JUSTICE LEAGUE HEROES |
JUSTICE LEAGUE HEROES |
Dnes to bude súboj Marvel vs. DC Comics. Dnes to bude o hubu, lebo do držky budú dostávať najväčšie esá komixu oboch vesmírov. Zloduchovia vystrčili znovu rožky a je na hrdinoch, aby im diabolské plány vytĺkli z hlavy pohladením o sile nákladného auta. Dnes to bude teda súboj, dopredu prehraný súboj. V ringu stojí Marvel, čoby zloduch a v opačnom kúte sa rozcvičuje DC Comics, novodobý hrdina snažiaci sa nakopať kráľa akčných RPG. V dnešnom komixe to bude tak trochu naopak. Zloduch vypráši kožuch hrdinovi, hlasno sa zasmeje a po rozcvičke odíde pochovať skutočných nepriateľov.
DC Comics nie je žiaden nováčik, ale v hrách našiel svoj pravý kryptonit. S hernými adaptáciami nie a nie preraziť. Mohli sme sa už popáliť na mačacinke (Catwoman), mnohým nevoňal ani nový začiatok Temného rytiera Gothamu (Batman Begins), už poznáme, že Superman narazil v plnej rýchlosti do steny, no a s dnešným adeptom Justice League Heroes to bude podobne. Marvel v žánri akčných RPG má svoje tri želiezka a JLH má tú smolu, že konkuruje práve tažkotonážnikovi Marvel Ultimate Alliance (recenzia). Stovka hrdinov je stovka hrdinov. Tu nepomôže ani jediná spravodlivá grupa, ktorá už od samého začiatku kope druhú ligu. Toľko na začiatok.
Používanie okolitých objektov je nanajvýš užitočné.
|
Boje sú v prevažnej väčšine kontaktného charakteru.
|
Boje sa ku koncu menia na divoké mačkanie tlačítok.
|
Houston, máme tu malý kopírovací problém!
Kto od koho kopíroval v tomto prípade nie je dôležité. JLH vyzerá (je?) ako kópia MUA. Možno, keby sa hra dostala skôr do obchodov. Možno. Máme tu rovnaký príbeh. Najväčší superzloduch Brainiac podplatil/podviedol/prehovoril ostatných zloduchov, aby mu pomohli zhmotniť megazlý superplán, ktorý dokonca počítal aj s pascami na ligu hrdinov. Neboli by to ale superhrdinovia, keby sa im nepodarilo nastražené polená polámať a rozohniť nimi hladné plamene pomsty. Brainiaca treba zastaviť za každú cenu. A tak cestujete po svete, do podzemí, do labákov, na iné planéty, jednoducho destinácie, kam vedie každé dobrodružstvo lebkodrvičov.
Máme tu rovnakú hernú schému. Každý jeden svet predstavuje jednu kapitolu a v rámci každej musíte vyčistiť niekoľko poschodí/úrovní dungeonu, na konci ktorého nájdete bossa. Nič nového pod slnkom. Tu a tam budete riešiť veľmi jednoduché problémy, ako prefrčať pomedzi listy rýchlotočiacej sa vrtule s ostrými listami. Chodby, sály, nádvoria sú plné rozličných nepriateľov, útočiacich vždy v tlupách. A keďže do akcie ide vždy iba jedna dvojica hrdinov, budete často zomierať. Súboje väčšinou kontaktného charakteru sťažuje fakt, že druhú postavu, ktorú nemáte priamo pod kontrolou, ovláda dementná AI.
Kopíruje presne vaše akcie a neobťažuje sa zabíjať nepriateľov. Vlastnosti i schopnosti postavy sú vždy silne poddimenzované, čo znamená, že všetku robotu musíte dokončiť vy. Dajme si jeden príklad. Pomerne skoro (v tretej kapitole) sa budete dobýjať do labáku, kde spriada plány The Key. Zamkol sa tak tesno, že jeho dvere nedokáže vyraziť ani Flash, ale iba vybuchujúce krabice, ktoré sa ukrývajú v kovových kontajneroch. Nič tragické, ale vo veľkej miestnosti si domyslite aj teleportačné brány, odkiaľ vychádzajú stále noví nepriatelia a k tomu aj časový limit.
Superschopnosti hrdinov sú nevyvážené a málo účinné.
|
Lietanie je prekvapivo rovnako rýchle ako presúvanie sa po vlastných.
|
Kto povedal, že nemôžeme pracovať v mestských službách?
|
Potrebujeme pomoc!
