PHOENIX WRIGHT: ACE ATTORNEY - JUSTICE FOR ALL |
PHOENIX WRIGHT: ACE ATTORNEY - JUSTICE FOR ALL |
Phoenix Wright má vo svete veľké meno, v Japonsku dokonca také silné, že mu zabezpečilo piaty diel v sérii, v Amerike len tretí. Európa je ako vždy posledná a musí sa uspokojiť zatiaľ s dvomi časťami. Otázka kvantity je momentálne irelevantná a žiadam, aby bola vyškrtnutá zo zápisnice. Námietka! Zamieta sa! I keď sú v Justice For All iba štyri prípady, nadväzujú na seba a dokonca majú spojnice s úspešným predchodcom minimálne po stránke flashbackov.
Spravodlivosť pre všetkých
Prípady sú hneď po predložení jasné, váš nový klient spáchal ťažký zločin, všetky dôkazy stoja proti nemu, svedkovia ho označia prstom za vinníka. Vy ako Phoenix Wright, postrach súdnych siení, musíte z toho vykorčuľovať, s kamennou tvárou stáť a znášať sprchu žalujúcej strany a potom predložiť predmet doličný, ktorý z klienta spraví anjela, spupného žalobcu donúti rezignovať a zároveň usvedčí pravého vinníka. Nič nie je nemožné, v prípade tejto advokátskej hry nič zadarmo nedostanete.
Škoda, že hra nepodporuje Rumble Pack, námietky si vibrácie doslova pýtajú. |
Najukecanejšia hra na DS
Na dialógoch stojí a padá celá hra. Na rozdiel od hrozne ukecanej adventúry Hotel Dusk, je Phoenix Wright takou encyklopédiou obkecávania. To najhoršie je však to, že musíte dávať pozor, pretože každá maličkosť počas dokazovania a vyvracania teórií, môže zmeniť súdny proces a aj ho zmení. Nesprávne dôkazy sú s chirurgickou istotou zmetené zo stola a vám tento krok ukrojí trochu zo života. Premárnite ho, prípad prehráte a môžete si ho dať od znovu. Ukladať pozícia sa dá kedykoľvek, väčšinou sa na ňu zabúda a radšej chcete čo najrýchlejšie rozdupať nechutného žalobcu. Pri opakovanom hraní si zamilujete pretáčanie už vypočutých rozhovorov.
K tajomstvám chráneným zámkami sa musíte dostať. |
No, ako si tak ležím, tak som sa pod tlakom jednoznačne podávaných informácií v 12 súvetiach, počas ktorých musím minimálne 24 kliknúť, dozvedel, že… a potom sa to stalo. Svoju obhajobu nepostavím na pekelnom teple, aj keď aj tá sa podpísala pod spotené čelo, ani neobviním môj vankúš, ktorý spôsobil bolesť v zátylku, ale hru. Námietka? Dvakrát, páni dvakrát ma uspala a donútila si zdriemnuť! Po prebudení sa to však opakovalo. A to som lúskal iba druhý prípad!
Námietka!
Dialógov je skutočne veľa, sú natiahnuté japonskou formou, v ktorej nesmú chýbať trojbodkové reakcie, výmena ničnehovoriacich pohľadov cez rýchly strih cut-scén gradujúcich napätie v súdnej sieni a rozprávanie o veciach nesúvisiacich s prípadom. Zblížia vás s postavami, ako žiadne iné, všetko trvá však pridlho. V tom množstve vzťahov, zážitkov, poloprávd a popisovania sa ľahko stratíte. Tu by hre pomohol zabudovaný poriadny diár s detailnými profilmi svedkov, podozrivých, stôp a dôležitými časťami rozhovorov. Riešenie prípadu by sa stalo o to zaujímavejšie, že by ste nemuseli skúšať pri usviedčaní, ktorým to dôkazom vyvrátiť teóriu zaručene klamajúceho svedka.
Podivne doobliekané postavy budete obhajovať. |
Ticho, lebo dám vykydliť súdnu sieň!
Phoenix Wright sa hrá ako klasická point'n'click adventúra, keď sa nachádzate v teréne, vo vnútri súdnej siene inklinuje skôr k puzzlom, ktoré tvoria vety, tony viet. Hájiť farby klienta nie je nič ťažké, ak máte oči ako rys a zmysly nabrúsené ako žiletky. Jedna chyba vás môže stáť život, jeden prehliadnutý predmet zase hodinový zákys. Hra síce hlása „Spravodlivosť pre všetkých“, ale pre všetkých rozhodne nie je. Komu sa nepozdávajú dlhé dialógy, ženy navlečené do dievčenských kostýmov, arogantné postavy vystrihnuté ako z japonských animovaných filmov a stroboskopické prestrihy, ten by zásadne nemal prekročiť prah súdnej siene.
Zvyšok sa oblečie do drahého obleku, vytiahne stylus a svojimi ostrými ťahmi začne obhajovať nevinných v jednej z najukecanejších hier, ktorá predkladá komplikované a do detailov prekreslené prípady a vzťahy medzi postavami.