EYETOY: ANTIGRAV |
EYETOY: ANTIGRAV |
V živote hráča prídu niekedy okamihy, ktoré by mu ani nie pred dvadsiatimi rokmi spoľahlivo otvorili brány ľubovoľnej psychiatrickej liečebne alebo v horšom prípade pionierskeho tábora. Napadlo ma to kvôli tomu, že už tak dlho hrávam hry a o EyeToy som v tom čase ani len nesníval... ale to ani o 3D. Skúste si predstaviť situáciu, že by ste niekomu v tom čase tvrdili, že ovládate závodnú 3D hru bez ovládača, len pomocou kamery a svojho tela. To sú jasne obstreky škótskou sprchou a konská dávka sedatív. Onô, povedzme si pravdu, vtedy by recenzia vyzerala zhruba takto: „Dôsledným plnením a komplexnou racionalizáciou uzáverov XII.zjazdu KSČ za budovanie rezerv“, nakoľko herné stránky neexistovali a články v Pravde museli byť k veci.
Ale, aby ste nemali pocit, že sme sa učili len hlúposti, tak tu je dôkaz našich univerzálnych vedomostí: „Po tridsať ročnej vojne bola celá stredná Európa spustošená a tým sa dovŕšilo jej kultúrne i hospodárske zaostávanie v podmienkach znovu upevnenia feudálnych vzťahov“. To čumíte, čo? A to som o hre som ešte nič nenapísal :o). Táto omáčka je tu vlastne len kvôli tomu, že o ovládaní EyeToy kamery boli už popísané celé stohy virtuálneho papiera (pre bližšie info viď recenzia EyeToy: Play 2) a jediné, čo musím k nemu povedať je, že kamera sa kalibruje trochu špecifickejšie. Musíte si zvoliť naozaj optimálnu vzdialenosť od obrazovky a správne nastaviť rozpätie pohybu hlavy a rúk, lebo vaše závodné exhibície sú priamo závislé na citlivom pohybe tela.
|
|
|
Spoločnosť Harmonix nie je vo svete PS2 až tak neznáma, ako by sa mohlo na prvý pohľad zdať. Vypustili do sveta napríklad hudobnú hru Amplitude, ktorá bola síce nedocenená a komerčne nezaujímavá, ale svojich fanúšikov si našla a baví ich dodnes. Použila teda podobný princíp, primiešala závodné ingrediencie a nová hra je na svete.
V AntiGrave sa stanete jedným z japan-like zavodníkov, ktorí sa preháňajú na svojich hoverboardoch závratnou rýchlosťou medzi kilometer vysokými mrakodrapmi a predvádzajú kúsky, o ktorých nesníva ani Tony Hawk. Mňa, ako veľkého fanúšika mangy a anime, zase raz v SONY presvedčili, že sa tento grafický trend nenápadne derie do popredia. A aj keď sa nejedná o frontálny útok, tak minimálne o skrytú inváziu. Veď už aj taký JAK vyzerá, ako keby vznikol v Japonsku. Grafickú stránku hry vyzdvihujem na začiatku hlavne pre to, že práve ona je nosnou kostrou celej hry. Projekt AntiGrav sa síce určite bude porovnávať s titulmi ako sú Airblade (vrelo odporúčam – skvelá vec) alebo sériou SSX (rovnako úžasné), ale nie je to celkom správne. Tu sa netreba až tak sústrediť na triky, body a poradia. Ide skôr o úžasný pocit zo slobody vyplývajúci z absencie ovládača. Je to prvá EyeToy hra, kde môžete naozaj pocítiť slobodu, pustiť úplne z hlavy nervozitu z ovládania a baviť sa napríklad aj skvelým pocitom z lietania. No a v neposlednom rade je to prvá "dospelá" hra určená pre našu milovanú USB kamerku.
AntiGrav sa skladá z dvoch základných častí. Prvou je závodná, nazvaná príznačne "Speed", v ktorej súťažíte s tromi ďalšími hráčmi riadenými hrou o prvenstvo. Druhá, "Style" je zameraná na individuálne výkony pri predvádzaní najšialenejších trikov v dejinách hoverboardových závodov. Ani taký Marty McFly z Back To The Future sa na vás nebude chytať.
|
|
|
Na úvod si prejdete tutorial, ktorý je síce povinný, ale vďaka intuitívnemu ovládaniu možno aj zbytočný. Ale čo je hlavné, je krátky. Potom sa už môžete vrhnúť na samotné hranie. Prostredie a trate ponúkajú veľa alternatívnych ciest. Môžete sa voľne pohybovať po uliciach zaplnených dopravou alebo sa necháte viesť na vyznačenej dráhe vodiacou koľajnicou a zbierate body rozmiestnené vedľa nej. Postava dosť verne kopíruje vaše pohyby, takže jej postoj a hlavne pohyby rúk sú naozaj presvedčivé. Pokiaľ vyskočíte, tak vyskočí aj ona a pri voľnom páde z výšky môžete prudkými pohybmi pomocou rúk predvádzať neuveriteľné výkruty a saltá. Prostredie je po okraj zaplnené rôznymi objektami a po niektorých môžete aj grindovať. Parádne sú gigantické mestá s obrými mrakodrapmi, ale zažijete aj prírodné idylky. No úplne najlepšie z celej hry je lietanie. K dispozícii máte po vzore WipeOutu rôzne urýchľovače a antigravitačné mostíky, ktoré vás vynesú do veľkej výšky, kde letíte vodorovne a pokúšate sa strafiť do svietiacich obručí. Naozaj je to povznášajúci zážitok, ktorý by si mal vyskúšať každý hráč.
Interface hry je podľa mňa trochu neprehľadný, lebo v tej rýchlosti si iste nevšimnete počet kilometrov za hodinu, alebo aktuálne body, nakoľko to nie je úplne o nich. V spodnej časti obrazovky sa vám však počas Big Air ukážu šípky a pokiaľ budete podľa nich mávať rukami, tak sa vám podarí vyčariť zopár naozaj drsných trikov. K dobrému pocitu z hrania prispieva aj exkluzívny soundtrack od Apollo 440, ktorý nemá význam opisovať. Chlapci hrajú ako vždy výborne.
|
|
|
Napriek týmto zdanlivým superlatívom by som neodporúčal hru pre každého. Ak máte záľubu v extrémnych športoch, tak do toho choďte, ale ak ste skôr "pařan", ktorý celé týždne sedí vo svojom temnom hráčskom brlohu, tak budete mať problém. Táto hra je totiž najnáročnejším titulom pre EyeToy po fyzickej stránke. Po hodine hrania jednoducho odpadnete. Ale čo človek nespraví pre svoje zhumplované telo. No nie?