EVIL GENIUS |
EVIL GENIUS |
Pamätáte si na pecku od Bullfrogu Dungeon Keeper? Nie? V nej ste sa ako zlý pán jaskyne snažili zhromažďovať vo svojom podzemí, čo najviac zlata a pritom zabrániť chrabrým rytierom, aby ho dobili. V podobnom štýle sa nesie aj novinka od Elixir Studios, Evil Genius.
How evil you are?
Už vás omrzelo hrať stále za kladné postavy? Nebaví vás plniť úlohy, ktoré sú proti vášmu zlému presvedčeniu? Hráte sa radi s výbušninami, pascami a nastražujete ich na úbohých bezdomovcov a okoloidúcich dôchodcov? Tak potom Evil Genius by mohla byť pre vás tá správna voľba. V hre máte na výber jedného z troch zloduchov. Zákerný Maximilián, nie nepodobný tomu z filmu o Austinovi Powersovi, charizmatickú Alexis a nebezpečného čínskeho vedca Shen Yu. V podstate je jedno ktorého záporného hrdinu si vyberiete, lebo všetci majú rovnaké vlastnosti a líšia sa len svojím prvým pomocníkom, tzv. Number 2, takže napr. Maximilian začína s čínskym samurajom a Shen Yu s anglickým detektívom.
|
|
|
It’s good to be evil!
Na samom začiatku dostanete pridelený malebný ostrov, pár základných pomocníkov a cca. $250 000. Na ostrove sa nachádza veľká skala, kde si založíte svoju základňu. Ak ste už hrali spomínaného Dungeon Keepera, tak to zo začiatku pôjde všetko, ako po masle (samozrejme hnusnom, hnilom masle, sme predsa v zlej a skazenej hre :)). Pravým myšítkom kliknete na skalu, kde sa rozbalí menu možných budov na stavanie. Zo začiatku ich nie je veľa, ale ako postupujete hrou, pribúdajú novšie a strašnejšie. Najprv treba vybudovať kasárne pre minionov, čo sú základní pracovníci, z ktorých sa stávajú neskôr bojovníci a vedci. Treba rozmiestniť chodby po komplexe a vybaviť miestnosti zariadením ako postele, počítače, pasce. Stavanie prebieha jednoducho. Kliknete čo chcete postaviť, veľkosť miestnosti natiahnete myšou na požadovaný rozmer a stlačíte tlačidlo pre stavanie. Worker sa rozbehne do skladu po zásoby a za chvíľku je už všetko hotové. Je tu, ale jeden háčik. Mno on je to v neskorších fázach skôr mäsiarsky hák. Ak máte totiž už miestnosť postavenú a plne vybavenú a zistíte, že je priveľmi veľká a treba ju kvôli úsporám miesta zmenšiť, dá sa len celá zbúrať. Žiadne odrezávanie z miestnosti. Treba všetko komplet zrušiť aj s vybavením a začať odznova. Dosť nepríjemné. Miestností je veľa a nechýbajú chuťovky ako vypočúvacia miestnosť, kontrolné centrum, miestnosť hlavného bossa s obrovským stolom, kde kuje plány ako dobiť celý svet, nemocnica pre zranených, laboratóriá, sejfy na peniaze a ukradnuté hodnotné veci, mraznička na mŕtvoly, študovňa, knihovňa, odpočinková miestnosť, kuchyňa, telocvičňa a pod.
James Brown ehm Bond is dead.
S každou postavenou miestnosťou a vybavením, sa zväčšuje tzv. Heat, čo je akási viditeľnosť vašej základne pre ostatné znepriatelené klany. Čím ste viditeľnejší, tým sa na ostrov valí viac nepriateľských špiónov, infiltrátorov, zlodejov a iných narušiteľov. Znepríjemňujú výstavbu základne, kradnú vaše poctivo ukradnuté cennosti, zabíjajú minionov a sabotujú prístroje. Každého zneškodneného nepriateľa treba rýchlo odniesť do mrazničky, pretože zvyšuje Heat základne, čo sa rovná prílivu ešte väčšieho počtu nepriateľov a ešte viac mŕtvych na vašej aj druhej strane. Ak nemá, kto odnášať mŕtvych a nie sú peniaze na nových minionov, tak si viete predstaviť, ako to asi dopadne. Áno, keď nemá kto brániť základňu, tak misia končí. Vlastne moment. Táto hra žiadne misie nemá. Ak niečo na začiatku zle navrhnete alebo skončíte s peniazmi v mínuse, čakajú vás veľké problémy. Ak sa to stane ešte na začiatku, tak sa to dá vyriešiť, ale ak ste ďaleko v hre, tak to pekne nase...
|
|
|
Army men.