Vymlátite prvú sadu nepriateľov, zničíte bránu, zničíte kovový kontajner, beriete krabicu a idete smerom k zatvoreným dverám. Lenže to isté spraví aj druhá postava, ale namiesto toho, aby výbušný obsah skončil na panciery, letí smerom k nepriateľom, ktorí paradoxne nezomierajú. A týmto činom sa stáva prekážka neprekonateľná, pretože tá jedna krabica vám bude chýbať, aby ste dvere ako konzervu otvorili výbuchom. Nasleduje reštart a trápenie sa odznovu. Na tejto modelovej situácii vystúpili na povrch všetky nedostatky JLH. Je ním kolísajúca obtiažnosť, zbytočné časové limity a potom aj nevyváženosť superhrdinov.
Všetky tieto negatíva vyúsťujú do frustrácie z častej smrti a opakovania tých istých pasáži. Hovoriť o vysokej obtiažnosti nemožno, hra však nie je ani príliš jednoduchá. Život a energia supersíl sa samy dopĺňajú, ak necháte postavy stáť v pokoji. Automatické dopĺňanie ich síce robí nesmrteľnými, ale v presile a už tobôž nie v obkľúčení nemajú šancu. Pokiaľ je aspoň jeden hrdina nažive, toho druhého vždy možno oživiť (zadarmo) pri checkpointoch. Univerzálny recept na prežitie neexistuje, ale je výhodné používať okolité objekty ako zbrane, často používať blok a mať v tíme vždy hrdinu so silnými útokmi na diaľku.
Tak trochu iná nakladačka
Celkovo sú súboje ťažšie ako v MUA, predsa tím tvoria vždy iba dve postavy, navyše sú medzi nimi zásadné rozdiely, čím sa od seba diferencujú natoľko, že vašimi favoritmi sa stanú iba tí najsilnejší. Superman a Zatanna sú zástupcami tej preferovanej skupiny a taký Flash patrí medzi najslabších hrdinov. Superschopnosti premietnuté do rýchlosti sú neefektívne a málo deštrukčné. Vylepšovanie postáv je na akčné RPG veľmi variabilné. Rozdeľovanie skúsenostných bodov medzi vlastnosti a schopnosti je doplnené o boostovanie. Pridelíte jeden bod k mrazivému pohľadu Supermana a ten potom ešte pumpnete jedným z boosterov rôznej kvality. Tieto možno medzi sebou navyše kombinovať.
Brainiac a jeho roboti chcú poriadny výprask.
|
Len sa nenafukuj, aj tak sme nesmrteľní.
|
Kooperatívny režim s možnosťou kedykoľvek sa pripojiť do hry je samozrejmosťou.
|
JLH od začiatku nedovoľuje vytvoriť si vlastný tím, ale príbeh núti hráča zoznámiť sa so všetkými postupne. Neskôr sa už budete môcť rozhodnúť, kto pôjde na Mars, kto sa postará o zariadenie vytvárajúce zemetrasenia a kto zničí silové polia. Takáto spolupráca udržuje prestrihmi na jednotlivé tímy nastupujúce vysoké tempo definované krátkosťou týchto epizódiek. Lenže, potom príde rýchlo záver a vy sa čudujete, že ste si záchranou sveta ani len nestihli zašpiniť ruky. Do opakovaného hrania vás ale nedonútia ani skryté skromné bonusy, za ktoré si nakupujete nové kostýmy, či odomykáte ďalších superhrdinov (Aquaman, Green Arrow). Snáď iba fanúšikov JLH presvedčia tieto lákadlá.
Ako na lodi sa húpe spracovanie záchrany sveta pred istou záhubou. Grafika je po väčšinu lepší priemer, ale vie aj prekvapiť. Prechádzate zamrznutou základňou, začne snežiť, dostanete sa na Mars, z okolitých kopcov padajú kamene a v atmosfére lieta prach. Jednoznačne najkrajšou pasážou je súboj na vesmírnych lodiach nad orbitom Zeme, kde lietajú nielen facky, ale aj lasery, fázery a mimozemšťania. So zvukmi je to horšie. Búchate to ľadového obra, počujete buchot plechu, dabing nie je dôrazný ani vás nepresvedčí, že máte pod kontrolou neohrozenú grupu superhrdinov a hudbu ani nebudete registrovať.
Superhrdinský verdikt
Ako teda skončil súboj MUA vs. JLH? V prvom kole si odnáša Snowblind Studios za svoju superhrdinskú akciu KO. Tempo hry spomalili počtom nepriateľov, kolísajúcou obtiažnosťou a víťazstvo nie je kompenzované dostatočným počtom odomykateľného materiálu. Na to, aby Superman, Batman, Wonder Woman, Green Lantern, Flash, Martian Manhunter a Zatanna stáli zoči-voči vyrovnanému súboju s hrdinami Marvelu potrebujú viac ako len hru cez kopirák.
RECENZIE HRÁČOV |
PS2
PSP Xbox Vývoj: Warner Bros. / LOGUS / Snowblind Studios Štýl: Akcia
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|