STREET RACING SYNDICATE |
STREET RACING SYNDICATE |
Príchod filmovej chuťovky Fast and Furious pred niekoľkými rokmi znamenal pre herný svet viac, než by si to v tej dobe niekto vôbec pripúšťal. A práve spomínaný film naštartoval mašinériu racingových titulov zameraných na tuning športiakov a nezákonné undergroundové závody. Veď stačí len spomenúť Midnight Club či NFS Underground a dozaista sa väčšine z vás vyjavia zážitky, ktoré ste pri hraní týchto hier zažívali. A práve na toto odvetvie závodenia sa orientuje čoraz viac vývojárskych štúdií a výnimkou nie je ani tím Eutechnix, zodpovedný za relatívne béčka ako Test Drive Le Mans a Big Mutha Truckers, ktorý nám taktiež prináša svoj vlastný pohľad na svet ilegálnych závodov v podobe Street Racing Syndicate.
Bez zbytočných okolkov sa rovno vrhnem na herné možnosti, ktoré tvoria gro každej gamesy. Tie sú vskutku bohaté a ponúkajú viacero zaujímavých závodných módov. Štandardne je prítomný Arcade mód, checkpoint jazda a závod na čas, ale novinkou je špecialitka s menom Iron Man, ktorej princíp je založený na vzrastajúcej obtiažnosti závodov. Vy teda začínate najľahším pretekom a so stúpajúcim množstvom vyhraných závodov, bude rásť aj ich obtiažnosť. Slušilo by sa spomenúť ešte jeden podstatný fakt, a síce, že terčom vašich ilegálnych závodov sa stane hneď viacero miest, rozdelených do niekoľkých zón. Každé z nich je svojím spôsobom unikátne a tvorené odlišnou architektúrou. Konečne, posledným herným módom je akási kariéra, tu nazvaná street mode.
|
|
|
Po spustení kariéry vám hra bezprostredne poskytne možnosť zúčastniť sa vášho prvého závodu, pričom po jeho úspešnom zvládnutí a zakúpení vozu do osobného vlastníctva sa dostávate rovno na ulicu. Váš ďalší osud bude potom záležať čisté na vašich šoférskych schopnostiach a až vytrvalým závodením dosiahnete potrebný rešpekt medzi ilegálnymi jazdcami. Pozrime sa teraz na jednotlivé metropole. Každé mesto, do ktorého počas kariéry zavítate, vám ponúkne 5 možností, ako v ňom tráviť voľný čas. Prvou z nich je Cruise, teda voľné jazdenie mestom ala GTA, nasleduje one-to-one závod, Crew Meetings (súťaženie s 3 závodníkmi naraz), Roll-Up Races (variácia quick racu) a nakoniec Respect Challenges, ku ktorým sa dostanem trošku neskôr. Avšak ešte pred samotným vstupom do závadov bude na vašich bedrách spočívať aj niemenej dôležitá povinnosť a síce výber vhodného autiaku.
Hra prichádza s relatívne širokým spektrom štvorkolesových tátošov od svetoznámych firiem, ako Nissan, Toyota, Mitsubishi, Lexus, Subaru a Volkswagen, pričom určite radu z vás zarazí neprítomnosť molocha Honda, ktorý predstavuje pre viacerých ľudí synonymum tuningu. Nech je miernou náplasťou pre vaše zronené duše aspoň to, že každé s dodávaných vozov sa správa úplne inak a taká jazda s Golfíkom vám poskytne diametrálne odlišné zážitky než dajme tomu s takým Subaru, obľúbenec to Petra Solberga vo WRC.
Street Racing Syndicate taktiež prináša (po vzore ostatných undergroundových racingoviek) aj množstvo licencovaných doplnkov a vylepšení, ktorými môžete vylepšiť prípadne skrášliť svoje fáro a verte mi, že táto možnosť neprináša žiadne novinky, snáď iba sadu rôznych čísel, ktoré vám dajú vedieť o koľko sa znížila hmotnosť vášho vozu či o akú časovú hodnotu ste zredukovali dobu akcelerácie na stovku. Tak či onak, výber autiakov sa spolu s tuningom drží v štandardnej hladine a ak ste hrali podobné závodné tituly už v minulosti, nebudete mať žiadne problémy prispôsobiť sa aj SRS.
