TUX RACER

TUX RACER

7.5

Aj vy ste si to všimli? Áno, je to skutočná, krutá a nefalšovaná pravda. Na Sectore trestuhodne zanedbávame témy súvisiace s Linuxom. Alebo ešte lepšie povedané Linux totálne ignorujeme. Takže som sa rozhodol, že tento neutešený stav apoň trošku zmením a vydal som sa cestou nižšieho odporu. Moju najobľúbenejšiu linuxovskú hru Xbill (v ktorej vraždíte miniatúrnych naklonovaných Billov) som si nechal na neskôr a dnes som si vybral niečo, pri čom by sa mohol zabaviť skutočne každý. Na túto hru som sa dosť tešil a keď som našiel na CDčku Mandrakeu jej RPM distribúciu okamžite som inštaloval. Dámy a páni, privítajte legendárneho linuxového tučniaka ako hlavného hrdinu hry Tux Racer. Po spustení sa ocitnete v menu, kde si vyberáte či sa pustíte do nejakého turnaja, alebo si len chcete vyskúšať jednotlivé trate. Potom už na vás čakajú len krátke informácie o vybranom závode, stačí nastaviť posledné drobnosti, napríklad či budete jazdiť uprostred pekného slnečného dňa, upršaného a hmlistého počasia, alebo v noci a môžete sa vybrať na zjazdovku. Čo je cieľom tejto hry? Neverte Saverovi. Cieľom tejto hry *nie je* nabiť vrcholne sympatickému tučniakovi držku. To je obyčajná demagógia. Samozrejme, občasným pádom alebo zrážkam so stromom sa nevyhnete, ale nevyzerá to, že by to tučniaka bolelo. Sloboda zvierat zatiaľ nezareagovala. Cieľom tejto hry je v čo najkratšom čase prejsť trať zo štartu do cieľa a pri tom pozbierať čo najviac rýb, ktoré sú roztrúsené po trati. Ak ste čakali, že si tučniak nasadí lyže, alebo snowboard asi budete prekvapení, keď sa doťapká do stredu obrazovky, ľahne si na brucho a čaká ako šikovne s ním dokážete zísť dole. Môžete pridávať a uberať rýchlosť a manévrovať do strán. Do cesty sa vám postavia prevažne terénne nerovnosti, ľadové kaňony sa striedajú so zasneženými pláňami, na niektorých miestach budete bojovať s vysokým rýchlosťami, inde skákať z mostíkov alebo vyhýbať sa stromom. Človek si povie, že je to také roztomilé, detské, infantilné. A že podľa toho bude vyzerať aj obtiažnosť. Lenže nevyzerá.
Tux Racer
Tux Racer
Tux Racer
Autori sú špiny a tak vám do turnajov pripravili zabijácke časové limity a šialené počty rýb, ktoré musíte pozbierať. Chyby sa netolerujú, musíte dokonale poznať trať, perfektne korigovať rýchlosť a hlavne udržiavať ideálnu stopu. Navyše máte aj obmedzený počet pokusov (alebo ak chcete „životov“), čiže žiadna primitívne ľahká záležitosť na pol hodiny sa nekoná. Ako sa môžete sami presvedčiť z okolitých screenshotov grafika Tux Racerovi rozhodne hanbu nerobí, aj keď je pravdou, že niektoré textúry vyzerajú dosť čudne. Hudobný doprovod je strašne príjemný, pomáha vytvárať pravú pohodovú atmosféru, ktorá vás sprevádza počas celého hrania. Ale to najlepšie som si nechal na koniec. Trate sú výborne nadesignované a veľmi inventívne. Je škoda, že napríklad prostredie sa stále dokola opakuje (povedal by som, že oproti Supreme Snowboarding pôsobí až trápne), našťastie všetko zachránila fantázia tvorcov tratí. Tú prezrádazajú až samotné názvy ako „Ice Canyon“, „Downhill fear“ alebo „Who says penguins can’t fly?“ (moja obľúbená). Zajazdiť si môžete po rovinkách, akrobatických tratiach, v kaňonoch, po strmých svahoch, každý si nájde, čo sa mu páči. Hodnotiť Tux Racer nie je vôbec jednoduché. Nesmieme zabudnúť, že sa jedná o verziu 0.60.1 a nájdeme v nej chyby, ktoré sú pre vývojové verzie typické. Tiež to nie je nejaký trhák, ktorý vás na dlhé hodiny priklincuje k obrazovke. Ale je to strašne príjmný a pohodový projekt. A je free. Dokonca aj moja rodinka, ktorá obvykle len s krútením hlavy pozoruje brutálne prestrelky a krvavé orgie na mojom monitore, sa mi začala prihovárať vetami typu „Jé, čo to tam máš?“ alebo „To je ale milé“ ale hlavne „Pusť ma k tomu na chvíľku!“. A všetkých to bavilo, pretože to je nielen roztomilé, poriadne ťažké ale aj dobre nadesignované a pohodové. Už sa teším na finálnu verziu.
Tux Racer
Tux Racer
Tux Racer