potrebou skrývať sa pred salvami vypálenými z nepriateľských zbraní a pravdu povediac, je to asi jediná zmysluplná vec, ktorú budete počas hrania vykonávať.

Kill.Switch
Kill.Switch
Kill.Switch


Väčšinu herného času tak strávite zbabelým schovávaním sa za rôznymi predmetmi a občasným používaním špecialitky nazvanej „blind shoot“ (v preklade streľba na slepo) pomocou ktorej sa vcelku bez problémov vysporiadate s väčšinou nepriateľov, ktorých umelá inteligencia dosahuje vrchol demencie ad absurdum a najlepšie by sa dala prirovnať k IQ banánovej šupky. K zábavnosti naďalej vonkoncom neprispieva ubohá krátkosť hry, kde i na najťažšiu obtiažnosť podľahne Kill Switch siedmim hodinám pohodového hrania, a aj to si ešte stihnete pár krát odskočiť na potrebu. A znovuhrateľnosť? Na to zabudnite, pretože žiadne unlockovacie bonusy alebo multiplayer v tejto hre nehľadajte.

No, keďže zábava kolíše podobne ako línia sínusovky, radšej tento citlivý prvok každej hry nechajme na pokoji a rovno sa pozrime, ako gamesa dopadla z technického hľadiska. Verzie pre Xbox a PS2 boli až na malé detaily podobné ako vajce vajcu a tak sa dalo očakávať, že rapídnym zmenám nepodlahne ani verzia určená pre PC. Kupodivu však musím konštatovať, že žiaden väčší debakel sa nekoná a z grafického hľadiska si hra drží vcelku obstojný štandard. Modely postáv sú relatívne v poriadku ale hra trpí typickým neduhom konzolových konverzií a tým je celkové nízke rozlíšenie, či už textúr alebo samotných postáv. Hra okrem toho limituje maximálne rozlíšenie len do výšky 1024x768 takže majitelia monitorov s väčšou uhlopriečkou si do sýtosti užijú pixelovitosti prostredia. Počas hrania som si okrajovo všimol jeden detail, a to že všetky postavy sa pohybujú akoby zrýchlene, vinou zlej animácie, takže realizmus dostáva poriadne na frak. Podobnými chybkami je zaplavený aj zvukový doprovod, ktorý je tvorený hlavne efektmi streľby a výbuchov. Opäť sa to týka chôdze, resp. behu, kde reprák vypľuje viac zvukových krokov, než ich vojak v skutočnosti (tej virtuálnej) urobí. Naopak hudobný doprovod sa autorom podaril a ponúka hneď viacero chytľavých melódií.

Kill.Switch
Kill.Switch
Kill.Switch

Neviem si dať rady, ale hra vo mne vyvolala rozpačité pocity. Namco v poslednom čase začalo dosť upadať a tento trend, zdá sa byť, nezmení ani Kill Switch. Hra, tváriaca sa ako vážny konkurent špičkovým stealth akciám ako Splinter Cell alebo Metal Gear Solid, si vo výsledku môže bez problémov podať ruky s jednoduchými strielačkami typu Time Crisis (zhodou okolnosti taktiež výplod Namca). Tak či onak, Kill Switch zaujme len malé percento hráčov a tak je jeho existencia predurčená jeho zániku.


napísal blade 20.9.2004
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
4.5
Ohodnotiť
KILL.SWITCH
+ občasné prestrelky
+ hudba
- nuda
- animácie postáv
- zúfalá krátkosť
- AI nepriateľov
- a mnoho ďalších...


RECENZIE HRÁČOV

Vývoj: LSP Games / Cenega / Namco
Štýl: Akcia
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania:  marec 2004
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Speňaženie youtube - privyrába... (0)
Zdar potreboval by som poradiť od niekoho, kto zar...
|Philips oled 818 - ktory mod? (3)
Caute, kedze sa v tom az tak nevyznam dosiel som s...
|Problém s batériou notebooku. (7)
Ahojte, pred nedávnom som si všimol, že sa mi o vý...
|Diagnostika/oprava rtx (3)
Zdravim, nie je tu niekto z ba, kto sa venuje diag...
|Chladenie pre amd 9950x - voda... (1)
V pondelok som zobral Ryzen 9950X - podla heureky ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29547)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk