WORMS FORTS: V OBLEŽENÍ |
WORMS FORTS: V OBLEŽENÍ |
je2ry: Nudaaaaaa. Dáme niečo?
Fendi: Hmm a čo? Zase CSko?
je2ry: Čo ja viem... Mňa už to ani veľmi nebaví, stále to isté dookola a ani ten “aim“ už nie je čo býval za mladých čias.
Fendi: Tak čo s načatým večerom? Skúsime nových Wormov?
je2ry: Hmm, skúsme. Starých Wormov som dosť dával...
.....
Fendi: Horí mi budova.
je2ry: Skús ju zahasiť červom.
Fendi: Hmm, ako to, že skapal? Veď červy sú od prírody nehorľavé, či nie?
je2ry: Nie.
Team 17 známy ešte z čias Amigy sa opäť rúti s ďalším pokračovaním slávnych červíkov a aby z ľudí nežmýkali peniaze len tak, tak pridali wormsom tretí rozmer. No moment. Povedal programátor z Team 17 okázalo. Pán riaditeľ, ale predsa Wormsov v 3D sme tu už mali. Treba okrem realistického (tzn. hnusného) 3D pridať niečo, čo by ľudí nalákalo a náš ďalší produkt (tzn. brak). Mal som taký nápad, na samostatnú hru, ale mohol by sa kľudne použiť vo wormsoch. Hmmm, zamyslel sa riaditeľ. Tak sem s ním.
|
|
|
Za najväčšiu devízu sú podľa autorov pokladané budovy. V každom ťahu je možne postaviť budovu a poprípade obsadiť s ňou kontrolný bod označený hviezdou. Čím viac bodov je obsadených, tým lepšie budovy si môžeme postaviť. Na začiatku sú k dispozícii iba vežičky, ale neskôr pribudnú opevnenia, laboratóriá (červy majú dvojnásobnú útočnú silu), továreň na zbrane (padajú lepšie zbrane), poľný lazaret (čo sa tak môže asi diať v lazarete...) alebo citadela. Len z nej sa dajú použiť tie najlepšie zbrane, ako laser alebo ťažká kuša. Zo stretu na blízko sa tak stáva prestrelka na diaľku. Aby to nebolo až také jednoduché, je vždy v strede mapy nejaká prekážka. Apropo prekážky. V starých wormsoch bolo samozrejme možné prekážky rozstrieľať. Tu to možné nie je. Ničiť sa dajú len vami postavené budovy. Takže vám nezostáva nič iné, len prekážku s vežičkami obísť, alebo strieľať naslepo. Zaujímavé je aj to, že ak zničíte súperovi vežičku v strede poľa, tak ostatné veže od nej napojené prestanú fungovať. Sú síce spojené len kamenným múrikom, ale asi tým prerušíte tok tibéria, čo nosia neviditeľní impovia z jednej vežičky do druhej, aby si s ním mohli svietiť pod paplónom (toto je len naša domnienka a nemusí sa zakladať na pravde).
V multiplayeri (nosná časť tohto herného skvostu) je na výber neuveriteľných 5 (slovom päť) prostredí, ako starovek, Čína alebo Egypt, z ktorých je jedno horšie ako druhé. Jednoducho, ak si chcete s niekým zahrať Worms Forts po LAN, internete alebo pomocou voľby hotseat (viacerí hráči pri jednom počítači), zvoliť si môžete 5 máp a šmitec. Keďže absentuje generátor prostredí a objekty na mapách sú nezničiteľné, budete nútení hrať tieto mapy dookola a predpokladáme, že vás to bude baviť kratšie, ako dívať sa na nos Adely Banášovej. Okrem už notoricky obohraného módu „zabi všetko ružové“ sa v hre nachádzajú nové „superzábavné“ módy. Spomeňme napríklad Rhino a Go (hlavnú úlohu tu prekvapivo hrá nosorožec a jeho ničivá sila) alebo Gimmer Shelter (červíci stojaci na vežičkách sú nezraniteľný).
Dlhou „odzábavňujúcou“ kúrou prešli bohužiaľ aj zbrane. Keďže je hra primárne postavená na stavaní a následnom dobíjaní pevností, málokedy dochádza k boji muža proti mužovi, či skôr červa proti červovi. Zbrojný arzenál pozostáva z vyše 30tich kúskov, ale jedná sa takmer výhradne o rôzne variácie na tému MET, napríklad chladničkoMET, starobabkoMET, jeleňoMET, nosorožcoMET, superhrochoMET alebo laseroMET. I keď názvy niektorých z nich môžu znieť zábavne, verte nám, od zábavy majú asi toľko, čo Robo Mikla od speváka :). Drvivá väčšina z nich je v praxi nepoužiteľná, pretože ani na milion-šesť-sto-tridsiaty-tretí-krát sa vám so zbraňou nepodarí nič trafiť, nanajvýš tak spomínanú strednú prekážku (v lepšom prípade) alebo vlastných wormov (v tom horšom). Zo starých známych klasík ostali zachované raketomet, granáty alebo Napalm Strike. Úplne vynechané boli brokovnica, ale aj dynamit či posvätený granát.
|
|
|
Fendi: A teraz ťa môj červík JiggaJigga odpráskne až budeš mŕtvy!
je2ry: Niéééé, nie moju Martinu Šindlerovú!!!
Fendi: Priprav sa, šok a sklamanie.
je2ry: Zzzzz
Fendi: (otoč sa už do **** ty červik *********) teraz príde to, čo som sľuboval!
je2ry: Hraj ty bajkal *********!
Fendi: Zaplačeš.... OMG
je2ry: Lol?
Fendi: Tá ******* zbraň padla na moju základňu. A to som ju pol hodinu nastavoval.
je2ry: Teraz ťa zatlčiem ako klinec!
Fendi: Hráááj, a odklepávaj tie ***** animačky, kto to má furt kukať.
je2ry: Nedá sa mi.
Fendi: Hmm, ani mne.
je2ry: ****
Fendi: ****
je2ry: Tie zbrane sú pekne na ****.
Fendi: **** ****** *****
je2ry: ****** ****** ****
V hre samozrejme nechýba singleplayer. Kampaň je rozdelená do štyroch historických období. Do každého z nich sa autori snažili zakomponovať minipríbeh, takže v stredoveku sa stretnete s legendou o Artušovi, v gréckej ére sa dostanete do príbehu o trójskej vojne, Japonsko budete brániť pred útokmi Mongolov a v starovekom Egypte zjednotíte nílske kmene. Vítaným osviežením je náplň misií, pretože v niektorých nejde len o konvenčnú anhiláciu oponenta, ale napríklad o vyzbieranie všetkých debničiek alebo zabitie nepriateľa len určitým typom zbrane.
Čo sa grafického prevedenia týka. „Toto je jedným slovom grafický skvost!!!“ Presne takto by sme zvolali, keby hra vznikla v roku 1997. Natívne rozlíšenie je desivé. Tipujeme to na 640x480. Iné sa nastaviť nedá a celkovo sa nastavenia grafických možností v hre blížia limitne k nule. Červy majú asi 3 polygóny a obsahujú 4 odtiene ružovej. Vyhladzovanie hrán a tieňovanie tiež asi ešte k chlapcom od Team 17 nedorazilo. Máme preto závažné podozrenie, že táto hra bola najprv naprogramovaná na Amigu 500 a neskôr preportovaná na PC. Zvuky detto. Zašumené sample a asi 5 niekoľko sekundových loopov ako hudobný podmaz. Ak má niekto záujem, môže si nastaviť šumenie v niekoľkých rečiach. Úbohé. Pamätáte si rozkošne zábavné ruské, poľské a iné exotické prízvuky Wormsov z minulých dielov? Tak pamätajte, lebo nič iné vám ani neostane. Akurát tak oči pre plač.
Ovládanie laguje a červíky sú pomalé ako... hmm, červíky. Voľba zbraní je veľmi jednoduchá, ale pretože sa kurzor zasekáva, tak väčšinou vyberiete niečo úplne iné. Odkazujeme manželkám autorov, aby lepšie betatestovali a menej štrikovali, pretože toto snáď ani nikto iný nemohol testovať.
|
|
|
Fendi: Ešte ťa to baví?
je2ry: Ani ma to nikdy nebavilo...
Fendi: Poďme sa bičovať, to je väčšia zábava.
je2ry: Ale ja hrám dnes ženskú.
Fendi: No dobre $%@#*^$
Poznámka: Akákoľvek podobnosť mien alebo osôb použitých v tejto recenzii s reláciou SUPERSTAR je čisto náhodná.
RECENZIE HRÁČOV |
6.8
IFRIT
3.6.2006
Nesmrteľný červíci sú späť a to v úplne novej forme. Tvorcovia sa rozhodne nehodlajú vzdať svojích 3...prečítať celé
|
7.2
TIDUS
14.7.2005
Cervici sú tvory neomylne,ktore stále iba ziju,ziju a ziju.Vlajkova loď tímu 17 prichádza z novým up...prečítať celé
|
PC
Vývoj: CD Projekt / Team 17 Štýl: stratégia / ťahová Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|