Postupne sa sprístupňujú nové typy jednotiek a zo základného miniona tak môžeme v jednej vetve spraviť strážcu, vojaka alebo špeciálne komando a špióna. V inej zase postupne opravára, vedca a majstra atómovej fyziky. Vaši nepriatelia sa tiež vyvíjajú a postupne posielajú ťažších oponentov. V zbrojnici treba postaviť stojany na pušky a ak agenti preniknú až do základne, treba vyhlásiť poplach. Inak totiž vaši vojaci stoja a kukajú, ako teľce. Ak ste náhodou robili niečo iné, napr. na svetovej mape a o útoku nič neviete, tak po návrate vás čaká prekvapenie. Po vyhlásení poplachu bežia všetci do zbrojnice a berú do rúk zbrane zo stojanov (ak niesu postavené, vojaci sa bijú len rukami, čo je oproti ozbrojeným jednotkám márny boj). Lenže, ako to už chodí, býva väčšinou neskoro. Poslednou záchranou býva použitie nejakého z vašich hrdinov, ktorému sa po určitom počte zabití zvyšujú schopnosti. Špeciálne schopnosti ako teleport, mínové pole, granáty, super sek mečom alebo prosenie o milosť sú síce fajn, ale proti presile bezcenné.
Devious traps.
Na obranu základne sa dajú použiť rôzne typy nástražných systémov, ktoré, ak máte postavené laboratóriá a výskumné centrá môžete ďalej vylepšovať. K dispozícii sú nášľapné výbušné mechanizmy, ohnivé prepadliská, plynové komory, cirkulár, guľometné veže, odfukujúce trysky a podobné srandičky. Bývajú však často ničené sabotérmi a ich cena tiež nieje najnižšia. Tak napríklad guľometné veže majú rádius pokrytia cca.30° a dajú sa postaviť len do 4 strán. Čiže zostáva ešte dosť priestoru na to, aby sabotér využil príležitosť a vežu zničil. A ak padne jedna, ďalšia stratí krytie a je to celé zasa v prd... A to som ešte nespomenul, že vežiam treba manuálne zadávať ciele. Nonsens.
Masterplan.
Celá hra sa neodohráva len v základni, ale treba operovať po celom svete. Prepnete sa na svetovú mapu a môžete si vybrať, či chcete uniesť nejakého vedca, ukradnúť nový prístroj pre výskum alebo len tak kradnúť, čo je mimochodom jediný príjem peňazí. Na každú misiu, ktorú musíte najprv objaviť, treba iný počet minionov. Aby ste uniesli služobnú vám postačia štyria workeri, ale na vedca svetových kvalít alebo na zmiznutie Eifelovky už je treba 10 workerov, 8 valetov, 10 vedcov, 10 opravárov, 15 strážcov a 5 vojakov, ktorí zasa budú chýbať pri obraňovaní základne. Tu nastáva jeden z najväčších problémov hry. Ak ste totiž na svetovej mape, tak netušíte, čo sa deje v základni a opačne. Tak sa skoro vždy stane, že pošlete vrtuľníkom zo 20 minionov niekam na misiu a než tam priletia, vrátite sa späť do základne. Keď skočíte naspäť, tak sa kľudne stane, že minionov už vyhľadal nepriateľský agent a polovicu zničil, čo na to, aby ste začali misiu nestačí, takže treba priviesť ďalších. Celá misia prebieha tak, že vyberiete cieľ a zobrazí sa, koľko bude misia trvať, akých minionov na ňu potrebujete a celkové riziko misie. Potom už len kliknete na GO a čakáte.
|
|
|
Colour the world.
Grafika sa podarila a štýlom pripomína filmy Austin Powers alebo hry No One Lives Forever. Motion capture postavičiek je tiež veľmi dobrý a potešia hlavne také detaily, ako bitka pri vypočúvaní, točenie agentov v mixéri alebo pálenie ohňom. Veľmi ma pobavila skupina plávajúcich potápačov dôverne napodobňujúcich akvabely v loadovacom menu. Hudba nijako nezaostáva. Jednotlivé témy akoby vypadli z filmov o Bondovi alebo Majorovi Zemanovi. Ako celok hodnotím Evil Genius veľmi pozitívne. Hru mohli, ale rozdeliť do levelov a tým zabrániť po niekoľkých hodinách hrania narastajúcej skepsy a frustrácii. Tiež mohli lepšie vyriešiť kooperáciu medzi základňou a svetovou mapou a vylepšiť búranie miestností. Ale aj tak, až na pár nedostatkov v hrateľnosti sa hra podarila.
RECENZIE HRÁČOV |
PC
Vývoj: Vivendi / CENEGA Slovakia / Elixir studios Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|