STAR FOX COMMAND |
STAR FOX COMMAND |
Nebol to Mario, nebola to Zelda, dokonca ani Donkey Kong, moja prvá hra, ktorú som videl na vlastné oči na Nintende 64, bol neuveriteľný vesmírny simulátor s vektorou grafikou. Obrazovka plná výbuchov mala taký magnetický účinok, že v tej chvíli pre mňa neexistovalo nič iné len Star Fox. V jednej chvíli som sa tešil, že si odnášam domov katalóg LEGA, ale v druhej nebol ten kus papiera podstatný. Videl som Star Fox a pohltený explóziami som so sklopenými ušami odklusal z oddelenia hračiek po eskalátore von z Priora.
Dalo by sa to povedať, že s hviezdnou jednotkou Star Fox je to stretnutie po dlhých rokoch, pretože sa mi táto séria dostala pod ruky v titule Star Fox Command. Nepatrím medzi vyznávačov, skôr k obdivovateľom tejto série. Čo je však pozoruhodné, že do mobilnej podoby sa podarilo preniesť strhujúcu hrateľnosť, ktorú zažijete len na automatoch a tradično-inovované prvky, ktoré doplácajú na svoju polovičatosť.
Stylus = joystick
Star Fox Command prekvapí absolútne minimalistickým ovládaním. Jednoduchšie ovládanie s prívlastkom komfort a intuitívnosť by ste hľadali ťažko. Pohyb vesmírneho korábu máte plne pod kontrolou stylusom a streľbu obhospodaruje akékoľvek tlačítko, aj D-pad! Vďaka horizontálnemu rozdeleniu dotykového displeja na dve identické zóny, je možné veľmi rýchlo stúpať, klesať, dupnúť na trysky, alebo ich dvojklikom na dolnej časti priškrtiť. Takýto sofistikovaný systém dovoľuje robiť aj otočky, ktorými odrážate prichádzajúce strely a vytvárate magnetické pole okolo vašej lode na priťahovanie power-upov. Defenzívne manévre však zdieľajú energiu spoločnú aj pre zbrane, tak pozor pri dog fightoch!
Svižnú grafiku oceníte hlavne v multiplayeri.
|
Strategická stránka postráda hĺbku a stáva sa núteným, predpočítaným zlom.
|
Každá raketka sa inak ovláda, má iné palubné zbrane a nesie iný počet bômb.
|
Stylus sa v hre skutočne mení na joystick automatu. Vzhľadom na divoký priebeh časovo obmedzených misií s množstvom vedľajších cieľov sa ukázalo ako najvhodnejšie, položiť DS-ko na pevnú podložku, ktorá znesie aktívnu rýchlopaľbu. Akčná časť patrí medzi to najlepšie, čo Command môže ponúknuť. Konštantný prúd nových misií, rýchly spád a hrateľnosť živená výborným ovládaním ponúka jedinečnú zážitok, až sa čudujete, ako mohli autori do toho malého kartridgu natlačiť celý automat.
Mnohí pokladajú Command za hru s vysokou obtiažnosťou. Ona je svojím spôsobom naschvál taká ťažká, ako keby mala po každej smrti pohltiť vaše mince. V čom musím ostatným dať za pravdu je to, že hra odmení iba vytrvalých, pretože prejsť všetkých, a teraz pozor, deväť dejových liniek! chce poriadnu dávku trpezlivosti. Ak to nebude odpočet času, naháňanie vybraných cieľov kvôli zbieraniu jadier (core), tak to bude buď stretegická časť alebo extrémne plytká zápletka, ktorá vás od ďalšieho opakovaného hrania odradí.