Ale späť k spomínanému závodeniu a street módu. Ako v každej závodnej hre, aj tu je vašim primárnym cieľom dosahovať samé víťazstva. Okrem štandardnej odmeny v podobe chechtáčikov, počas vašej street racingovej kariéry narazíte aj na závody, v ktorých sa súťaží nielen o respect points, ale predovšetkých aj o srdce jednej z osemnástich dievčat. Ešte predtým, než sa zamerám na spomínané slečny, musím pre úplnosť dodať, že privyrábať si môžete aj uzatváraním stávok s ostatnými jazdcami priamo pred štartom závodu a keďže money sú v tejto hre najdôležitejším artiklom, verte mi, že stávky budú na dennom poriadku. Silu peňazí ešte umocňuje aj fakt, že okrem poplatku za prihlásenie sa do závodu, budete musieť poriadne cvakať aj za opravy vášho zdemolovaného vozu. Tak sa konečne po prvý raz budete aj počas jazdy trošku ovládať, aby ste náhodou nepokrivili predný nárazník, ktorého zreštaurovanie by vám zhltlo nemalú čiastku.
|
|
|
Spomínaný aspekt získavania priateliek je novinkou v tomto žánri avšak pri jeho bližšom preskumaní dôjdete k záveru, že nejaký výraznejší vplyv na vaše závodnícke úspechy nemá. Teda, počas postupu street módom sa vám postupne odomkne až 18 špeciálnych „respect“ výziev, ktorých zdolaním samozrejme odomknete novú dievčinu, súcu do vašej stajne. Tieto závody sú vskutku originálne a rozmanité a okrem klasiky, ako prejdenie všetkých checkpointov v časovom limite sa tu napríklad stretnete aj s takými vychytralosťami, ako tesná naháňačka. Tu budete musieť byť doslova nalepení na naháňanom protivníkovi a pri menšom dotyku medzi vami a ním, sa skončí závod pre vás potupnou prehrou. Okrem respect challenges sa k novej príslušníčke nežného pohlavia občas dostanete aj vyhrávaním závodov, ale bacha, aby ste náhodou nezajazdili zle, pretože váš hárem je značne prelietavý a sebemenší pokles vašich úspechov môže zapríčiniť exodus hneď viacerých slečien. Všetky vyhrané dievčatá sa vám zhromažďujú v garáži, kde si aj môžete zvoliť, s ktorou z nich budete práve „chodiť“ a tá sa potom chopí štartovacej vlajky a zaháji váš ďalší závod. Vaše jazdné schopnosti v danom závode potom rozhodnú, či sa vlajkonosička s vami rozlúči alebo naopak, v prípade prvotriednej jazdy, vám odomkne špeciálne videá so skutočnými modelkami.
Zatiaľ som sa rozkecal len o prípravách na závod a tak si myslím, že je najvyšší čas pozrieť sa aj na samotné závodenie. Ako som už hovoril, každé z aut sa chová mierne odlišne a čo je dôležité, autori zvolili správnu mieru medzi realizmom a arkádovosťou a tak sa autá ovládajú relatívne príjemne a hráči sú tak oprostení od bláznivých nikdy nekončiacich šmykov a ďalších znakov tvrdého realizmu. Naopak, nehody a samotné zrážky, či už s ostatnými autami alebo s okolitými objektmi, pôsobia naozaj chudobne a neprofesionálne, pričom tento fakt len vyzdvihuje model poškodenia vozov, ktorý je totálne povrchný. Pri rozfláknutí vášho tátoša o betónové zvodidlo sa stretnete akurát tak s pokrivením nárazníku alebo odtrhnutím prednej kapoty. Nič viac, nič menej. Ešte horšie dopadol fyzikálny model, ktorého prítomnosť resp. neprítomnosť je najviac badateľná práve pri spomínaných nehodách. Taká zrážka s protiidúcim autom tak vyústi len v akúsi dementnú otočku, ktorá vás nanajvýš spomalí, ale aj toto divadlo sa dá jednoducho obísť, zapnutím nitra vo vhodnú chvíľu. Ani nepocítite, že ste sa stali účastníkmi dopravnej nehody.
