KULT: HERETIC KINGDOMS |
KULT: HERETIC KINGDOMS |
Konečne sa na trhu objavila nádejne vyzerajúca RPG! Je to už niekoľko mesiacov, keď hráčov oslovil kvalitný titul z tohto žánru. Myslím, že to bola hra Beyond Divinity, u nás dostupná aj v češtine. Dá sa predpokladať, že aj Kult: Heretic Kingdoms si budú môcť hráči na Slovensku v Čechách zahrať v zrozumiteľnom jazyku. Dôvod je jednoduchý. Nový produkt pochádza z dielne slovenského tímu 3D People.
Hlavným hrdinom, pardon hrdinkou, je mladá novicka z radov inkvizície. Jej neľahkou úlohou je nájsť a zničiť nevšedný meč, ktorý so sebou prináša násilie a záhubu. Je zrejmé, že ju čaká neľahká cesta, plná nebezpečenstiev. Hoci pútničku občas sprevádza skúsený majster Valkarin, alebo iná spriatelená postava, pri boji a plnení náročných úloh je v podstate vždy odkázaná len sama na seba. Musí splniť veľa menších úloh a poraziť mnoho nepriateľov, kým úspešne zavŕši svoje poslanie. Putuje cez lesy, údolia, jaskyne a zamrznuté pláne. Navštívi zaujímavé dedinky i mestá, vojenské tábory aj nepriateľské sídla. Často je nutná jej pomocná ruka. Pritom mnoho problémov môže riešiť viacerými spôsobmi. Napríklad mlynár, ktorému ušla vydajachtivá dcéra, sa poteší, keď za ňu dostane dvesto shekelov. Ale oveľa radšej by privítal pomocníka, ktorý nahradí stratenú pracovnú silu. Na základe vašich rozhodnutí a výberu je čiastočne ovplyvnený priebeh deja a výrazne to ovplyvní záver hry. Kult má údajne až šesť rôznych zakončení a to je naozaj pozoruhodné.
|
|
|
Vaša postava začína, ako je to už zvykom v RPG, dosť skromne. Slabší meč a jednoduché oblečenie. K tomu magická palička od majstra Valkarina s možnosťou využívať sily jedného zo štyroch živlov. Oheň, voda, zem a vzduch. Ale čoskoro nebudete vedieť, do čoho skôr zaodieť svoju hrdinku a akú zbraň uprednostniť v boji. Po krajine sa potuluje mnoho nekalých živlov a po väčšine z nich zostane niekoľko užitočných predmetov a zlatých shekelov. Inkvizítorka môže nosiť chránič trupu, plášť, obuv, legíny, náplecníky, prilbu, ochranný náhrdelník a prstene. Dokáže používať magické palice, ale aj meče, dýky, bojové kladivá, luk a štít. Záleží len na vás, či uprednostníte boj zblízka alebo budete jednať, ako hraničiar či kúzelník.
Podľa toho, ako orientujete vašu postavu, je treba zvážiť aj výber zručností. Získavajú sa automaticky pri každej novej úrovni a priebežne počas hry, ale ich používanie je vecou vášho rozhodnutia. Vždy po odpočinku pri ohni alebo v posteli sa vám úplne zregeneruje život a zobrazí menu schopností. Súčasne môžete použiť len istý počet výhod, takže si musíte zvoliť tie najoptimálnejšie. S nimi potom budete ďalej putovať a bojovať, až kým po odpočinku nezvolíte iné alternatívy. Takto napríklad získate o desať percent skúseností naviac, bonusy k obrane a útoku, zvýši sa pravdepodobnosť, že nájdete magický predmet atď. K uvedeným schopnostiam patria aj kúzla, ktoré môžete používať po aktivovaní a s príslušnou magickou palicou. Napr. keď medzi schopnosťami zvolíte ohnivú guľu, môžete ju v istých intervaloch vystreľovať z magickej palice so živlom ohňa.
Nadbytočnú výstroj, spolu s drahými kameňmi a liečivami, uložíte v inventári. Kapacita úložného priestoru je malá, ale to sa rýchlo zmení, keď si zadovážite priestranné vrecká. Potom môžete so sebou vláčiť plno kadejakého haraburdia, ktoré u obchodníka speňažíte. Prípadne nadbytočnú váhu uložíte v truhlici vo vašom domčeku, za ktorý ste vycálovali tisíc zlatých. Zaujímavý je aj spôsob liečenia. Utŕžené zranenia zahojíte bylinkami, liečivým totemom, či iným "ránhojičom“, ale len v istom rozsahu. Pre plné uzdravenie je nevyhnutný už spomenutý odpočinok pri vatre či v posteli. Pozitívom je, že liečivé zdroje sa nikdy neminú! Takže napríklad vrecko byliniek vydrží až do konca hry.
|
|
|
Ďalšou zaujímavou inováciou je alternatívny svet, takzvaný "Svet Snov“. Jedná sa o prechod do spirituálneho stavu. Okolie zostáva nezmenené, len získa podivný nádych a namiesto živých nepriateľov vás môžu zaskočiť duchovia a démoni, ktorí sa zdržiavajú práve v tejto sfére. Našťastie aj oni sa dajú zahubiť. Navyše po nich zostáva esencia, vďaka ktorej získate body užitočné pri zvyšovaní atribútov na novej úrovni. Pre ďalšie napredovanie je často nevyhnutné dostať sa do tejto sféry. Buď preto, že je nutné zlikvidovať temné duše alebo osloviť padlého hrdinu, ktorý poskytne užitočnú radu. Podobný výmysel ste mohli vidieť v hrách Legacy of Kain, kde takto prekonával prekážky hrdina Raziel. Ale v RPG je tento nápad použitý prvýkrát.
Hra patrí medzi RPG, ktoré majú dobre vyvážené zložky boja a dialógov, ktoré rozvíjajú príbeh. Aj keď občas je tých slov priveľa. Niektoré položky v dialógu zostávajú v ponuke aj keď už nie sú aktuálne. Ale to nie je až taká vážna chyba. Povedzme, že sa dá prižmúriť oko aj pri občasnom zasekávaní postáv a dokonca predmetov. Čo, ale pokladám za krutú skúšku nervov je zdĺhavé nahrávanie lokalít. Pri prechode z jednej časti hry do druhej niekedy musíte čakať až niekoľko minút, čo je naozaj priveľa. A keď sa vám vyskytne problém, že na novom území vás hneď po vstupe prekvapí niekoľko súperov a musíte viackrát absolvovať nahrávanie pozície a lokality, vzkypí vo vás žlč. Poslednou výčitkou z mojej strany je nestabilita produktu. Vždy po niekoľkých hodinách hrania mi hra spadla. Snáď tento problém vyrieši aktuálny patch.
Určite ste videli aj lepšiu grafiku ako v Heretic Kingdoms. Napriek tomu, izometrické 2D spracovanie má svoje kvality, ktoré treba oceniť. Autori sa s mnohými lokalitami maznali ako s malým dieťaťom a na výsledku je to vidieť. Pekne modelované domčeky so slušnými detailmi, vojenský tábor alebo vypálený chrám vyzerajú vierohodne. Aj statické obrázky, ktoré priebežne dopĺňajú dej, vyzerajú sympaticky. Hudba a zvuky nie sú najsilnejšou stránkou projektu, ale vyhovujú. Na hru vám určite postačí 800 MHz procesor, 128 MB RAM a priemerná grafická karta.
|
|
|
Kult: Heretic Kingdoms ma spočiatku veľmi nezaujal. Hre som prišiel na chuť až po niekoľkých hodinách hrania. Upútala ma vďaka silnému príbehu a niekoľkým netradičným inováciám. Prirovnávať tento titul k Diablovi alebo Sacred nie je na mieste. Skôr by som povedal, že má veľa spoločného s Divine Divinity. A musím povedať, že Kult nad spomínaným titulom víťazí. Sedem obšírnych svetov, päťdesiat lokalít a viac, ako štyridsať úloh spletených v nevšednom príbehu, ponúka dlhodobú zábavu. Kult pravdepodobne nebude vyhovovať príliš náročným hráčom, ale jednoznačne má šancu zabodovať a uspieť v tvrdej konkurencii.
RECENZIE HRÁČOV |
8.9
MAJKYX
10.4.2005
Touto uživatelskou "recenziou" chcem len pochvalit SVK developerov za imho velmi zabavnu a chytlavu ...prečítať celé
|
PC
Slovenské hry Vývoj: Project 3 / 3D people Štýl: RPG Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|