Wingman na šiestich
Pri akcii, akou je Star Fox by nik nečakal príbeh hodný sfilmovania, spomeňme si však na drámu a emócie v Ace Combat. Vesmírne ťaženie si pýta viac ako len ničnehovoriacich deväť medzi sebou previazaných minipríbehov, ktoré hľadajú dôvody, prečo sa vesmírne zoskupenie Star Fox rozpadlo a kto nesie vinu na tom, že Krystal sa pridala na druhú stranu a prečo Falco lieta radšej sám. Plytšie vykreslenie charakterov všetkých postáv by ste nenašli ani v telenovelách. Scenáristi sa nenamáhali rozohrať nebezpečnú partiu medzi Star Foxom, ani nebrnkať na city dvoch hlavných postáv, namiesto toho budete svedkami prázdnych dialógov a sledovať vývoj udalostí, ktoré máte už dopredu prekuknuté. Pre úplnosť recenzie malý úvod do príbehu:
Letka Star Fox sa po súboji s Dr. Androssom rozpadla a Fox McCloud brázdi Lylatský systém so svojim robotickým wingmanom. Keď sa však z hlbín planéty Venom, vyhlásenej po poslednej vojne za karanténnu zónu, vynorí nový nepriateľ, musí zmobilizovať všetky sily, aby si s prvou vlnou poradil sám. Čoskoro však sa k Foxovi pridajú staré známe tváre, potrasú si rukami cez komunikátori a svojimi fázermi rozprášia všetko, čo zaváňa Anglarom.
Materskú loď zničíte iba nazbieraním príslušného počtu jadier (core).
|
Fraška hrajúca sa na príbeh sa dá našťastie preskočiť.
|
Hra nie je náročná na ovládanie, ale vyžaduje poriadnu dávku trpezlivosti.
|
Príbehové cut-scény sa dajú našťastie preskočiť, čo však obísť nejde je strategická časť. Oslobodzovanie planét vyžaduje plánovanie ťahov dopredu a potom vyhladzovanie nepriateľov na palube raketky. Zatiaľ čo zostreľovanie cieľov a čistenie mapy za účelom splnenia misie na známku Perfect, skrýva v sebe mnoho možností, ako si s danou situáciou poradiť, plánovanie z orbitu je úplne automatizované, priamočiare a naschvál obmedzené počtom ťahov. Nemôžete si dovoliť chybovať, pretože stačí, aby sa jedna nepriateľská letka vynorila z hmlu, priblížila sa k vašej materskej lodi a všetko si zopakujete znovu. Pre takéto prípady možno vypáliť z lode riadené rakety, ale tie získate iba ak splníte misiu na Perfect alebo ich nájdete na mape.
Strategickej časti jednoznačne chýba hĺbka. Keby sa adaptoval poriadny ťahový systém, mohli sme s ďalšími wingmanmi rozohrať skutočné veľkolepé bitky. Takto ide síce o zaujímavé spestrenie, ale bude prehliadané. Nintendo tu zjavne niečo začali, ale nedokončili. Mohli by sa rovno vrhnúť na vesmírnu ťahovku Star Fox. Už sme videli akčnú adventúru, tak prečo nie poriadnu stratégiu?
Kapitán, výkon iba na 50 %
Star Fox je veľmi rýchla hra, čomu je prispôsobená aj grafika. Nie je nahá, ako by sa mohlo zdať, ale pokrytá textúrami, ktoré nie sú natoľko rozmanité, aby ste nemali pocit, že plníte dokola misie na jednej planéte. Počas minútových až dvojminútových zastávok na povrchoch planét, kde ničením protivníkov zbierate jadrá, si nevšimnete, čo vám hovoria wingmani na hornom displeji a vo víre akcie zabudnete, že hra má vôbec nejaký zvukový prejav. Po zvukovej stránke nejde vyslovene o katastrofu, chýba tu však ústredný motív a tučné zvuky, ktoré by automatový zážitok ešte znásobili. Zato však môžete cez mikrofón prepožičať svoj hlas Foxovi.
Mohlo to byť inak? Star Fox Command trpí a dopláca, že dobré nápady boli zrealizované iba z polovice. Strategická časť je výdatným spestrením pri plnení misií, ktoré chcú viac ako len presnú mušku, ale nestačí to na to, aby hráč získal pocit, že sa zapojil do konfliktu galaktických rozmerov. Multiplayer ponúka online multiplayer pre štyroch, dokonca je tu aj download play, ale chce to trochu viac ako len preháňanie sa po mape a strieľanie po sebe s dvomi power-upmi. Fox McCloud by mal zájsť do hangáru a vystrčiť svoj nos vtedy, ak bude mať všetky skrutky na svojej lodi poriadne dotiahnuté.
RECENZIE HRÁČOV |
DS
Vývoj: Q Games/Nintendo / LOGUS / Nintendo Štýl: Akcia / Simulácia
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|