Čo ma, ale milo prekvapilo, je implementovaná umelá inteligencia, vďaka ktorej sú protivníci naozaj chytrí a ich zdolanie vám dá občas poriadne zabrať. Už žiaden náskok vďaka vhodne aktivovanému nitru. Protivníci vám budú neustále v pätách a nebyť ich občasných zaváhaní a chýb, určite by sa závody stali frustrujúcimi. Takto predstavujú vaši oponenti skutočnú výzvu, ktorá sa ale po tvrdom tréningu dá v pohode zdolať. Ak by sa vám ale závodenie v singleplayeri zunovalo, hra ponúka aj voľbu multiplayer, kde popri možnosti Split Screen na jednom PSku, máte možnosť ochutnať aj viacero zábavných módov. Okrem Arcade módu sú v mulťáku prítomné aj Collection, Time a Position races avšak perličkou je rozhodne Pink Slip race, v ktorom si zasúťažíte o vaše vyblýskané autiaky a verte mi, že strata vášho miláčika v prospech konkurencie je nesmierne bolestivá.
|
|
|
Technické spracovanie si rozhodne drží svoju úroveň, ale v niektorých jeho aspektoch je vidieť, že hra bola ku koncu šitá poriadne horúcou ihlou a to znamenalo iba jediné – kompromisy. Tie sa však netýkajú modelov jednotlivých automobilov, ktoré sa bez problémov vyrovnajú tým z NFS Undergroundu a pri dobrom osvetlení sú pastvou pre oči. Okolie tratí si už ale takú pochvalu nezaslúži a niektoré vyložene nádherné pasáže sú striedané tými, ktoré boli pravdepodobne dorobené na poslednú chviľu. Inšpiráciu spomínaným EA titulom autori nezakryjú pri pohľade na cesty, ktoré su podobne ako v NFSU lesklé a pôsobia priam dokonalým dojmom. Hudobná stránka je ale prekvapivo odfláknutá a podobný hrôzostrašný soundtrack si nevypočujete ani v tom najbéčkovejšiom filmovom braku. Aspoň že sú zvuky na úrovni a každá menšia zmena vo výkone vášho auta, vás obdarí novým akustickým revom motora a verte mi, že s dobrou zvukovou zostavou dostanú vaše bubienky poriadne zabrať.
Podľa predchádzajúcich riadkov by sa mohlo zdať, že hra je bezchyby, ale opak je žial bohu pravdou. Najväčším nedostatkom, ktorý zhadzuje hrateľnosť do priepastnej hĺbky, je slabý pocit z rýchlosti. V NFSU ste pri dupnutí na pedál dosahovali takú rýchlosť, že ste kvôli strachu z prípadnej zrážky doslova potili adrenalín. V SRS sa autá aj pri najväčšej rýchlosti pohybujú po cestách ako lemry a nepomôže tomu ani nitro, takže neraz sa vám počas závodu stane, že popíjate kávičku alebo rovno spíte za volantom. Technické nedostatky som už spomenul a ak k tomu pridám aj tuctovosť závodných okruhov, dostávam len jediné slovo – mierny nadpriemer.
Čo povedať na záver? Séria NFS Underground stanovila laťku poriadne vysoko a tak jej prekonanie bude pre potencionálnych uchádzačov o miss ilegálnych závodov skutočne ťažké. Tím Eutechnyx síce korunku nezískal, ale v prípade, že ste fanúšikmi tohto racingového štýlu, hra si vás určite získa. Ostatní ľudia by však mali nad kúpou porozmýšľať a držať sa pravidla „Dvakrát meraj a raz rež.“ 3…2…1…štart !!
RECENZIE HRÁČOV |
PS2
PC Xbox Vývoj: Namco / Hypermax / Eutechnyx Štýl: racing Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|